خانهاخبار
Pixel 3 XL با چهار گیگابایت رم و تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام فاش شد

Pixel 3 XL با چهار گیگابایت رم و تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام فاش شد

اطلاعات به‌دست آمده از پرچمدار Pixel 3 XL گوگل نشان می‌دهد که این گوشی با چهار گیگابایت رم به بازار عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۵/۱۴

شرکت گوگل سومین نسل از گوشی‌های Pixel را در پاییز معرفی خواهد کرد؛ انتظار می‌رود پرچمداران جدید شرکت آمریکایی با نام Pixel 3 و Pixel 3 XL به بازار عرضه شوند. با وجود اینکه چندین ماه به رونمایی از پرچمداران 2018 گوگل باقی مانده است، جزئیاتی را پیرامون آن‌ها می‌دانیم و به‌تازگی نیز با افشای مدل بزرگ‌تر در آزمون گیک‌بنچ، بخشی از مشخصات سخت‌افزاری Pixel 3 XL مشخص شده است. با وجود اینکه Pixel 3 XL گوگل در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است اما همچنان نباید به اطلاعات‌ به‌دست آمده اکتفا کنیم؛ در واقع این شایعه با توجه به مواردی که پیش‌تر از پرچمداران Pixel 3 و Pixel 3 XL اعلام شده بود، هم‌خوانی دارد. 

صرف‌نظر از صحت اطلاعات، نتایج به‌دست آمده از آزمون گیک‌بنچ نشان می‌دهد مدل بزرگ‌تر از میان پرچمداران جدید گوگل که با نام Pixel 3 XL شناخته می‌شود و از اسم‌رمز Crosshatch برخوردار است، آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی Android 9.0 یا Android P را اجرا خواهد کرد؛ نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید 9.0 احتمالا در تاریخ 20 اوت منتشر خواهد شد و عرضه پرچمداران Pixel 3 و Pixel 3 XL در بازار به عنوان اولین محصولات مجهز به آن چندان بعید به‌نظر نمی‌رسد. همچنین ظاهرا گوگل به چهار گیگابایت رم در پرچمدار آینده خود اکتفا کرده است؛ در مقایسه با دیگر پرچمداران از جمله Galaxy Note 9 سامسونگ که با شش گیگابایت رم عرضه خواهد شد یا دیگر گوشی‌هایی که به هشت گیگابایت رم مجهز شده‌اند، پرچمدار Pixel 3 XL حداقل روی کاغذ در زمینه مالتی‌تسکینگ حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. 

image

در بررسی تک هسته پردازشی چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام، جدیدترین پرچمدار گوگل موفق شده است تا امتیاز 2426 را به‌دست آورد و در بررسی تمامی هسته‌های پردازشی، امتیاز Pixel 3 XL به 8355 می‌رسد. امتیاز به‌ثبت رسیده برای گوشی جدید گوگل با امتیاز دیگر پرچمداران بازار از جمله OnePlus 6 و Galaxy S9 Plus سامسونگ که از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام بهره می‌گیرند، هم‌خوانی دارد. البته هنگامی‌که گوشی Pixel 3 XL یا Pixel 3 به بازار عرضه شود، ممکن است امتیاز را در آزمون گیک‌بنچ مشاهده کنیم؛ اما حداقل می‌توان امیدوار بود که پرچمداران 2018 گوگل از نظر قدرت پردازشی به رقبای خود نزدیک هستند.

در رابطه با طراحی احتمالی جانشین Pixel 2 و Pixel 2 XL باید گفت که گوشی Pixel 3 XL با بریدگی در بالای نمایشگر همراه شده است؛ این بریدگی از ناچ دیگر پرچمداران بازار اندکی ضخیم‌تر خواهد بود. البته گوگل حاشیه‌ی پایین نمایشگر را از گوشی جدیدش حذف نکرده است. همچنین Pixel 3 نیز با طراحی مشابه با Pixel 2 XL عرضه خواهد شد؛ به همین جهت، خبری از حذف حاشیه‌ی بالای نمایشگر نیست. این مدل همچنین به صفحه‌نمایش با نسبت ابعاد 18:9 مجهز خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)