خانهبررسی‌ها
مقایسه ویدیویی ماکت آیفون 6.1 اینچی و 6.5 اینچی 2018 اپل

مقایسه ویدیویی ماکت آیفون 6.1 اینچی و 6.5 اینچی 2018 اپل

ویدیوی تازه منتشر شده ماکت آیفون 6.1 اینچی و 6.5 اینچی 2018 اپل را با یک‌دیگر مقایسه می‌کند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۵/۱۲

اپل برای رونمایی از سه آیفون جدید در اوایل ماه سپتامبر آماده می‌شود؛ آیفون‌های 2018 شامل سه مدل 6.1 اینچی، 5.8 اینچی و 6.5 اینچی است که تنها دو مدل آخر محصولات گران‌قیمتی خواهند بود و به نوعی نقش پرچمداران جدید اپل را ایفا خواهند کرد. در میان سه مدل جدیدی که اپل رونمایی خواهد کرد، تنها نسخه 6.1 اینچی به صفحه‌نمایش LCD مجهز شده است و دو مدل 5.8 اینچی (جانشین آیفون 10) و 6.5 اینچی (آیفون 10 پلاس) به نمایشگر از نوع OLED مجهز خواهند شد. سال گذشته، اپل دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را با نمایشگر LCD ارائه داد و آیفون 10 را با صفحه‌نمایش 5.8 اینچی OLED معرفی کرد.

image

تمامی آیفون‌های جدیدی که اپل در ماه سپتامبر رونمایی خواهد کرد، طراحی بدون حاشیه دارند؛ تمایل کوپرتینویی‌ها به پیروی از روند رایج در بازار و همچنین افزایش نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه باعث شده است تا حتی مدل 6.1 اینچی طراحی به‌روزی داشته باشد. لازم به‌ذکر است که آیفون‌های امسال در بالای نمایشگر خود بریدگی خواهند داشت و این موضوع شاید برای افرادی که طراحی آیفون 10 را نمی‌پسندند، خوشایند نباشد! در بریدگی بالای نمایشگر آیفون‌های 2018 اپل دوربین سلفی، دوربین TrueDepth، بلندگوی مکالمه و حسگرهای لازم گنجانده شده است. با توجه به اینکه آیفون 6.1 اینچی به نمایشگر LCD مجهز شده است، حاشیه‌های اطراف نمایشگر این مدل نسبت به نسخه‌های 5.8 اینچی و 6.5 اینچی OLED بیشتر خواهد بود.

با توجه به حذف حاشیه‌های اضافی از اطراف نمایشگر تمامی مدل‌ها، هیچ خبری از دکمه‌ی Home و حسگر Touch ID نیست؛ در نتیجه کوپرتینویی‌ها برای احراز هویت کاربران از سیستم تشخیص چهره Face ID استفاده کرده‌اند؛ البته گفته می‌شود سیستم تشخیص چهره مدل‌های 5.8 اینچی و 6.5 اینچی نسبت به نسل قبل ارتقا پیدا کرده است اما در آیفون 6.1 اینچی از یک سیستم تشخیص چهره مشابه با آیفون 10 استفاده شده است. 

احتمال می‌دهیم آیفون‌های جدید اپل به پردازنده Apple A12 مجهز شده باشد؛ همچنین ظاهرا نسخه 6.5 اینچی به چهار گیگابایت رم مجهز شده است. برای مقایسه، مدل 2017 آیفون 10 از سه گیگابایت رم استفاده می‌کرد. در میان آیفون‌های جدید، خبری از دوربین سه‌گانه نخواهد بود؛ برخی شایعات نشان می‌دهد که این ویژگی به همراه آیفون‌های 2019 معرفی خواهد شد. همچنین مدل 6.1 اینچی به یک دوربین در قاب پشتی مجهز شده است اما نسخه‌های 5.8 اینچی و 6.5 اینچی با دوربین دوگانه به بازار عرضه می‌شوند. 

ویدیویی که اخیرا منتشر شده و نمونه‌های ساختگی آیفون 6.1 اینچی و 6.5 اینچی را با یک‌دیگر مقایسه می‌کند، طراحی گوشی‌های جدید اپل را به نمایش می‌گذارد. لازم به‌ذکر است که نسخه 6.5 اینچی با وجود صفحه‌نمایش بسیار بزرگی که دارد، ابعادی قابل مقایسه با آیفون 8 پلاس خواهد داشت؛ این در حالی است که آیفون 8 پلاس از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی استفاده می‌کند. همچنین قاب پشتی مدل 6.1 اینچی طراحی آیفون 8 را با یک دوربین در خاطر تداعی خواهد کرد. 

کوپرتینویی‌ها هنوز نسبت به شایعات موجود پیرامون آیفون‌های جدید خود واکنشی نشان نداده‌اند اما انتظار می‌رود جزئیات بیشتری از پرچمداران امسال اپل در طی چند روز آینده منتشر شود. 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)