خانهاخبار
افشای طراحی احتمالی Huawei Mate 20 Lite در FCC

افشای طراحی احتمالی Huawei Mate 20 Lite در FCC

گوشی جدید هوآوی در FCC فاش شده است و گمان می‌رود که میت 20 لایت باشد؛ این مدل به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود.
۱۳۹۷/۵/۱۵

شرکت هوآوی برای رونمایی از خانواده Mate 20 در ماه اکتبر آماده می‌شود و انتظار داریم دو گوشی پرچمدار Mate 20 و Mate 20 Pro توسط چینی‌ها عرضه شود. جدا از این دو مدل که جانشین Mate 10 و Mate 10 Pro خواهند شد و با پرچمداران جدید در نیمه دوم سال رقابت می‌کنند، شایعه شده است که شرکت چینی یک گوشی میان‌رده نیز از سری Mate 20 معرفی خواهد کرد که با پسوند «لایت» از مدل‌های دیگر متمایز خواهد شد. آن‌طور که پیداست، گمانه‌زنی‌ پیرامون Huawei Mate 20 Lite صحت دارد زیرا این مدل به‌تازگی در FCC فاش شده است. 

image

افشای میان‌رده جدید هوآوی در FCC، طراحی شماتیک Mate 20 Lite را به نمایش می‌گذارد؛ ظاهرا جانشین Mate 10 Lite به دوربین دوگانه مجهز شده است و چینش سنسورهای دوربین در قاب پشتی به صورت عمودی خواهد بود. بد نیست اشاره کنیم که این گوشی پیش‌تر نیز با نام تجاری Maimang 7 در TENAA فاش شده بود؛ شرکت هوآوی سال گذشته Maimang 6 را در چین عرضه کرد و سپس آن‌را با نام تجاری Mate 10 Lite در دیگر بازارها به فروش رساند. 

در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری از گوشی Mate 20 Lite در پایگاه FCC به‌دست نیامده است اما اگر بخواهیم به شایعات گذشته اکتفا کنیم، می‌توان گفت که این مدل از یک نمایشگر بزرگ 6.3 اینچی بهره خواهد برد؛ رزولوشن نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل عنوان شده است و این موضوع باعث می‌شود تا گمان کنیم که Mate 20 Lite در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی خواهد داشت.

image

تصویری که پیش‌تر از میت 20 لایت (Maimang 7) هوآوی به‌دست آمده است

میان‌رده جدید هوآوی به چیپ‌ست هشت هسته‌ای نامشخص با هسته‌های پردازشی 2.2 گیگاهرتزی مجهز شده است؛ گمان می‌رود مدل مذکور از تراشه Kirin 710 استفاده نماید که پیش‌تر در گوشی Nova 3i به‌کار گرفته شده بود. از دیگر مشخصات به‌دست آمده برای گوشی Mate 20 Lite می‌توان به دوربین دوگانه با یک سنسور 20 مگاپیکسلی و سنسور نامشخص دیگر اشاره کرد؛ عکس‌های سلفی نیز به کمک سنسور 24 مگاپیکسلی در جلوی گوشی به ثبت خواهد رسید. جانشین Mate 10 Lite تنها 7.6 میلی‌متر ضخامت خواهد داشت و وزن آن نیز 172 گرم عنوان شده است. این مدل از باتری 3650 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌گیرد و سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 روی آن نصب شده است.

بد نیست اشاره کنیم که برخلاف میت 20 لایت، پرچمداران Mate 20 و Mate 20 Pro به دوربین سه‌تایی مجهز خواهند شد؛ ضمن اینکه برخی شایعات تأیید نشده نیز نشان می‌دهد که اعضای پرچمدار جدید از سری Mate به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز می‌شوند. برای مدل «پرو» از سنسور اثرانگشت اولتراسونیک کوالکام استفاده خواهد شد و نسخه عادی ممکن است حسگری مانند Mate RS پورش دیزاین داشته باشد. برخلاف مدل Lite، پرچمداران جدید هوآوی همچنین به تراشه رده‌بالای Kirin 980 مجهز خواهند شد که از واحد پردازش عصبی (NPU) برخوردار است و برمبنای فناوری ساخت 7 نانومتری توسعه یافته. از میان پرچمداران جدید هوآوی، ممکن است شرکت چینی نسخه Pro میت 20 را با صفحه‌نمایش OLED انعطاف‌پذیر ارائه دهد و حتی شاید Mate 20 نیز به نمایشگری از نوع AMOLED مجهز شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)