خانهاخبار
مدل 2018 گوشی LG Q8 با نمایشگر 6.2 اینچی و قلم لمسی معرفی شد

مدل 2018 گوشی LG Q8 با نمایشگر 6.2 اینچی و قلم لمسی معرفی شد

ال‌جی به‌تازگی گوشی 480 دلاری را با نام LG Q8 معرفی کرده است که نمایشگر 6.2 اینچی بدون حاشیه دارد و از قلم لمسی بهره می‌گیرد.
۱۳۹۷/۵/۱۵

ال‌جی در ماه مه از سه گوشی از خانواده Q7 به عنوان جایگزین ارزان‌قیمت‌تر پرچمدار G7 ThinQ رونمایی کرد. حال شرکت کره‌ای با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی مدل 2018 گوشی LG Q8 را ارائه داده است که به عنوان جایگزین ارزان‌قیمت‌تر V35 ThinQ برشمرده می‌شود. جدیدترین گوشی ال‌جی که نباید آن‌را با نسخه سال گذشته اشتباه بگیرید، به نمایشگر بدون حاشیه 6.2 اینچی FullVision مجهز شده و از قلم لمسی برخوردار است. همراه جی‌اس‌ام باشید تا با مشخصات سخت‌افزاری میان‌رده LG Q8 (مدل 2018) بیشتر آشنا شوید.

image

مشخصات سخت‌افزاری

مطابق با روندی که دیگر سازندگان برای طراحی گوشی‌های هوشمند خود در پیش گرفته‌اند، مدل 2018 گوشی LG Q8 حاشیه‌های باریکی دارد؛ با این‌حال، خبری از حذف حاشیه‌ی بالای نمایشگر و جایگزینی آن با بریدگی (Notch) نیست. در میان‌رده جدید ال‌جی از یک صفحه‌نمایش با بزرگی 6.2 اینچ استفاده شده است؛ نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 18:9 بوده و استفاده از رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل برای صفحه‌نمایش LG Q8 باعث شده است تا تراکم پیکسلی نمایشگر به 389 پیکسل در هر اینچ (PPI) برسد. لازم به‌ذکر است که در گوشی جدید ال‌جی، بیشتر از 80 درصد از پنل جلو به صفحه‌نمایش 6.2 اینچی آن اختصاص یافته.

با وجود قیمت نسبتاً بالا، انتظار می‌رفت ال‌جی از یک پردازنده قدرتمندتر استفاده نماید اما ظاهرا کره‌ای‌ها به تراشه اسنپدراگون 450 کوالکام رضایت داده‌اند؛ این چیپ‌ست که برمبنای فرآیند ساخت 14 نانومتری توسعه یافته، از هشت هسته پردازشی 1.8 گیگاهرتزی برخوردار است و GPU آدرنو 506 به رندر محتوای گرافیکی کمک می‌کند. با وجود پردازنده نسبتاً ضعیف، ال‌جی گوشی جدیدش را به چهار گیگابایت رم مجهز کرده است و اگر به ذخیره فیلم، آهنگ و ... روی گوشی خود علاقه‌مند هستید، مدل 2018 گوشی LG Q8 شما را ناامید نخواهد کرد؛ این گوشی از 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد و در صورت استفاده از کارت حافظه Micro SD می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را تا دو ترابایت افزایش دهید. البته بد نیست اشاره کنیم که حافظه‌های جانبی دو ترابایتی در بازار چندان در دسترس نیستند!

image

برخلاف شرکت‌های چینی یا حتی سامسونگ که میان‌رده‌هایی را با دوربین دوگانه عرضه کرده‌اند؛ ال‌جی همچنان به استفاده از یک دوربین در گوشی‌های هوشمند میان‌رده خود ادامه می‌دهد. مدل 2018 گوشی LG Q8 از این موضوع مستثنی نیست و به همین جهت، یک سنسور 16 مگاپیکسلی با PDAF و فلاش LED در قاب پشتی آن جای گرفته است. همچنین برای عکاسی سلفی یک سنسور 5 مگاپیکسلی Super Wide در جلوی گوشی قرار دارد که زاویه دید آن به 100 درجه می‌رسد و مناسب برای ثبت تصاویر سلفی گروهی است.

دیگر قابلیت‌های مدل 2018 گوشی LG Q8 شامل پورت USB Type-C، بلوتوث 4.2 و جک 3.5 میلی‌متری صدا است. این مدل همچنین از صدای فراگیر DTS:X 3D برخوردار بوده و مبدل صدا دیجیتال به آنالوگ چهارگانه (Quad DAC) برای میان‌رده LG Q8 درنظر گرفته شده است. مدل مذکور بدنه ضدآب دارد و همچنین موفق به اخذ گواهی MIL-STD 810G شده است که از مقاومت بالای بدنه آن حکایت دارد.

جدیدترین گوشی ال‌جی 8.4 میلی‌متر ضخامت داشته و از باتری 3300 میلی‌آمپر ساعت برخوردار است که از شارژ سریع 3.0 کوالکام پشتیبانی می‌کند. مدل مذکور به رنگ مشکی و آبی عرضه خواهد شد و قیمتی در حدود 480 دلار دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

ف ت

۱۳۹۷/۶/۲
زیاد به خودش فشار نیار..

امین

۱۳۹۷/۵/۱۸
چرت ترین بند همین ال جی ه برد سوز ترین و هنگی ترین برنده گوشی هاش بوت لوپ میشه Hang Is Good

امین

۱۳۹۷/۵/۱۸
ال جی برد سوز ترین و هنگی ترین بند دنیاست اصلا مشکل هنگ و بوت لوپ با هنگ جی به دنیا معرفی شد

رضا

۱۳۹۷/۵/۱۸
الجیو ضرر و خرابی احتمالا اون گوشی که خریدی فیک بوده

رضا

۱۳۹۷/۵/۱۶
اولا شیائومی نه شیاومی بعدشم به مای چرت ورت گفتن اولا یکم فکر کن این گوشی یع لنزش اندازه گکشی های دولنزه کیفیت داره مثل همون گوشی های ییگسل بعدشم پردازنده ای که هنوز هیچ بنچمازکی ازش بیرون نیومده همینجوری می گی پردازتده ضعیفه هیچ وقت رو هوا حرف نزن