خانهاخبار
پرچمداران جدید اپل چه نامیده خواهند شد؟

پرچمداران جدید اپل چه نامیده خواهند شد؟

اپل از آیفون‌های جدیدش در نیمه سپتامبر رونمایی خواهد کرد اما جانشین آیفون 10، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس چه نامیده خواهند شد؟
۱۳۹۷/۵/۱۵

شرکت اپل در پاییز امسال از سه آیفون جدید رونمایی خواهد کرد؛ گفته می‌شود آیفون‌های 2018 شرکت آمریکایی شامل سه مدل 5.8 اینچی با نمایشگر اولد، 6.1 اینچی با نمایشگر LCD و 6.5 اینچی با صفحه‌نمایش اولد است. مدل‌های مجهز به صفحه‌نمایش OLED به عنوان نسخه‌ای از آیفون 10 عرضه خواهند شد و همچنین آیفون 6.1 اینچی به دلیل برخورداری از نمایشگر LCD قیمت پایین‌تری دارد و ممکن است جانشین آیفون 8 یا آیفون 8 پلاس باشد. از نظر مشخصات سخت‌افزاری، آیفون‌های جدید به پردازنده نسل Apple A12 مجهز خواهد شد؛ تراشه 7 نانومتری که توسط TSMC به تولید خواهد رسید.

image

جدا از چیپ‌ست Apple A12 که درون آیفون‌های امسال قرار می‌گیرد، اپل از نسخه قوی‌تر این پردازنده یعنی Apple A12X درون آیپدهای پرو جدید خود استفاده خواهد کرد. شایعات مختلفی پیرامون روند نام‌گذاری پرچمداران جدید اپل وجود دارد؛ برخی مدل 6.1 اینچی را با آیفون 9 می‌نامند و برخی به نام تجاری متفاوتی برای نسخه ارزان‌قیمت آیفون 10 اشاره کرده‌اند. همچنین گمانه‌زنی‌ها پیرامون نسل دوم آیفون 10 و نسخه «پلاس» آن متفاوت است. اما اپل آیفون‌های جدیدش را در نهایت چه خواهد نامید؟

با توجه به نام‌گذاری دیگر محصولات شرکت آمریکایی، احتمالا آیفون جدید اپل با صفحه‌نمایش 5.8 اینچی با نام تجاری iPhone XS عرضه خواهد شد؛ همچنین بعید نیست نسخه 6.5 اینچی آن با پسوند Plus و با نام تجاری iPhone XS Plus در دسترس قرار بگیرد. نسخه 6.1 اینچی آیفون‌های 2018 نیز به سادگی آیفون نامیده خواهد شد اما اپل برای تشخیص راحت‌تر این مدل از پسوند «2018» بهره خواهد گرفت؛ این موضوع باعث شده است تا گمان کنیم که آیفون LCD امسال اپل با نام تجاری «آیفون 2018» به بازار عرضه خواهد شد. چنین نام‌گذاری برای مدل 6.1 اینچی آیفون‌های 2018 اپل کمی غیرعادی است اما کوپرتینویی‌ها پیش‌تر نیز از این روند برای نام‌گذاری آیپدهای خود استفاده کرده بودند؛ آیفون 9.7 اینچی اپل که ارزان‌قیمت است، new iPad نامیده می‌شود. 

image

لازم به‌ذکر است که آیفون XS Plus به بزرگ‌ترین گوشی اپل تبدیل خواهد شد؛ همچنین آیفون 2018 که از نمایشگر 6.1 اینچی استفاده می‌کند، به دلیل برخورداری از پنل صفحه‌نمایش LCD قیمت مناسبی دارد. نسخه جدید آیفون 10 که نام تجاری iPhone XS برای آن درنظر گرفته شده است، قابلیت‌ها و ابعاد مشابه با آیفون 5.8 اینچی اپل در سال 2017 خواهد داشت. در میان گوشی‌هایی که اپل امسال معرفی خواهد کرد، تنها آیفون 2018 است که دوربین دوگانه ندارد؛ همچنین در سال 2018 خبری از عرضه آیفون‌های اپل با دوربین سه‌تایی نیست و iPhone XS و iPhone XS Plus با دوربین دوگانه به بازار عرضه خواهند شد. 

با توجه به ماکت‌هایی که از آیفون‌های جدید در اختیار داریم، حاشیه‌های اطراف نمایشگر در مدل‌های OLED تغییر چندانی نخواهد داشت؛ البته نسخه LCD احتمالا حاشیه‌های ضخیم‌تری در اطراف صفحه‌نمایش خود دارد. دیگر قابلیت‌های فیزیکی آیفون‌های 2018 مشابه خواهد بود؛ از جمله این شباهت‌ها می‌توان به پورت لایتنینگ، دکمه استاندارد تنظیم صدا، سوئیچ سایلنت و دکمه‌ی پاور اشاره کرد که در جای همیشگی خود قرار دارند. البته بد نیست اشاره کنیم که آیفون 6.1 اینچی اپل احتمالا در بازار چین با پشتیبانی از دو سیم‌کارت عرضه خواهد شد اما در سایر بازارها نسخه تک‌سیم آن ارائه می‌شود. همچنین مینگ‌چی کو مدتی پیش اعلام کرده بود که آیفون 10 پلاس از دو سیم‌کارت پشتیبانی خواهد کرد اما صحت این ادعا هنوز مشخص نشده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Farhaf

۱۳۹۷/۵/۱۵
خخخخ ایفون دوباره یا ال سی دی بازگشت که .نتونستن خرجشو برسونن.فک میکنن هگه سامسونگ میشه خ
حتی میان روه هاشم با ال ای دی میده بیرون .برو ایفون جون با اون ال سی دی رنگ پریدت ببینم حرفی مقابل هاوایی پی ۲۰ خ اهی داشت چه برسه به سامسونگ

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۱۵
s10 سامسونگ یک‌قدم جلوتر است. چرا؟ چون مجهز به گوریلاگلس6 خواهد بود?
ولی آیفون‌های جدید، از این ویژگی محروم‌اند