خانهاخبار
اسنادی که حاشیه باریک نمایشگر آیپدهای 2018 را تأیید می‌کند

اسنادی که حاشیه باریک نمایشگر آیپدهای 2018 را تأیید می‌کند

تصویر به‌دست آمده از نسخه آزمایشی سیستم‌عامل iOS 12 تأیید می‌کند که اپل در حال توسعه یک آیپد با طراحی بدون حاشیه است.
۱۳۹۷/۵/۱۳

مدت‌هاست که شایعات مختلفی مبنی بر عرضه نسل جدید آیپدهای پرو اپل با طراحی متفاوت منتشر می‌شود؛ گمان می‌رود جانشین آیپد پرو 10.5 اینچی و 12.9 اینچی با طراحی بدون حاشیه، بدون دکمه‌ی فیزیکی Home و سیستم تشخیص چهره Face ID مانند آیفون 10 عرضه شوند. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، این موضوع به صورت رسمی تایید شده است. 

در نسخه آزمایشی پنجم سیستم‌عامل iOS 12، یک آیپد با طراحی بدون حاشیه به نمایش گذاشته شده است؛ فایل به‌دست آمده مربوط به رابط‌کاربری میزان مصرف باتری است و یک تبلت آیپد را بدون دکمه‌ی Home و با حاشیه‌های باریک به نمایش می‌گذارد. البته این اولین‌بار نیست که فایل‌های موجود درون سیستم‌عامل iOS یا فرم‌ور مربوط به محصولات اپل، دیوایس‌های جدید این شرکت را فاش می‌کند؛ سال گذشته نیز از روی فرم‌ور بلندگوی هوشمند HomePod اپل، اطلاعاتی پیرامون آیفون 10 به‌دست آمد.

image

با توجه به تصویر فاش شده از آیپد پرو جدید اپل، به‌نظر می‌رسد که این مدل در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی نخواهد داشت؛ به همین جهت بعید است آیپدهای پرو اپل با طراحی مشابه با آیفون‌های 2018 ارائه شوند. البته اگر گمان می‌کنید که تصویر به‌دست آمده شاید به تبلت جدید اپل اشاره نکند، کافی است به آیکون سمت چپ دقت کنید تا دکمه‌ی فیزیکی Home را مشاهده نمایید؛ اما آیکون سمت راست به چنین دکمه‌ای اشاره نمی‌کند. ضمن اینکه حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش نیز باریک‌تر شده‌اند.

ضمن اینکه در بخش دیگری از کدهای سیستم‌عامل iOS تأیید شده است که آیپد پرو جدید اپل از سیستم تشخیص چهره Face ID بهره خواهد برد؛ علت استفاده از سیستم تشخیص چهره در تبلت‌های جدید اپل، حذف دکمه‌ی فیزیکی Home و به تبعیت از آن حسگر اثرانگشت Touch ID است. البته کوپرتینویی‌ها تنها شرکتی نخواهند بود که ناچار شده‌اند برای کاهش حاشیه‌های موجود در اطراف نمایشگر تبلت‌های خود، سنسور اثرانگشت را نادیده بگیرند؛ به‌تازگی نیز سامسونگ از تبلت Galaxy Tab S4 رونمایی کرده است و این مدل به دلیل حاشیه‌های باریک در اطراف صفحه‌نمایش خود، فاقد حسگر اثرانگشت است اما از حسگر تشخیص عنبیه چشم بهره می‌گیرد.

در رابطه با زمان معرفی آیپدهای پرو جدید اپل اطلاعات چندانی وجود ندارد اما مدتی پیش اعلام شده بود که اندازه نمایشگر این مدل‌ها بدون تغییر خواهد ماند؛ هرچند، ابعاد آیپدهای جدید اپل کاهش می‌یابد. این موضوع با توجه به حذف حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر منطقی به‌نظر می‌رسد. انتظار می‌رود آیپد پرو 10.5 اینچی و 12.9 اینچی اپل به صورت رسمی در پاییز معرفی شود؛ ممکن است کوپرتینویی‌ها، آیپدهای جدید خود را در یک مراسم خبری جداگانه در سه ماهه پایانی سال معرفی نمایند یا آن‌ها را به همراه آیفون‌های 2018 ارائه دهند. شرکت اپل در حال‌حاضر هیچ اطلاعاتی را پیرامون آینده آیپدهای پرو ارائه نداده است و به صورت رسمی، مشخص نیست آیپدهای پرو بدون حاشیه این شرکت چه زمانی معرفی خواهند شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)