خانهاخبار
رشد وان پلاس در بازار هند؛‌ سقوط سامسونگ و اپل در دومین بازار بزرگ دنیا

رشد وان پلاس در بازار هند؛‌ سقوط سامسونگ و اپل در دومین بازار بزرگ دنیا

کمپانی چینی وان پلاس این روزها در خارج از میهنش هم روزگار خوشی را سپری می‌کند و اخیرا توانسته جایگاه بسیاری از شرکت‌های با سابقه‌ی فعال در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند، مانند اپل و سامسونگ را متزتزل کند.
۱۳۹۷/۵/۱۰

وان پلاس که بر خلاف شرکت‌های بزرگی مانند هوآوی، سامسونگ و شیائومی تولید خود را به دو دستگاه در سال محدود کرده است، در مدتی کوتاه توانست به شهرت و محبوبیت زیادی دست پیدا کند. به نظر می‌رسد که این شرکت نه به دنبال حجم زیاد فروش است و نه به دنبال سود بالای ناشی از آن و همان‌ گونه که تا به حال دیده شد، قیمت معقولی را برای پرچم‌داران خود انتخاب می‌کند و پس از معرفی هر گوشی جدید، قیمت دستگاه‌های قدیمی را به میزان قابل توجه کاهش می‌دهد.

شاید باور این که چنین استراتژی عجیبی به موفقیت بیانجامد کمی سخت باشد، اما ظاهرا سیاست چینی‌ها در یکی از بازارهای بزرگ دنیا موفقیت آمیز بود و وان پلاس را به رهبر حوزه‌ی پرچم‌داران در هند تبدیل کرده است. هندوستان یکی از کشورهای پر جمعیت دنیاست که در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیون نفر از جمعیت بیش از یک میلیون نفری آن از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند. مردم هند به میان‌رده و گوشی‌های رده پایین علاقه‌ی زیادی نشان می‌دهند،‌ اما به پرچم‌دارها و گوشی‌های رده بالای با کیفیت نیز بی میل نبوده‌اند و به همین دلیل است که شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ به این بازار چشم دوخته و اقدام به تاسیس کارخانه در این کشور نموده‌اند، تا جایی که سامسونگ ماه گذشته بزرگترین کارخانه‌ی تولید گوشی هوشمند در دنیا را در هند افتتاح کرد.

image

سامسونگ که قصد داشت در بخش فروش در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ جایگاه اول را از شیائومی برباید، پس از یک افت ۲۵ درصدی در عرضه‌ که به دلیل شکست خانواده گلکسی اس ۹‌ در جذب مخاطب بود؛ در فاصله‌ی ماه‌های آوریل تا ژوئن توانست تنها ۳۴ درصد از سهم گوشی‌های رده بالا را در اختیار بگیرد. اما در این مدت وان پلاس توانست به رتبه‌ی اول در بازار اسمارت‌فون‌های رده بالا دست یابد؛ پرچم‌دار قبلی این شرکت ۵ تی حضور درخشانی را در هند تجربه کرده بود و حال نوبت نماینده‌ی جدید وان پلاس بود که البته در مدت کوتاهی وان پلاس ۶ هم با استقبال چشمگیری مواجه شد. در این بازه‌ی زمانی وان پلاس ۶ عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند رده بالا را کسب کرد و پس از آن گلکسی اس ۹ پلاس قرار گرفت و رتبه‌ی سوم نیز دوباره به وان پلاس و پرچم‌دار قبلی‌اش، ۵ تی تعلق گرفت.

اما این تمام ماجرا نبود و خبر هیجان انگیز این است که وان پلاس چینی توانست ۴۴۶ درصد رشد در سود سالانه‌ی خود از بازار گوشی‌های پریمیوم هند را تجربه کند! در همین حین، اپل با سهم ۱۴ درصدی در بدترین وضعیت خود در بازار این کشور قرار گرفت و استقبال هندی‌ها از آیفون X و آیفون ۸ به دلیل قیمت بالای این محصولات بسیار کاهش یافت.

هوآوی، ویوو، نوکیا و ال‌جی نیز با عرضه‌ی پرچم‌داران پی ۲۰، ایکس ۲۱، نوکیا ۸ سیریکو و وی ۳۰ پلاس سعی کردند تا سهمی از این بازار پر سود کسب کنند، اما در نهایت وان پلاس، سامسونگ و اپل بودند که ۸۸ درصد از بخش گوشی‌های رده بالای هند را کسب کردند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ali Reza

۱۳۹۷/۵/۱۱
وضع هواوی تو بازار هند جالبه