خانهاخبار
مهم‌ترین ویژگی‌های تبلت پرچمدار Galaxy Tab S4 سامسونگ

مهم‌ترین ویژگی‌های تبلت پرچمدار Galaxy Tab S4 سامسونگ

تبلت پرچمدار Galaxy Tab S4 سامسونگ هفته گذشته رسما معرفی شد. این دستگاه هوشمند به مشخصات سطح بالا مجهز شده است و در این مطلب می‌خواهیم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.
۱۳۹۷/۵/۱۶

سامسونگ تنها یک هفته پیش از برگزاری رویداد آنپکد و معرفی پرچمدار Galaxy Note 9 خود از تبلت سطح بالای تازه‌ای به نام Galaxy Tab S4 پرده برداشت. نسل قبلی این تبلت هوشمند Galaxy Tab S3 نام داشت و پس از لغو معرفی Galaxy Note 7 پیش از آنکه منتظرش باشیم معرفی شد. به همین خاطر میان معرفی این دو نسل شاهد وقفه‌ای تقریبا دو ساله بودیم. اما سامسونگ این زمان را صرف چه کرده است و از Galaxy Tab S4 چه انتظاری می‌رود؟ در این مطلب می‌خواهیم به برخی ویژگی‌های جالب توجه این تبلت سطح بالا بپردازیم که نشان می‌دهند انتظار دو ساله ما کاملا ارزشش را داشته و سامسونگ هم از این مدت زمان برای توسعه Galaxy Tab S4 به خوبی بهره گرفته است.

image

صفحه نمایش AMOLED با نسبت تصویر 16:10

ظاهرا سامسونگ سرانجام صدای درخواست‌ها و پیشنهادهای ما را شنیده و Galaxy Tab S4 را به نسبت تصویر 16:10 مجهز کرده است. نسل‌های قبلی یعنی Galaxy Tab S2 و Tab S3 برای تماشای ویدیو چندان مناسب نبودند چراکه طراحی آن‌ها مشابه آیپد اپل بود اما حالا این موضوع تغییر کرده است. این دو مدل بیشتر برای مطالعه متون و مرور وب مناسب بودند اما Galaxy Tab S4 یک تبلت پرچمدار است که می‌توانید ویدیوهای مختلف را روی آن تماشا کنید و لذت ببرید.

image

4 بلندگوی AKG با پشتیبانی از Dolby Atmos

اما صفحه نمایش خوب باید با امکانات صوتی مناسب همراه باشد تا تجربه کاربر را بهبود ببخشد. Galaxy Tab S4 هم مانند Tab S3 به 4 بلندگو مجهز شده که AKG هستند. این بلندگوها حالا از Dolby Atmos هم پشتیبانی می‌کنند و قادر هستند تجربه صوتی فراگیر و غنی‌تری به کاربر ارائه کنند. البته این قابلیت در نسل تازه بدین معنی نیست که کاربران Tab S3 نمی‌توانند آن را تجربه کنند؛ بلکه جالب است بدانید سامسونگ این دستگاه را با به روزرسانی نرم افزاری اوریو به Dolby Atmos هم مجهز کرده است.

image

تجربه دسکتاپ روی تبلت به کمک Samsung DeX mode

شاید پیش از این برایتان پرسش پیش آمده بود که سامسونگ قرار است چگونه امکانات DeX را روی Tab S4 میسر سازد؟ این غول تکنولوژی DeX را در تبلت تازه خود به کار برده است تا پاسخ را آسان کند. وقتی وضعیت Samsung DeX فعال شود، تبلت Tab S4 به یک کامپیوتر رومیزی تبدیل خواهد شد. هر اپلیکیشنی که روی دستگاه اجرا کنید، در رابط کاربری مشابه دسکتاپ هم باز می‌شود. این روند دقیقا مشابه متصل کردن Galaxy S9 به داک DeX است. همچنین اگر مایل هستید از یک نمایشگر خارجی استفاده کنید، کافیست از تبدیل USB Type-C به HDMI بهره ببرید و تبلت را مستقیما به نمایشگر متصل کنید. بدین ترتیب صفحه نمایش تبلت مانند صفحه نمایش ثانویه عمل می‌کند و همچنین با وارد کردن قلم S به صحنه می‌توان آن را به تخته نقاشی هم تبدیل کرد.

image

حسگر عنبیه با تشخیص هوشمند 

حتما متوجه شده‌اید که دکمه فیزیکی خانه از پنل جلوی Galaxy Tab S4 حذف شده است و بدین ترتیب دیگر حسگر اثرانگشت هم در میان نیست. حسگر فیزیکی اثرانگشت در پنل جلو، پنل پشتی و همچنین بدنه کناری دیده نمی‌شود اما Tab S4 به جای این حسگر فیزیکی درواقع به حسگر تشخیص عنبیه مجهز شده که کاملا مناسب قالب تبلت‌ها است. همچنین باید به تشخیص هوشمند در این پرچمدار تازه اشاره کنیم. Galaxy Tab S4 برای تشخیص هویت کاربر علاوه بر حسگر عنبیه از تشخیص چهره هوشمند بهره می‌برد تا سرعت این روند را هم افزایش دهد.

تبلت Galaxy Tab S4 صفحه نمایش 10.5 اینچی با وضوح تصویر 1600 در 2560 دارد و از 4 گیگابایت رم بهره می‌برد. حافظه داخلی نسخه‌های مختلف آن 64 و 256 گیگابایت است و می‌توان آن را به کمک کارت حافظه جانبی هم ارتقا داد. این پرچمدار در ابعاد 249.3 × 164.3 × 7.1 میلی متر ساخته شده است و تقریبا 483 گرم وزن دارد. شایان ذکر است که سامسونگ تبلت تازه خود را در دو نسخه متفاوت از نظر امکانات ارتباطی رونمایی کرده؛ بدین ترتیب که یک نسخه تنها از امکان ارتباطی Wi-Fi پشتیبانی می‌کند و نسخه دیگر هم به LTE مجهز شده است. Galaxy Tab S4 از باتری 7300 میلی آمپر ساعتی و پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرد و انتظار می‌رود تا 24 اوت به همراه Galaxy Note 9 روانه بازار شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)