خانهاخبار
پرچمدار Honor Note 10 معرفی شد

پرچمدار Honor Note 10 معرفی شد

آنر از دومین پرچمدار 2018 خود به نام Honor Note 10 پرده برداشت. این گوشی 7 اینچی با طراحی بدون حاشیه توسعه یافته است و از تکنولوژی GPU Turbo هم بهره می‌برد.
۱۳۹۷/۵/۱۰

ابعاد گوشی‌های هوشمند در خلال سال‌های اخیر افزایش یافته و با توجه به روند کاهش حاشیه‌های صفحه نمایش حالا اندازه کلی‌شان تقریبا یکسان باقی مانده است. امسال بیش از پیش شاهد عرضه فبلت‌های 6 اینچی بوده‌ایم و این اندازه دیگر به استاندارد 2018 تبدیل شده است. از طرفی برخی گوشی‌های هوشمند تازه ظاهرا با هدف تغییر این ایده توسعه یافته‌اند. گوشی‌های Mi Max شیائومی را باید از اولین گوشی‌های هوشمند بزرگ در دنیای موبایل دانست و همچنین برند آنر هم با معرفی سری Note در سال 2016 به پیروان این ترند محبوب پیوست. این سازنده که زیر مجموعه کمپانی بزرگ هوآوی به شمار می‌رود، امروز سرانجام از تازه‌ترین پرچمدار خود به نام Honor Note 10 رسما پرده برداشت. این گوشی از نظر ابعاد و اندازه صفحه نمایش مشابه Mi Max 3 شیائومی طراحی شده و مناسب کاربرانی است که مایل هستند گوشی همراه‌شان تقریبا هم اندازه تبلت باشد.

طراحی ظاهری Honor Note 10

پرچمدار Honor Note 10 با پنل نمایش 6.95 اینچی تمام صفحه و نسبت تصویر 18.5:9 توسعه یافته است. شایان ذکر است که این پنل از نوع AMOLED طراحی شده در حالی که Mi Max 3 از پنل LCD برخوردار است. هر دو پنل جلو و پشت این گوشی تازه از جنس شیشه طراحی شده‌اند و روکش محافظ 2.5D هم روی آن‌ها را پوشانده است. همچنین روکش جالبی روی پنل پشتی آن تعبیه شده است که باعث می‌شود گوشی زیر نور بدرخشد. البته این موضوع اصلا ما را شگفت زده نکرده است چراکه آنر پیش از این هم با طراحی‌های منحصر به فرد خود خلاقیتش را در زمینه طراحی ظاهری و بدنه به جهانیان نشان داده است.

image

حاشیه‌های صفحه نمایش در گوشی Honor Note 10 نسبت به Note 8 که نسل قبلی آن به شمار می‌‎رود بسیار باریک‌تر شده‌اند. بدین ترتیب نمای ظاهری این نسل تازه کشیده و بلندتر دیده می‌شود و کاربر به راحتی می‌تواند تنها با یک دست با گوشی کار کند. آنر این پرچمدار تازه را امروز در دو رنگ آبی (ترکیب آبی و بنفش) و مشکی معرفی کرده است اما امیدواریم که تنوع رنگی آن تا زمان عرضه جهانی گسترش یابد.

image

همان‌طور که احتمالا در تصویر هم متوجهش شده‌اید، Honor Note 10 برخلاف پرچمدار قبلی آنر و همچنین برخلاف اغلب شایعه‌های اخیر بدون بریدگی حاشیه طراحی شده است.

به طور کلی می‌توان اذعان داشت که Honor Note 10 با توجه به اندازه 7 اینچی از طراحی کلی متقارن و مناسبی بهره می‌برد. حاشیه‌های صفحه نمایش از بین رفته‌اند یا بسیار باریک طراحی شده‌اند و پنل پشتی هم با روکش نانو بسیار زیبا دیده می‌شود.

مشخصات فنی Honor Note 10

صفحه نمایش 6.95 اینچی یکی از مهم‌ترین مشخصات Honor Note 10 است و به همین خاطر می‌خواهیم ابتدا به این موضوع بپردازیم. پنل به کار رفته در این گوشی AMOLED است و از 600 نیت روشنایی و نسبت تضاد 70000:1 پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین با پشتیبانی از فرمت HDR10 قادر است بازه رنگی وسیع‌تری ارائه کند و تجربه کاربری را هم بهبود ببخشد. Honor Note 10 از هوش مصنوعی در کیفیت ویدیویی بهره می‌برد که امکان بهبود 20 درصدی را در کیفیت این فایل‌های تصویری تضمین می‌کند. کمپانی آنر در توضیح این قابلیت گفته است که Honor Note 10 از هوش مصنوعی بهره می‌برد تا پیکسل‌های روی صفحه نمایش را به طور هوشمند پر کند و در نتیجه تصاویر را باکیفیت‌تر به نمایش بگذارد. این گوشی تازه در کنار کیفیت تصویری خیلی خوب همچنین به بلندگوهای استریو با پشتیبانی از Dolby Atmos مجهز شده است.

image

به جز صفحه نمایش و بزرگ و باکیفیت در Honor Note 10 همچنین باید به دکمه اختصاصی CPU Turbo اشاره کرد. این گوشی از دکمه اختصاصی Turbo در کناره سمت راست بدنه بهره می‌برد که می‌تواند در صورت فعال شدن همه پروسه‌های پس زمینه را حذف کند و عملکرد CPU را به حداکثر برساند. گزارش شده است که وضعیت Turbo گوشی Honor Note 10 را قادر می‌سازد حتی سنگین‌ترین بازی‌های گرافیکی را هم به راحتی و بدون هیچ مشکلی اجرا کند. شایان ذکر است که می‌توانید عملکرد این دکمه اختصاصی را تغییر دهید و از آن حتی برای ضبط ویدیوی بازی یا شاتر دوربین گوشی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این پرچمدار تازه علاوه بر CPU Turbo همچنین از تکنولوژی GPU Turbo هوآوی هم بهره می‌برد.

