خانهاخبار
زمان انتشار نسخه نهایی Android P مشخص شد

زمان انتشار نسخه نهایی Android P مشخص شد

براساس اعلام افشاگر معروف، نسخه نهایی آپدیت Android P در تاریخ 20 سپتامبر معرفی خواهد شد؛ گمان می‌رود این نسخه با نام تجاری Android Pie منتشر شود.
۱۳۹۷/۵/۱۲

با انتشار نسخه نهایی اندروید نوقا 7.0 در ماه اوت 2016، گوگل رویه جدیدی را برای انتشار ورژن نهایی نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید در پیش گرفته است و آپدیت‌های جدید را در ماه هشتم هر سال منتشر می‌کند. اگر اطلاعات تازه منتشر شده توسط افشاگر معروف صحت داشته باشد، امسال نیز نسخه نهایی آپدیت Android P در ماه اوت معرفی خواهد شد؛ البته وی مدعی است که زمان دقیق انتشار این به‌روزرسانی 20 اوت خواهد بود.

فعلا هیچ زمان مشخصی از سوی گوگل برای انتشار نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید اعلام نشده است؛ به همین جهت همچنان گمانه‌زنی پیرامون زمان انتشار آپدیت Android P ادامه دارد. سال گذشته، نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید اوریو در تاریخ 21 اوت منتشر شد و نسخه نهایی اندروید نوقا 7.0 نیز در تاریخ 22 اوت در دسترس قرار گرفت؛ به همین جهت، ممکن است زمان اعلام شده برای انتشار نسخه نهایی آپدیت Android P صحت داشته باشد.

image

از دیگر اطلاعاتی که فعلا در رابطه با نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید نامشخص باقی مانده، نام نهایی آن است؛ شایعاتی مبنی بر انتشار Android 9 با نام تجاری Android Pistachio (پسته)، Android Pumpkin (کدوتنبل) یا Android Pie وجود دارد. ضمن اینکه ممکن است گوگل با انتخاب یک نام تجاری متفاوت، طرفداران را غافل‌گیر نماید.

صرف‌نظر از زمان احتمالی برای انتشار نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید و نام تجاری که در نهایت برای Android P درنظر گرفته می‌شود، این نسخه از سیستم‌عامل اندروید با قابلیت‌های جدیدی همراه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیت شارژدهی و روشنایی انطباق‌پذیر اشاره کرد. ضمن اینکه سیستم ناوبری اندروید P نسبت به نسخه‌های پیشین دستخوش تغییر شده است و طراحی جدید سیستم ناوبری، سیستم‌عامل iOS و iPhone X را در خاطر تداعی می‌کند؛ گوگل دکمه‌ی گرد Home را حذف کرده است و آن‌را با یک اسلایدر کوچک جایگزین نموده و همچنین دکمه‌ی مربعی‌شکل که برای دسترسی به برنامه‌های در حال اجرا کاربرد داشت، حذف شده است. ضمن اینکه گوگل سیستم‌عامل اندروید P را با گوشی‌های هوشمند مجهز به ناچ سازگار نموده؛ بدین جهت، سازندگان می‌توانند گوشی‌های خود را که در بالای نمایشگر آن‌ها بریدگی تعبیه شده است، با نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید P به بازار عرضه نمایند.

پس از معرفی نسخه نهایی، گوگل آپدیت Android P را برای گوشی‌های هوشمند پیکسل منتشر خواهد کرد اما نمی‌دانیم سازندگان دیگر چه برنامه‌ای برای آپدیت گوشی‌های خود دارند. ضمن اینکه گمان می‌رود از بین پرچمداران آینده که در نیمه دوم سال 2018 معرفی می‌شوند، Huawei P20 از معدود مدل‌هایی باشد که با سیستم‌عامل Android P به بازار عرضه خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)