خانهاخبار
عرضه Huawei Mate 20 Pro با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی و حسگر اثرانگشت درون نمایشگر

عرضه Huawei Mate 20 Pro با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی و حسگر اثرانگشت درون نمایشگر

آن‌طور که پیداست، هوآوی با کوالکام قراردادی امضا نموده که عرضه پرچمدار جدیدش یعنی Mate 20 Pro را با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر اولتراسونیک امکان‌پذیر می‌کند.
۱۳۹۷/۵/۱۰

شرکت هوآوی با توسعه تراشه‌های Kirin وابستگی خود را به کوالکام کاهش داده است؛ البته این سازنده چینی از پردازنده‌های ساخت HiSilicon در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند که شرکت مذکور به تصاحب هوآوی درآمده است. با این‌حال، شایعات جدید حاکی از آن است که کوالکام و هوآوی مجددا با یک‌دیگر همکاری خواهند داشت و نسل دوم حسگر اثرانگشت اولتراسونیک کوالکام را ارائه می‌دهند.

براساس یک گزارش جدید، Huawei Mate 20 به سنسور اثرانگشت درون نمایشگر معمولی مجهز خواهد شد؛ Huawei Mate RS پورش دیزاین اولین گوشی هوآوی محسوب می‌شود که چنین قابلیتی داشت و از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر ساخت Goodix استفاده می‌کرد. حال شایعه شده است که Mate 20 نیز فناوری مشابهی را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، Huawei Mate 20 Pro عملکرد بهتری در زمینه احراز هویت کاربران خواهد داشت زیرا شرکت چینی برای گوشی جدیدش از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک استفاده خواهد کرد. از دیگر مزیت‌های استفاده از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک کوالکام می‌توان به عملکرد بی‌نقص آن در زیر شیشه‌های ضخیم‌تر اشاره نمود؛ حسگرهای معمولی زیر شیشه‌ای با ضخامت 200 تا 300 میکرون عمل می‌کنند اما فناوری توسعه داده شده توسط کوالکام قادر است هویت کاربران را در زیر لایه‌هایی از جنس شیشه با ضخامت حداکثری 800 میکرون احراز نماید. همچنین این فناوری می‌تواند هویت کاربران را در صورت خیس بودن انگشت دست تشخیص دهد.

image

براساس اطلاعات به‌دست آمده، توافق کوالکام و هوآوی به شرکت چینی اجازه می‌دهد تا از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک جدید کوالکام به صورت اختصاصی تا فوریه 2019 استفاده نماید. دیگر سازندگان نیز می‌توانند در نیمه اول سال 2019 محصولاتی مجهز به حسگر اثرانگشت اولتراسونیک کوالکام ارائه دهند.

لازم به‌ذکر است که چندین ماه پیش، گزارش مشابهی منتشر شده بود و در آن تأیید شد که پرچمدار آینده هوآوی از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک جدید کوالکام بهره خواهد برد. در آن گزارش مشخص شد که شرکت چینی به دلایل قیمت بالای سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی از ارائه پرچمداران Mate 20 با آن صرف‌نظر کرده است اما در گزارش جدید به عرضه Huawei Mate 20 با این فناوری اشاره می‌شود؛ ظاهرا این موضوع روی قیمت پرچمداران جدید هوآوی تأثیرگذار بوده است.

هنوز مشخص نیست جانشین Huawei Mate 10 و Huawei Mate 10 Pro چه زمانی معرفی خواهد شد؛ شرکت هوآوی اعلام کرده است که در تاریخ 31 اوت مراسم خبری را برای معرفی محصولی جدید برگزار می‌کند اما بعید می‌دانیم این مراسم برای رونمایی از پرچمداران Huawei Mate 20 و Huawei Mate 20 Pro درنظر گرفته شده باشد. به احتمال زیاد، پرچمداران جدید هوآوی در سه ماهه پایان سال 2018 عرضه خواهند شد. لازم به‌ذکر است که اخیرا تصویری از گوشی پرچمدار Huawei Mate 20 Pro به‌دست آمده بود که طراحی جلوی گوشی را فاش می‌کرد؛ در این تصویر مشخص شده است که پرچمدار جدید هوآوی از یک نمایشگر بدون بریدگی (Notch) بهره خواهد برد و حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش باریک است. ضمن اینکه دوربین سلفی تنها در هنگام عکاسی از بدنه خارج شد؛ بدین شکل، هوآوی توانسته است نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه را افزایش دهد. پرچمدار جدید هوآوی با شارژ سریع 40 واتی، تراشه Kirin 980 و قیمت 732 دلار عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

امین

۱۳۹۷/۵/۱۳
صد تای اچ تی سی ارزش دار مخصوصا رابط کاربریش که عالیه

305

۱۳۹۷/۵/۱۰
متفاوت با سایر برند ها

Keyhan

۱۳۹۷/۵/۱۰
ی دستیم به رابط کاربریش بکشه دیگه حرف نداره

مرد

۱۳۹۷/۵/۱۰
هواوی بهترینه