image

وقتی CPU با حداکثر ظرفیت و توانش فعال شود، دستگاه حتما گرم می‌شود و آنر برای پیشگیری از بروز این مشکل Honor Note 10 را به سیستم خنک کننده‌ای به نام THE NINE مجهز کرده است. این تکنولوژی مشابه MacBook Air است و از مخزن مایع خنک کننده بهره می‌برد و می‌تواند ظرفیت اتلاف گرما را تا 41% تقویت کند و دمای CPU را تا 10 درجه سلسیوس کاهش دهد.

درباره سایر مشخصات پرچمدار Honor Note 10 باید بگوییم این گوشی از پردازنده Kirin 970 با حداکثر 8 گیگابایت رم قدرت می‌گیرد و باتری بزرگ آن با ظرفیت 5000 میلی آمپر یک روز کامل دوام می‌آورد. کمپانی آنر در توضیح ظرفیت این باتری ادعا کرده است که کاربران می‌توانند بازی‌های Wilderness Action و King of Glory را به ترتیب به مدت 4.5 و 6.5 ساعت روی دستگاه‌های خود اجرا کنند. باتری Honor Note 10 همچنین از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و ظرف مدت 2 ساعت از 0 تا 100% شارژ می‌شود.

image

گوشی Honor Note 10 نه تنها مخصوص گیمینگ طراحی بلکه برای استفاده روزمره و حرفه‌ای هم مناسب است. این گوشی از 1080p و امکان پخش بی سیم روی دستگاهی دیگر پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌توانید چند اپلیکیشن را در صفحه بزرگ آن با قابلیت Split Mode به اجرا درآورید.

دوربین Honor Note 10 مانند Honor 10 طراحی شده و دارای دو لنز 16 و 24 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.8 است. بدین ترتیب عملکرد کلی دوربین هم احتمالا مانند دوربین دوگانه در Honor 10 خواهد بود. البته Honor Note 10 همچنین از قابلیت AIS پشتیبانی می‌کند که کیفیت ثبت تصاویر در نور شب را بهبود می‌بخشد. سایر قابلیت‌های رایج دوربین مانند تشخیص منظره، وضعیت‌های مختلف زیبایی برای تصاویر سلفی و همچنین وضعیت بوکه افکت هم در این دوربین دوگانه اصلی تعبیه شده‌اند.

قیمت و تاریخ عرضه

قیمت‌ نسخه‌های مختلف Honor Note 10:

  • 6 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی: 2799 یوان (410 دلار)
  • 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی: 3199 یوان (468 دلار)
  • 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی: 3599 یوان (527 دلار)
image

این گوشی تازه قرار است از 1 اوت (10 مرداد) ساعت 10:08 صبح به وقت محلی در چین توسط فروشگاه‌های اینترنتی متعدد به فروش برسد اما هنوز تاریخ نهایی عرضه جهانی آن مشخص نیست.

image

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

amir

۱۳۹۷/۵/۱۱
خب اگه منطق شما اینه با پول ایفون ایکس میشه یدونه پراید خرید پس همه باید برن پراید بخرن؟
قبول کن این گوشی برای من و تو ساخته نشده

ALI

۱۳۹۷/۵/۱۰
با این قیمت ارزش نداره با 5 تومن ادم موتور میخره تو میدان ازادی مسافرکشی میکنه از این گوشی بهتره

الهام

۱۳۹۷/۵/۱۰
هورااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
زنده زاپاتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
اینم ادامه کامنت دوست همدانیمون?????
ولی میگم حالا یوخده صب کن خیلی هم هورا نکشیم .. با در نظر گرفتن کدوم نرخ ارز میشه خرید؟؟؟؟؟
ینی مثلا دلار همین 10 تومنی بمونه-که یقینا می مونه اونطور ک تاریخِ ایرانِ بعد انقلاب نشون داده- 410 دلار میشه یچیزی حدود 5 تومن با همه عوارض و ... ینی میشه خرید واقعا؟؟؟؟؟
اره یقینا امکاناتی ک ی گوشی مثل این میده به ادم ارزشش شاید حتی بیش از 5 تومن باشه ولی آیا ینی برای ی گوشی باید ادم خالص مانده حقوق ی نیروی شرکتی-قراردای و .. یکسالشو بده تا این ابرگوشی رو بگیره؟؟؟؟؟؟!!!! (حالا فرزندای قشر کارگر و زیر خط فقر رو ندید میگیریم)
یقینا برای اوندسته ای ک حقوق و مزایای ماهانشون بالای 10 تومنه ارزششو داره ک برا "کاته کیتلی"های خونوادشون اینو بخرن و اونا بمن و شما پزشو بدن.خوشبختانه بازاری ها و مایه دارهای حوزه ورزش و تجارت ک اصلا ب کمتر از ایفون رضایت نمیدن ک بخان اینارو بخرن یا پزشو بدن???
امیدوارم کسی شاکی نباشه بابت این کامنت چون در حقیقت ی واقعیته هرچند خیلی خیلی تلخ???

مجتبی

۱۳۹۷/۵/۱۰
قطعا این گوشی بهترین پرچمداری هست که با ورودش به بازار ایران و با در نظر گرفتن نرخ ارز میشود خرید

مرادعلی

۱۳۹۷/۵/۱۰
خب فک میکنید ایران بیاد قیمتش چن میشه ؟؟