خانهاخبار
امکان مدیریت زمان در اینستاگرام و فیس‌بوک فراهم می‌شود

امکان مدیریت زمان در اینستاگرام و فیس‌بوک فراهم می‌شود

تکنولوژی و فضای مجازی در کنار تمام ویژگی‌های مثبتی که برای ما به ارمغان ‌می‌آورند معایبی نیز دارند که شاید مهمترینش احتمال اعتیاد به آنهاست. چالش جدیدی که پیش روی شرکت‌های فعال در این زمینه قرار دارد کمک به کاربران در کاهش زمان صرف شده در چنین فضاهاییست و پس از گوگل و اپل، حال فیسبوک چنین امکانی را برای کاربرانش مهیا کرده است.
۱۳۹۷/۵/۱۳
image

غول شبکه‌های اجتماعی، که مالک اینستاگرام است، ویژگی‌های جدیدی را به پلتفرمهایش افزوده که کابران را قادر می‌سازد تا مدیریت بهتری بر زمان صرف شده در اپلیکیشن‌های این شرکت داشته باشند. یکی از این ویژگی‌ها داشبوردی است که به شما اطلاع می‌دهد روزانه چه مدت زمانی را به کار با اینستاگرام و فیسبوک اختصاص داده‌اید.

ابزار جدید دیگر کاربران را قادر می‌سازد تا برای میزان استفاده روزانه خود محدودیت تعیین کنند و البته در صورت گذشتن از مرز تعیین شده پیام هشدار دریافت خواهند کرد. علاوه بر موارد ذکر شده امکان غیرفعال کردن نوتیفیکشن‌های این پلتفرم‌ها از 15 دقیقه تا 8 ساعت نیز وجود دارد.

image

تنظیم ابزارهای جدید در فیسبوک، از بخش تنظیمات، قسمت «Your Time on Facebook» و در اینستاگرام از بخش تنظیمات، قسمت «Your Activity» قابل دسترسی خواهد بود.

امنیت رانداوی مدیر محصول اینستاگرام اظهار می‌کند: « هدف ما این است که افراد بطور آگاهانه، مثبت و مفید زمان خود را در فیسبوک صرف کنند. دیوید گینزبرگ، مدیر تحقیقات این شرکت نیز در بیانیه ای گفت: «امیدواریم ابزارهای جدید به افراد کمک کند تا کنترل موثرتری بر زمان صرف شده در پلتفرم‌های این شرکت داشته باشند و همچنین برای والدین امکان نظارت و کنترل بهتر بر فعالیت‌ها آنلاین فرزندانشان را فراهم کند.»

این به‌روزرسانی با هدف کاهش تاثیرات منفی پلتفرم‌های فیسبوک عرضه می‌شود. در حال حاضر اعتیاد به تکنولوژی و فضای مجازی به مسئله‌ای جدی تبدیل شده است. طبق گزارشی که در ماه نوامبر از سویDeloitte  منتشر شد، افراد به طور متوسط ​​47 بار در روز گوشی خود را چک می‌کنند.

مارک زوکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، علاوه بر تلاش برای مبارزه با شایعاتی مبنی بر سواستفاده این شرکت از اطلاعات شخصی کاربران ، به جای تمرکز بر میزان کل زمان صرف شده در سرویس‌های مربوط به این شرکت، از زمان صرف شده در شبکه اجتماعی سخن گفته است.

برای شرکتی چون فیسبوک که درآمدش از طریق تبلیغات تامین می‌شود، تشویق کاربران به استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تاثیر منفی روی کسب‌و‌کارش داشته باشد و این در حالیست که ‌بر اساس آنچه بزرگ‌ترین سقوط ارزش سهام یک شرکت در تاریخ بورس آمریکا مطرح می‌شود، فیس‌بوک هفته پیش 19.6درصد از ارزش سهامش را در یک روز از دست داد و این یعنی از دست رفتن 124میلیارد دلار ارزش این شرکت تنها در 24 ساعت.

البته فیسبوک تنها شرکتی نیست که به دغدغه کاربرانش مبنی بر اعتیاد به گوشی‌همراه و فضاهای مجازی اهمیت نشان می‌دهد. در ماه مه، گوگل ابزار مشابهی را برای مدیریت زمان در نسخه بعدی اندروید معرفی کرد، سیستم‌عاملی که تقریبا از هر 10 گوشی هوشمند 9 گوشی به آن مجهزند، یک ماه پس از آن نیز اپل چنین ویژگی را برای آیفون ارائه کرد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)