خانهاخبار
بهترین زمان فروش گوشی قدیمی چه زمانی است؟

بهترین زمان فروش گوشی قدیمی چه زمانی است؟

به تدریج به ماه‌‌هایی از سال نزدیک می‌شویم که اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند سعی در معرفی محصولات جدید خود دارند. اگر می‌خواهید که یکی از این محصولات جدید را خریداری کنید، چه زمانی باید گوشی قدیمی خود را بفروشید؟
۱۳۹۷/۵/۱۴

ماه‌های پیش رو برای عاشقان فناوری و به‌خصوص گوشی‌های هوشمند ماه‌های هیجان انگیزی خواهد بود. به‌تدریج در حال نزدیک شدن به ماه‌هایی از سال هستیم که اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند در تکاپوی برگزاری مراسم‌های معرفی محصولات جدید خود هستند. در حال حاضر نیز شرکت‌هایی مانند سامسونگ دعوت‌نامه‌های رونمایی از گلکسی نوت9 را برای 9 آگوست ارسال کرده‌اند و یک هفته پیش‌ازاین مراسم نیز شاهد معرفی گوشی Moto Z3 خواهیم بود. گوشی‌های دیگری مانند خانواده پیسکل 3 و ال‌جی V40 نیز از جمله دیگر محصولاتی هستند که در ماه‌های آینده معرفی خواهند شد.

اما مسئله‌ای که معمولا پس از رونمایی از محصولات جدید رخ می‌دهد این است که محصولات قبلی همان سری با کاهش قیمت مواجه می‌شوند. برای مثال اگر سامسونگ نوت9 را معرفی کند چندی بعد شاهد کاهش قیمت نوت8 خواهیم بود. بنابراین اگر قلک‌های خود را برای خرید گوشی‌های جدید برند مورد علاقه‌تان شکسته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که گوشی خود را همین اکنون به بازار ببرید و بفروشید تا از ضرر بیشتر بعد از رونمایی از محصولات جدید جلوگیری کنید. البته برخی از اپراتورها نیز برای حفظ مشتریان خود حاضر به خرید گوشی‌های قدیمی آن‌ها با قیمتی معقول و عادلانه هستند. نمودار کاهش قیمت نوت8 را در گراف زیر مشاهده می‌کنید.

image

خلاصه کلام اینکه اگر قصد خرید گوشی جدید کرده‌اید و می‌خواهید سود خود از فروش گوشی قدیمی را به حداکثر برسانید، بهتر است که هرچه سریع‌تر گوشی قدیمی خود را بفروشید. البته با وضعیت فعلی بازار موبایل در ایران و اختصاص نیافتن ارز دولتی 4200 تومانی به واردکنندگان گوشی‌های هوشمند باید شاهد گرانی هرچه بیشتر در این بازار باشیم؛ به‌گونه‌ای که خرید یک گوشی هوشمند بالا رده شاید برای بسیاری از ما به یک رویا تبدیل شود.

نظر شما چیست؟ آیا شما هم گوشی قدیمی خود را برای خرید گوشی جدید برند مورد علاقه‌تان می‌فروشید؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)