خانهاخبار
اپل در سه ماهه سوم سال مالی 2018 چه تعداد آیفون فروخته است؟

اپل در سه ماهه سوم سال مالی 2018 چه تعداد آیفون فروخته است؟

تحلیل‌گران مدعی شده‌اند که اپل در سه ماهه قبل موفق شده تا گوشی‌های آیفون بیشتری را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2017 به فروش برساند.
۱۳۹۷/۵/۹

اپل گزارش مالی خود در سه ماهه دوم سال 2018 (سه ماهه سوم سال مالی اپل) را به‌زودی منتشر خواهد کرد و با انتشار این گزارش مشخص خواهد شد چه تعداد آیفون در سه ماهه گذشته (از ماه آوریل تا ژوئن) به فروش رسیده است؛ بازه‌ای که معمولا روند فروش آیفون‌های اپل به کندترین حالت ممکن می‌رسد زیرا بسیاری ترجیح می‌دهند که تا زمان عرضه مدل‌های جدید در اواخر ماه سپتامبر منتظر بمانند. در نتیجه کوپرتینویی‌ها تنها در سه ماهه نخست سالی مالی خود و همچنین سه ماهه منتهی به تعطیلات سال نو می‌تواند بهترین زمان برای فروش آیفون‌های جدید اپل باشد. 

براساس یک گزارش جدید که از 17 تحلیل‌گر به‌دست آمده است، اپل احتمالا نزدیک به 39.8 تا 43.3 میلیون واحد آیفون در سه ماهه سوم سال مالی خود به فروش رسانده است. با فرض اینکه 42.05 میلیون واحد آیفون در سه ماهه قبل به فروش رسیده باشد، اپل توانسته است فروش گوشی‌های آیفون خود را در فصل گذشته نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2017 نزدیک به 2.4 درصد افزایش دهد.

image

یکی‌دیگر از مواردی که در این گزارش‌ جلب‌توجه می‌کند، مربوط به میانگین قیمت فروش آیفون‌های اپل است. فصل گذشته، اپل اعلام کرده بود که آیفون‌های خود را با میانگین قیمت 728 دلار به فروش رسانده است که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل با افزایش 73 دلاری همراه بوده است. احتمالا یکی از این دلایل مربوط به فروش گران‌قیمت‌ترین آیفون اپل یعنی آیفون 10 بوده است که اواخر سال 2017 به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون عرضه شد. همچنین شرکت مذکور توجه زیادی به سرویس‌های خود دارد و این موضوع باعث شد تا درآمد اپل در این بخش در سه ماهه گذشته با رشد 31 درصدی به 9.19 میلیارد دلار برسد. 

اپل در فصل قبل توانسته است 9.1 میلیون واحد تبلت آیپد را به فروش برساند و گزارش اپل که به‌زودی منتشر خواهد شد، مشخص می‌کند مدل 2018 آیپد 9.7 اینچی اپل که از قلم Apple Pencil پشتیبانی کرده و 329 دلار قیمت دارد؛ چه تأثیری در میزان فروش آیپدهای اپل داشته است. در حالی‌که شرکت آمریکایی از ارائه آمار و ارقام مربوط به فروش ساعت‌های مچی هوشمند اپل واچ خودداری می‌کند، تیم کوک در سه ماهه قبل اعلام کرده بود که فروش محصولات پوشیدنی با رشد 50 درصدی همراه بوده است. هرچند، یک گزارش جدید از موسسه تحقیقاتی Canalys نشان می‌دهد 3.5 میلیون واحد اپل واچ در سه ماهه سوم از سال مالی اپل به فروش رسیده است که رشد 30 درصدی را نشان می‌دهد.  بد نیست اشاره کنیم که که شرکت آمریکایی به‌زودی به ارزش یک تریلیون خواهد رسید؛ در حال‌حاضر، ارزش این شرکت نزدیک به 942 میلیارد دلار است.

باید دید که در آینده، میزان فروش آیفون‌های اپل تا چه اندازه دستخوش تغییر خواهد شد و آیا عرضه مدل‌هی 2018 می‌تواند تغییری در روند فروش گوشی‌های هوشمند اپل ایجاد نماید یا خیر. در سال 2018 از سه مدل آیفون جدید رونمایی خواهد شد که شامل نسل دوم آیفون 10 با نمایشگر 5.8 اینچی، آیفون 6.1 اینچی LCD و مدل «پلاس» آیفون 10 با صفحه‌نمایش 6.5 اینچی است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)