خانهاخبار
اپل به اولین شرکت تریلیون دلاری دنیا تبدیل شد!

اپل به اولین شرکت تریلیون دلاری دنیا تبدیل شد!

اپل که مدت‌هاست عنوان با ارزش‌ترین کمپانی دنیا را در اختیار دارد، همواره به این چشم داشته است که ارزش سهام خود را در بورس افزایش دهد و به اولین شرکت تریلیون دلاری آمریکا تبدیل شود. جاه طلبی این شرکت بالاخره به سرانجام رسید و امروز ارزش اپل به یک تریلیون دلار رسید.
۱۳۹۷/۵/۱۱

به نظر می‌رسد که تحلیل‌گران وال استریت یک بار دیگر درباره‌ی اپل دچار اشتباه شدند. در ماه مارس، بسیاری از مغزهای متفکر وال استریت انتظار داشتند که آمازون به اولین شرکت آمریکایی تبدیل شود که با عرضه‌ی عمومی سهام به ارزش یک تریلیون دلار دست پیدا می‌کند؛ حتی با وجود این که در آن زمان ارزش کلی سهام اپل ۱۴۰ میلیارد دلار بیشتر از آمازون بود. این پیش بینی با توجه به رشد سریع‌تر سهام آمازون بر اساس درصدها بیان شده بود.

اپل پارک

همین رشد سریع سهام آمازون باعث شد تا وال استریت این‌طور اعلام کند که آمازون به عنوان اولین شرکت تریلیون دلاری شناخته خواهد شد و یک هفته پس از آن، اپل نیز به این عنوان دست خواهد یافت. اما تنها بخشی از این پیش بینی که درست از آب درآمد، زمان آن بود. تحلیل‌گران انتظار داشتند رسیدن اولین شرکت آمریکایی به ارزش یک تریلیون دلار در ماه اوت اتفاق بیفتد. امروز صبح روز دوم اوت، ارزش هر سهم اپل به ۲۰۷.۵ دلار رسید که طبق گزارش CNBC، این میزان منجر به تبدیل شدن اپل به اولین شرکت تریلیون دلاری حال حاضر در جهان می‌شود.

پس از بسته شدن بورس در روز دوشنبه، اعلام شد که عملکرد اپل در درآمدزایی در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ بهتر از حد انتظار بوده است و به همین دلیل، ارزش هر سهم این شرکت افزایش یافت. کسب عنوان اولین شرکت تریلیون دلاری یک دستاورد بزرگ برای کوپرتینویی‌هاست و همین‌طور برای دو استیو (جابز و وزنیاک) که در روز اول آوریل ۱۹۷۶ اپل را تاسیس کردند. در ۱۲ دسامبر ۱۹۸۰ این شرکت با ارزش ۲۲ دلار عمومی شد و پس از عبور از برخی مشکلات، ارزش هر سهم آن به ۳۹ سنت رسید.

در واقع اپل اولین شرکت عمومی نیست که به ارزش یک تریلیون دلار دست یافته است. در ماه نوامبر ۲۰۰۷، کمپانی PetroChina پس از عرضه‌ی عمومی سهام خود به این عنوان رسیده بود. اما آن چه پس از کسب این عنوان برای کمپانی چینی اتفاق افتاد، سهام‌داران اپل را نیز نگران کرده است. پتروچاینا پس از رسیدن به ارزش یک تریلیون دلار توسط دولت محدود شد و ارزش آن به ۸۰۰ میلیارد دلار سقوط کرد.

پیش از این عنوان با ارزش‌ترین کمپانی دنیا چندین بار بین اپل و آلفابت، هلدینگی که گوگل را در زیر مجموعه‌های خود دارد، جابجا شد و بعید نیست که در آینده‌ی نزدیک شاهد رسیدن آلفابت به ارزش یک تریلیون دلار باشیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

emperor7548

۱۳۹۷/۵/۱۲
با گرانفروشی بله

مصطفی

۱۳۹۷/۵/۱۲
اپل قدرت اول دنیای تکنولوژی

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۱۲
به لطف ایرانی‌ها از مرز ۲تریلیون دلار هم عبور می‌کنه?