خانهاخبار
اپل و هوآوی در صدر عرضه گوشی‌هایی با بریدگی حاشیه

اپل و هوآوی در صدر عرضه گوشی‌هایی با بریدگی حاشیه

طراحی بریدگی حاشیه (ناچ) یکی از تازه‌ترین انواع طراحی به شمار می‌رود که به تدریج به پیروانش هم افزوده می‌شود. براساس تازه‌ترین گزارش آماری، کمپانی‌های هوآوی و اپل امسال بیشترین تعداد گوشی‌های هوشمند با طراحی ناچ را عرضه کرده‌اند.
۱۳۹۷/۵/۱۳

بریدگی حاشیه یا همان ناچ را باید یکی از جنجالی‌ترین ترندها در طراحی ظاهری در خلال سال‌های اخیر قلمداد کرد. این ترند برخلاف انتقادهای شدید کاربران و کارشناسان از طرفی مورداستقبال سازندگان قرار گرفت و همچنان شاهد افزایش میزان استفاده از آن هستیم. با توجه به گزارش‌های اخیر حدودا 86.1 میلیون واحد دستگاه گوشی هوشمند با این طراحی در شش ماهه اول سال 2018 روانه بازار شده‌اند.

image

براساس گزارش مؤسسه Sigmaintell Consulting رقم مذکور معادل 14.25% از سهم کلی همه گوشی‌های هوشمندی است که در شش ماهه اول سال 2018 به بازار راه یافته‌اند و همچنین انتظار می‌رود که در شش ماهه دوم افزایش یابد؛ چراکه اپل قصد دارد به زودی سه آیفون تازه را با طراحی ناچ روانه بازار کند و پیش بینی می‌شود که در زمینه عرضه این نوع طراحی تا آخر سال جاری پیشرو بماند. البته شایان ذکر است که در شش ماهه ابتدایی سال 2018 هوآوی در صدر عرضه گوشی‌های هوشمند با طراحی ناچ قرار گرفت در حالی که اپل با عرضه 20.7 میلیون واحد دستگاه با طراحی بریدگی حاشیه در مقام دوم قرار داشت. در مقایسه این دو برند باید اشاره کنیم که هوآوی 25.4 میلیون واحد دستگاه با ناچ روانه بازار کرد و البته این رقم شامل مدل‌های سه گانه P20 می‌شود. از طرف دیگر اپل تنها یکی گوشی به نام آیفون 10 را با چنین طراحی معرفی و عرضه کرد. شایان ذکر است که شیائومی، Vivo و Oppo هم در این میان سهم داشته‌اند و برخی گوشی‌های هوشمندشان را با این طراحی عرضه کرده‌اند اما سامسونگ در این میان هیچ سهمی ندارد چراکه تا به حال هیچکدام از گوشی‌های خود را بر اساس این ترند طراحی نکرده است.

انتظار می‌رود حجم عرضه آیفون‌های اپل در خلال ماه‌های آینده افزایش یابد چراکه این سازنده قصد دارد سه مدل تازه را روانه بازار کند. همچنین هوآوی هم ممکن است با عرضه Mate 20، Mate 20 Pro و Mate 20 Lite با طراحی بریدگی حاشیه به تعداد عرضه این مدل بیفزاید و همچنان جایگاه خود را حفظ کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)