خانهاخبار
گوگل در به‌روزرسانی جدید گوگل مپ زمین را به شکل واقعی خود نمایش می‌دهد

گوگل در به‌روزرسانی جدید گوگل مپ زمین را به شکل واقعی خود نمایش می‌دهد

گوگل پس از مدت ها به تصور دو بعدی خود در مورد نقشه های گوگل مپ پایان داد و از این پس زمین را به شکل اصلی خود یعنی به شکل کروی نمایش خواهد داد.
۱۳۹۷/۵/۱۵

هرچند ممکن است در نگاه اول و به محض ورود به اپلیکیشن گوگل مپ متوجه تغییرات اعمال شده از سوی گوگل نشوید اما به محض اینکه به اندازه‌ی کافی از سطح زمین دور شوید به جای یک صفحه‌ی مسطح کره‌ی زمین را به شکل اصلی خود یعنی یک کره را مشاهده خواهید کرد . این تغییر به معنی طبیعی‌تر شدن نقشه ها و شباهت بیشتر آن ها با واقعیت است، به گفته‌ی اکانت رسمی گوگل مپ در توییتر : با حالت سه بعدی و کروی شدن نقشه‌ی زمین در نسخه‌ی دسکتاپ گوگل مپ، گرینلند دیگر به بزرگی آفریقا نمایش داده نخواهد شد.

image

گوگل در واقع به این حقیقت اشاره دارد که نشان دادن اندازه‌ی حقیقی فواصل روی یک سیاره در یک تصویر مسطح غیر ممکن است. نقشه های جغرافیایی رایج که در آنها نصف النهار ها به صورت موازی نمایش داده می‌‌شوند، با این که شکل قاره ها را به درستی نشان می‌دهند اما با دور شدن از خط استوا و نزدیک شدن به قطب ها دچار بزرگنمایی می‌شوند و به همین دلیل است که کشوری مانند گرینلند در آنها به بزرگی آفریقا نشان داده می‌‌شود. در حالی که این کشور با مساحت 2 میلیون کیلومتر مربع بسیار کوچکتر از قاره آفریقا با مساحت 30 میلیون کیلومتر مربع است واین موضوع حالا به راحتی در گوگل مپ قابل تشخیص است.

این به روزرسانی در حال حاضر تنها در نسخه‌ی دسکتاپ گوگل مپ در دسترس است و با تمامی مرورگر های اصلی از جمله کروم، فایرفاکس و اج هماهنگ است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهدي

۱۳۹۷/۶/۲۰
اين كار در راستاي مطرح شدن دوباره زمين تخت صورت گرفته است

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۱۵
گوگل?