خانهاخبار
تأیید شد؛ نسخه دو سیم‌کارت آیفون‌های اپل در راه است

تأیید شد؛ نسخه دو سیم‌کارت آیفون‌های اپل در راه است

در نسخه آزمایشی پنجم سیستم‌عامل iOS 12 برای توسعه‌دهندگان تأیید می‌شود که گوشی جدیدی توسط اپل با پشتیبانی از دو سیم‌کارت عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۵/۱۰

شایعات مختلفی پیرامون عرضه آیفون جدید اپل با پشتیبانی از دو سیم‌کارت در سال جاری میلادی منتشر شده است؛ مدل پلاس از دو سیم‌کارت پشتیبانی خواهد کرد و نسخه دو سیم‌کارته در برخی بازارها عرضه خواهد شد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد در نسخه آزمایشی جدید سیستم‌عامل iOS 12 عرضه آیفون‌ 2018 با پشتیبانی از دو سیم‌کارت تأیید شده است. اطلاعات موجود در نسخه آزمایشی پنجم سیستم‌عامل iOS 12 به «وضعیت سیم‌کارت دوم» و «وضعیت سینی سیم‌کارت دوم» اشاره شد. همچنین در بخش دیگری از کدهای به‌دست آمده، به محصولی با دو سیم‌کارت اشاره می‌شود.

با توجه به اطلاعات تازه منتشر شده، ظاهرا کوپرتینویی‌ها پشتیبانی از دو سیم‌کارت را به سیستم‌عامل iOS 12 اضافه کرده‌اند؛ همچنین به‌نظر می‌رسد که گزارش‌های پیشین مبنی بر عرضه آیفون‌های آینده اپل با دو سیم‌کارت (یک سیم‌کارت معمولی و یک سیم‌کارت e-SIM) صحت نداشته باشد زیرا پرچمدار جدید اپل از دو سیم‌کارت فیزیکی به صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از دو سیم‌کارت که در آیفون بزرگ امسال اپل ارائه می‌شود، قابلیتی است که جابه‌جایی میان اپراتورهای مختلف را برای استفاده از اینترنت سیم‌کارت بدون نیاز به تعویض آن فراهم می‌کند؛ این ویژگی برای افرادی که دائما در حال مسافرت هستند، کاربردی خواهد بود.

image

بد نیست اشاره کنیم که در ماه سپتامبر سال 2018 اپل از سه آیفون جدید رونمایی خواهد کرد؛ مدل 6.1 اینچی به نمایشگر LCD مجهز شده است اما نسخه 5.8 اینچی آیفون 2018 اپل که نسل دوم آیفون 10 است و مدل «پلاس» آن که از نمایشگر 6.5 اینچی بهره می‌گیرد، از صفحه‌نمایش OLED استفاده خواهند کرد. همچنین شایعه شده است که تمامی آیفون‌های امسال اپل به سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز خواهند شد زیرا اپل دکمه‌ی Home را از تمامی مدل‌ها حذف نموده؛ در نتیجه خبری از سیستم احراز هویت مبتنی بر اثرانگشت در آیفون‌های جدید اپل نیست. همچنین برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که عرضه مدل LCD به دلیل بازده تولید پایین پنل‌های Full Active شرکت JDI ممکن است تا ماه نوامبر به تعویق بیافتد. در میان آیفون‌های امسال اپل تنها نسخه 6.1 اینچی فاقد دوربین دوگانه است اما مدل 5.8 اینچی و 6.5 اینچی با دو دوربین در قاب پشتی عرضه خواهند شد؛ همچنین تمامی نسخه‌ها پنل پشتی از جنس شیشه خواهند داشت و احتمالا از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.

برخی گزارش‌های تأیید نشده نشان می‌دهد که مدل 6.1 اینچی فاقد قابلیت 3D Touch است؛ در نتیجه حذف این ویژگی کوپرتینویی‌ها توانسته‌اند از یک شیشه مقاومت‌تر در آیفون LCD جدید خود استفاده نمایند. البته مدل‌های 5.8 اینچی و 6.5 اینچی با قابلیت لمس سه‌بعدی به بازار عرضه خواهند شد. لازم به‌ذکر است که ارزان‌قیمت‌ترین گوشی اپل در سال 2018 نزدیک به 700 دلار قیمت خواهد داشت؛ مدل 5.8 اینچی آیفون 10 و نسخه 6.5 اینچی آن نیز به ترتیب با قیمت 900 و 1000 دلار عرضه می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

امین

۱۳۹۷/۵/۱۳
چه ربطی به ال جی داره که جزو other قرار داره

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۱۱
دوسیم, احتمالاً مرا ترغیب کنه که سوئیچ کنم?اپل

امین

۱۳۹۷/۵/۱۱
جالبه که امکانات ۱۰ سال پیش گوشی‌ها شده خبر داغ اپل

رضا

۱۳۹۷/۵/۱۰
خبر مهم افت شدید فروش سامسونگ در سه ماهه دوم 2018 و جهش هواوی و شیائومی و سبقت هواوی از اپل رو چرا کار نکردید؟

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۱۰
اپل خیلی دیر به یه چیزی میرسه، اولش مقاومت می‌کنه ولی بعداً مثل دسمال‌کاغذی که رطوبت می‌خوره وا میره، وا میره.
زمانی جابزِ خدابیامرز میگفت استانداردِ ما سایز 4 اینچ است! امّا بعداً کوتاه آمد. حالا الان هم بعد از سالیان به این نتیجه رسیده که "دوسیم" بزنه؛ باید پُرسید که چرا اینقدر دیر؟؟؟ از بس که کوپرتیونی‌ها لج‌باز و خودخواه‌اند.