خانهاخبار
آیفون 10 موفق‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی اپل شد

آیفون 10 موفق‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی اپل شد

گزارش‌های مالی اپل نشان می‌دهد که آیفون 10 با قیمت حداقل 1000 دلار برخلاف شایعه‌ها نه تنها مشکلی در فروش جهانی نداشته بلکه باعث شده است حاشیه سود و همچنین میانگین قیمت فروش آیفون‌های این سازنده برای سه فصل پیوسته افزایش یابد.
۱۳۹۷/۵/۱۲

کمپانی اپل در ماه ژوئن امسال بیشترین درآمد را نسبت به ماه مشابه در سال‌های اخیر تجربه کرده و بسیار جالب است که توانسته علاوه بر کسب درآمد قابل توجه همچنین حاشیه سود بالای خود را حفظ کند. از طرف دیگر بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند با مشکل مالی مواجه هستند و در حال حاضر درآمد خوبی ندارند.

در حالی که اپل توانست 29.9 میلیارد دلار درآمد خود را تا ماه ژوئن اعلام کند، سامسونگ که از رقیبان اصلی‌اش به شمار می‌رود درآمد 21.4 میلیارد دلاری خود را در سه ماهه مشابه گزارش کرد که سودش تنها 2.38 میلیارد دلار و معادل حاشیه سود تقریبا 11% است؛ در حالی که حاشیه سود فعالیت اپل 38.5% است. با توجه به داده‌ها و اطلاعاتی که IDC اخیرا منتشر کرد به این نتیجه می‌رسیم که میانگین قیمت فروش گوشی‌های سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2018 معادل 300 دلار بوده است در حالی که اپل گزارش کرده میانگین قیمت فروش آیفون‌های این سازنده در بازه زمانی مشابه 724 دلار بوده است.

image

نکته اصلی در افزایش درآمد و حاشیه سود اپل همان محصولی است که همه تصور می‌کردند حتما با شکست مواجه می‌شود. این محصول همان iPhone 10 است که به قیمت 1000 دلار روانه بازار شد. در ادامه می‌توانید نمودار تغییرات میانگین قیمت فروش گوشی‌های آیفون اپل را مشاهده کنید.

با توجه به نمودار تغییرات میانگین قیمت فروش آیفون‌ها شاهد هستیم که این معیار در خلال سال‌های اخیر تقریبا 600 دلار بوده و تنها گاهی با افت و خیز مواجه می‌شده است. نقطه عطف نمودار زمانی اتفاق می‌افتد که آیفون 10 به بازار راه می‌یابد و میانگین قیمت فروش هم 20% افزایش پیدا می‌کند. در اولین سه ماهه که این گوشی عرضه شد، میانگین قیمت فروش آیفون به 800 دلار افزایش یافت. نکته جالب توجه اینجاست که اپل موفق شده است این افزایش میانگین فروش را برای سه دوره سه ماهه متوالی دیگر هم پیش ببرد و حالا به نظر می‌رسد که در حال نزدیک شدن به قوی‌ترین سه ماهه سالانه آن هستیم. سه ماهه سپتامبر معمولا پردرآمدترین سه ماهه برای اپل به شمار می‌رود چراکه تازه‌ترین آیفون‌ها سالانه در همین بازه زمانی معرفی و عرضه می‌شوند.

image

تیم کوک، بار دیگر در کنفرانسی رسمی اعلام کرد که آیفون 10 از آغاز عرضه رسمی تا به حال پرفروش‌ترین گوشی هوشمند بوده است تا همه شایعه‌های بی‌اساس مبنی بر فروش پایین این دستگاه را رد کند. تیم کوک تقریبا 3 ماه پیش مشخصا تأیید کرد که میزان فروش آیفون 10 از سایر آیفون‌های این سازنده هم بیشتر بوده است.

درواقع گوشی پرچمدار آیفون 10 نه تنها میانگین قیمت فروش آیفون‌های اپل را به یکباره افزایش داده بلکه به رشد درآمد این غول تکنولوژی در بازارهای آمریکا، کانادا، آلمان، سوییس، مکزیک، هنگ کنگ، روسیه، آفریقا و سایر کشورهای آسیایی هم کمک کرده است.

بدین ترتیب می‌توان گفت که معرفی و عرضه آیفون 10 برای اپل موفقیت آمیز بوده است. هر چند به نظر می‌رسد که مشکلات متعددی اخیرا در بازار موبایل پیش آمده و بسیاری از سازندگان با کاهش درآمد و فروش مواجه شده‌اند، اپل موفق شده است آیفون 1000 دلار خود را به خوبی در این بازار به فروش برساند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

داود

۱۳۹۷/۵/۱۳
بس کنین این نظرات کلیشه ای رو محدودیت؟یه زمانی بلوتوث محدودیت ایفون بود بعد ها فهمیدن چقدر ابله هانه فکر میکردن،بازم انتقال اپ مسخره میشد اما نمیدونن که اپ استور خیلی بهتر از این مسخره بازیاست،اهنگ هم تو ایران محدودیت داره قرارم نیست ایفون منطقه ای فکر کنه،اولین ایفون سیکس که اومد به بازار خریدم نمیدونم ۵ یا ۴ سال هست یقرون هزینه برام نداشته توان باطری هم هنوز ۸۹ درصد بدون کوچکترین افت سرعت و کیفیت صفحه کارمم کشاورزیه و گوشی دوم برام بی معنیه...

علی

۱۳۹۷/۵/۱۳
زرنگ بودی به موقع خریدی , الان که با این وضعیت مملکت عملا خریدش برای 99 درصد مردم رویا محسوب میشه... شایدم بهتره بگیم اشغاله , که دلمون کمتر بسوزه :)

Aryan

۱۳۹۷/۵/۱۳
نشون میده که چند درصد از مردم جهان عقلشون تو چشمشونه... و گرنه کسی که دنبال آزادیه بیشتری میگرده تو کار با پلتفرمش سمت اپل نمیره از بس که محدودیت های عجیب و مسخره داره.

✂️Bahmanfashion

۱۳۹۷/۵/۱۲
تاعمر دارم به اپل و اپلی بودنم افتخار میکنم و همیشه با جون و دل از محصولات و گوشی های اپل استفاده میکنم و خواهم کرد و تا روزی که جان دربدن دارم اپلی خواهم موند و ایفون ده خدایش بهترین محصول تاریخه و بنده همون روز های اول امدنش به بازار ایران خریدمش و الان بهش افتخار میکنم