خانهاخبار
لنوو: ما اولین گوشی مجهز به 5G و اسنپ‌دراگون 855 را معرفی می‌کنیم

لنوو: ما اولین گوشی مجهز به 5G و اسنپ‌دراگون 855 را معرفی می‌کنیم

قائم مقام ریاست لنوو ادعا کرده است که این کمپانی قصد دارد اولین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون 855 و 5G را در سال 2019 معرفی کند و سایر سازندگان نامی مانند سامسونگ و هوآوی را هم مغلوب خود سازد.
۱۳۹۷/۵/۱۰

چانگ چنگ، قائم مقام مدیریت گروه تکنولوژی لنوو، پیش از این درباره مشخصات گوشی Z5 سازنده مذکور در ماه ژوئن صحبت کرده بود. او به برخی ویژگی‌های سطح بالای فنی و طراحی ظاهری اشاره کرده بود که انتظار می‌رفت Z5 یک پرچمدار سطح بالا باشد اما در آخر شاهد رونمایی از این محصول به عنوان یک گوشی هوشمند میان رده بودیم. این مقام رسمی حالا در اقدامی تازه در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرده است که لنوو اولین سازنده گوشی‌های هوشمند خواهد بود که یک گوشی مجهز به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 855 و با پشتیبانی از امکان ارتباطی 5G معرفی می‌کند.

image

چنگ جزئیات دیگری درباره این گوشی مجهز به اسنپ‌دراگون 855 و 5G منتشر نکرده و به اطلاعات دیگری درباره آن هم اشاره نکرده است. کمپانی کوالکام پردازنده اسنپ‌دراگون 845 را اواخر سال 2017 رسما معرفی کرد. همچنین ممکن است پردازنده اسنپ‌دراگون 855 با ساختار 7 نانومتری اواخر سال 2018 معرفی شود. پیش بینی می‌شود این پردازنده در اغلب پرچمداران سال آینده تعبیه شود و گوشی‌های سطح بالای سازندگان مختلف از آن قدرت بگیرند. گزارش‌های اخیر هم همگی متفق القول هستند که گوشی‌های Galaxy S10 و S10 Plus سامسونگ احتمالا در ردیف اولین گوشی‌های هوشمندی قرار دارند که به پردازنده اسنپ‌دراگون 855 مجهز می‌شوند.

بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند در تلاش هستند که اولین گوشی مجهز به امکان ارتباطی 5G را خودشان توسعه دهند و معرفی کنند. در همین راستا شایعه شده است که کمپانی هوآوی قصد دارد اولین گوشی هوشمند 5G خود را تا ژوئن 2019 معرفی کند. انتظار می‌رود گوشی هوشمند OnePlus 7 هم به عنوان یکی از اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به 5G روانه بازار شود. این گوشی احتمالا از پردازنده اسنپ‌دراگون 855 قدرت می‌گیرد و در ماه مه یا ژوئن 2019 رونمایی می‌شود؛ چراکه OnePlus 6 هم در ماه مه امسال معرفی شد. سامسونگ، Oppo، Vivo، ZTE و نوکیا از دیگر سازندگانی به شمار می‌روند که گزارش شده است در حال توسعه گوشی‌های هوشمند مجهز به 5G هستند.

image

از آنجا که انتظار می‌رود وان پلاس و هوآوی اولین گوشی‌های مجهز به 5G خود را در سه ماهه دوم 2019 معرفی کنند، لنوو باید اولین گوشی مجهز به اسنپ‌دراگون 855 و 5G خود را در سه ماهه اول یا اوایل سه ماهه دوم معرفی کند تا بتواند ادعای خود را محقق سازد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا لنوو واقعا موفق می‌شود اولین سازنده‌ای باشد که گوشی مجهز به اسنپ‌دراگون 855 و 5G را در سال 2019 معرفی می‌کند یا این ادعا از سوی چنگ مانند ادعای قبلی سازنده بی‌اساس خواهد بود؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

mohammad

۱۳۹۷/۵/۲۰
اره همون جوری که اولین گوشی تمام صفحه دنیا رو معرفی کردین!!!!!!!!!!!!!!!

soroosh

۱۳۹۷/۵/۱۰
قدرت نمایی اندروید

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۱۰
درود بر چینی‌های حماسه‌ساز