خانهاخبار
استون مارتین DBX به موتور 6 سیلندر خطی مرسدس بنز مجهز می‌شود

استون مارتین DBX به موتور 6 سیلندر خطی مرسدس بنز مجهز می‌شود

شرکت استون مارتین در آینده نزدیک اولین خودروی کراس‌اوور خود را روانه بازار می‌کند. احتمال استفاده از موتور 6 سیلندر در این خودرو وجود دارد.
۱۳۹۷/۵/۹

در چند سال اخیر استون مارتین از موتورهای 6 سیلندر در محصولات خود استفاده نکرده است با این حال انتظار می‌رود اولین کراس‌اوور این کمپانی انگلیسی مجهز به یک موتور 6 سیلندر روانه بازار شود. مدیر بخش خلاقیت استون مارتین، Marek Reichman در مصاحبه‌ای با یک رسانه استرالیایی به این موضوع اشاره کرده که احتمال استفاده از موتور 6 سیلندر شرکت مرسدس بنز در DBX وجود دارد.

در حالی که Reichman در رابطه با مدل موتور مرسدس بنز اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است، انتظار می‌رود در استون مارتین DBX از موتور جدید M256 استفاده شود. موتور بنزینی 6 سیلندر خطی مرسدس بنز M256 دارای حجمی برابر با 3.0 لیتر بوده و از توربوشارژر بهره می‌برد. این موتور به سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی مجهز شده است.

image

اگر چه این موتور 6 سیلندر مانند موتورهای 8 سیلندر و یا 12 سیلندر قدرتمند نیست و هیجان کمتری را برای راننده خود به ارمغان می‌آورد ولی موتور M256 شرکت مرسدس بنز قادر به تولید 382 اسب بخار قدرت و 750 نیوتون متر گشتاور است که برای استفاده روزمره کافی به نظر می‌رسد.

image

در حال حاضر نمی‌توان در مورد نسخه‌های مختلف این موتور برای استون مارتین DBX اظهار نظر قطعی کرد ولی قطعا این کراس‌اوور در نسخه‌ای مجهز به سیستم هیبریدی نیز روانه بازار می‌شود. بر اساس گزارش‌های اخیر، یکی از نمونه‌های این خودرو به موتور 8 سیلندر مرسدس AMG با حجم 4.0 لیتر مجهز می‌شود که به همراه توربوشارژر دوقلو و یک موتور الکتریکی می‌تواند بیش از 700 اسب بخار قدرت تولید کند. در صورت استفاده از این موتور در کراس‌اوور آینده استون مارتین، قدرت این محصول از لامبورگینی اوروس نیز بیشتر می‌شود.

image

این احتمال وجود دارد که استون مارتین علاوه بر موتور 6 سیلندر شرکت مرسدس بنز، یک موتور بنزینی دیگر را نیز برای محصول آینده خود در نظر بگیرد. انتظار می‌رود این خودرو به موتور 12 سیلندر با حجم 5.2 لیتر و توربوشارژر دوقلو مجهز شود. این موتور در حال حاضر در استون مارتین DB11 مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موتور قادر به تولید 600 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور است. قدرت تولیدی توسط این موتور از موتور 8 سیلندر AMG بدون حضور موتور برقی بیشتر است.

image

استون مارتین قصد دارد کراس‌اوور DBX را با ویژگی‌های اسپرت روانه بازار کند. استون مارتین تا به امروز خودروهای اسپرت تولید و روانه بازار کرده و به همین علت به خوبی از این بخش بازار و ویژگی‌های آن اطلاعات در اختیار دارد. علاوه بر این موارد دانش مهندسی به استون مارتین کمک می‌کند تا یک ساختار سبک و قدرتمند را در DBX مورد استفاده قرار دهد که این موضوع می‌تواند برگ برنده این کمپانی انگلیسی در بخش کراس‌اوورهای اسپرت بازار باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)