خانهاخبار
Pixel 2 XL به مرور زمان کند می‌شود!

Pixel 2 XL به مرور زمان کند می‌شود!

به گفته مارکز برونلی از کانال MKBHD در یوتوب، تلفن هوشمند Pixel 2 XL پس از گذشت چند ماه شروع به کند شدن کرده است.
۱۳۹۷/۵/۱۵

سال گذشته بود که گوگل از دو پرچمدار جدیدش به نام‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL رونمایی کرد. این دو تلفن‌های هوشمند ساخت گوگل هستند و این موضوع، تاییدی بر کیفیت بالای تجربه نرم افزاری و سرعت بالای دستگاه است و می‌توان گفت که یکی از عوامل موفقیت Pixel 2 و Pixel 2 XL همین بوده است. اگرچه تا چند ماهی همه چیز مطابق انتظارات پیش می‌رفت، کم کم صحبت‌هایی پیرامون کند شدن تلفن هوشمند Pixel 2 XL به گوش رسید و حال به نظر این موضوع جدی تر شده است. برای جزییات بیشتر در ادامه با ما همراه شوید. 

image

شاید Pixel 2 XL یک تلفن هوشمند جذاب و کم نقص باشد، اما به نظر مشکلات ریز و درشت این ساخته گوگل تمامی ندارد. مارکز برونلی که احتمالا همگی او را با نام MKBHD در یوتیوب می‌شناسید، یکی از افرادی است که تلفن هوشمند گوگل یعنی Pixel 2 XL را مورد تمجید قرار داده و همیشه از آن به عنوان تلفن هوشمند خود استفاده کرده است. حال چند روز پیش، او ویدیویی را منتشر کرد که در آن به کند شدن این تلفن هوشمند به مرور زمان اشاره کرده است. قبل از اینکه بیشتر به این موضوع بپردازیم، اجازه دهید باری دیگر به مشخصات اصلی این تلفن هوشمند گوگل داشته باشیم. Pixel 2 XL از یک نمایشگر ۶ اینچی از‌ نوع P-OLED استفاده می‌کند که در ابتدای عرضه دچار مشکلات بزرگی شده بود و به همین جهت، گوگل بعدها نسخه اصلاح شده این محصول را به دست کاربران می‌رساند. قلب تپنده Pixel 2 XL یک ‌پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ در کنار ۴ گیگابایت حافظه رم است که در واقع در اکثر پرچمداران سال ۲۰۱۷ نیز استفاده شده بود. دوربین به کار رفته در این تلفن هوشمند، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ادغام شده با هوش مصنوعی است که به گفته منابع مختلف، احتمالا بهترین دوربین موبایل را به یدک می‌کشد. باتری بزرگ ۳۵۲۰ میلی آمپری، اسپیکرهای دوگانه در جلو و سیستم عامل اندروید خالص از سایر ویژگی‌های این محصول است. 

image

حال بر‌میگردیم به مشکلی که برای این محصول پیش آمده است. به گفته MKBHD، او پس از چند ماه استفاده از تلفن هوشمند محبوبش یعنی Pixel 2 XL متوجه شده که انیمیشن‌های رابط کاربری دیگر به اندازه قبل روان نیستند. پیش از این، وی در بررسی خود اعلام کرده بود که انیمیشن‌های رابط کاربری کاملا روان و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نمایش داده می‌شد. حال هم شاهد کند شدن انیمیشن‌های رابط کاربری هستیم و هم اپلیکیشن‌ها دیگر با سرعت قبلی خود اجرا نمی‌شوند و باید لحظه ای صبر کرد. از آنجایی که پردازنده قدرتمندی در Pixel 2 XL استفاده شده، بعید به نظر می‌رسد که مشکل از این بخش باشد و احتمالا مقصر اصلی این ماجرا، نرم افزار است. همانطور که در ابتدای مطلب‌ گفتیم، Pixel 2 XL از اندروید خالص استفاده می‌کند و این موضوع، مهر تاییدی بر روان بودن این دستگاه است، اما به گفته MKBHD، این موضوع برای وی چندان صدق نمی‌کند. شاید با خود بگویید که این مشکل فقط برای وی اتفاق افتاده، اما به گفته برخی افراد دیگر در توییتر، Pixel 2 XL آن‌ها هم دچار چنین مشکلی شده است. نکته جالب اینجاست که MKBHD حتی یک Pixel 2 XL دیگر را برای آزمایش تهیه کرده و آن مدل هم دچار چنین مشکلی شده است. درحال حاضر ما نمی‌توانیم این موضوع را تایید یا رد کنیم، اما در صورت واقعیت این موضوع، گوگل باید هرچه سریع‌تر فکری به حال وضعیت تلفن‌های هوشمند خود کند. تا کمتر از ۳ ماه دیگر، گوگل از نسل بعدی این تلفن هوشمند رونمایی خواهد کرد و باید برای جلوگیری از اتفاق افتادن این موضوع در Pixel 3 XL و راضی کردن کاربران Pixel 2 XL چاره ای بیاندیشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Amir arsh

۱۳۹۷/۵/۱۹
من همین گوشیو دارم ازش راضیم نه گوشی من اصلا این جوری نمیشه از گوشی های گیمینگ به حساب میاد.

Alireza

۱۳۹۷/۵/۱۵
جالبه این مشکل رو mate 10 pro بعد شیش ماه استفاده سنگین نداره