خانهاخبار
اخبار امیدوارکننده از الگوریتم‌های نرم‌افزاری دوربین Galaxy Note 9

اخبار امیدوارکننده از الگوریتم‌های نرم‌افزاری دوربین Galaxy Note 9

براساس یک گزارش جدید، Galaxy Note 9 به کمک الگوریتم‌های نرم‌افزاری بهبود یافته نسبت به Galaxy S9 Plus عملکرد بهتری در زمینه عکاسی دارد.
۱۳۹۷/۵/۱۵

سامسونگ تا چند روز دیگر از پرچمدار Galaxy Note 9 به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد و در حالی‌که پیش‌تر اعلام شده بود جانشین Galaxy Note 8 از یک دوربین مشابه با Galaxy S9 Plus استفاده خواهد کرد، افشاگر معروف چینی به‌تازگی مدعی شده است که پرچمدار سامسونگ برای نیمه دوم سال 2018 به دلیل تغییرات صورت گرفته در نرم‌افزار دوربین عملکرد بهتری خواهد داشت. 

با توجه به شباهت‌هایی که میان دوربین گلکسی نوت 9 و گلکسی اس 9 پلاس وجود دارد، سامسونگ از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی در پرچمدار جدید خود استفاده خواهد کرد؛ یکی از سنسورهای 12 مگاپیکسلی از دیافراگم متغیر F1.5 یا F2.4 برخوردار است (توجه داشته باشید که نمی‌توانید اندازه دهانه لنز را بین این دو مقدار تغییر دهید) و سنسور دیگر به لنزی با F2.4 مجهز شده است. امکان تغییر اندازه دیافراگم دوربین این امکان را برای Galaxy Note 9 فراهم خواهد کرد تا بسته به شرایط نوری مختلف، عملکرد خود را بهبود دهد؛ در محیط‌های تاریک، سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F1.5 به عکاسی می‌پردازد تا نور بیشتری توسط سنسور دوربین جذب شود و تصاویر روشن‌تر باشند. همچنین در محیط‌های روشن نیز دوربین تصاویر را با دیافراگم F2.4 به ثبت می‌رساند.

image

به صورت دقیق اعلام نشده است که الگوریتم‌های نرم‌افزاری جدید برای دوربین Galaxy Note 9 تا چه اندازه روی عملکرد دوربین تأثیرگذار بوده است؛ به همین جهت باید تا معرفی رسمی و انتشار بررسی‌های اولیه منتظر بمانیم. یکی‌دیگر از شایعاتی که اخیرا پیرامون دوربین جانشین گلکسی نوت 8 منتشر شده، امکان فیلم‌برداری صحنه‌آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه در مدت 0.4 ثانیه است؛ در صورتی‌که این ادعا صحت داشته باشد، Galaxy Note 9 می‌تواند ویدیوهای Super Slow Motion را در مدت زمان بیشتری نسبت به Galaxy S9 به ثبت برساند. پرچمدار حال‌حاضر سامسونگ از سری Galaxy S ویدیوهای صحنه آهسته را در مدت زمان 0.2 ثانیه ثبت می‌کند. 

فعلا نمی‌دانیم که آیا تغییرات نرم‌افزاری اعمال شده روی دوربین Galaxy Note 9 به پرچمداران دیگر سامسونگ در سال 2018 راه پیدا خواهد کرد یا کره‌ای‌ها این تغییرات را به جانشین گلکسی نوت 8 محدود نگه می‌دارند. لازم به‌ذکر است که پرچمدار سامسونگ برای نیمه دوم سال 2018 به دوربین دوگانه با چینش افقی مجهز شده است؛ مانند آنچه در گلکسی نوت 8 دیده بودیم و به دلیل عدم حذف حاشیه‌ی بالای نمایشگر و ایجاد بریدگی در بالای صفحه‌نمایش، پرچمدار Galaxy Note 9 از نظر ظاهری تفاوت چشمگیری با نسل قبل نخواهد داشت. هرچند سامسونگ با تعبیه حسگر اثرانگشت در پایین دوربین اصلی، موفق شده است تا فرآیند احراز هویت کاربران را با استفاده از تشخیص اثرانگشت آن‌ها تسهیل نماید.

سامسونگ پرچمدار Galaxy Note 9 را در تاریخ 9 اوت معرفی خواهد کرد و عرضه آن از تاریخ 24 اوت آغاز می‌شود؛ نسخه پایه با شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 980 دلار عرضه خواهد شد و نسخه 512 گیگابایتی که احتمالا حافظه رم مشابهی دارد، بیشتر از 1200 دلار قیمت خواهد داشت. 

لازم به‌ذکر است که سال آینده، دوربین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت؛ گفته می‌شود بزرگ‌ترین مدل از پرچمداران شرکت کره‌ای از سری Galaxy S10 و نسخه رده‌بالای خانواده Galaxy A 2019 به دوربین سه‌تایی مجهز خواهند شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)