خانهاخبار
مهم ترین ویژگی های نسل بعدی iPhone X و iPhone X Plus

مهم ترین ویژگی های نسل بعدی iPhone X و iPhone X Plus

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد در پاییز امسال سه گوشی هوشمند جدید به بازار عرضه کند. حال می‌خواهیم نگاهی بیاندازیم بر ویژگی‌های احتمالی نسل بعدی iPhone X و نسخه‌ی بزرگتر آن که احتمالا با نام iPhone X Plus معرفی خواهد شد.
۱۳۹۷/۵/۹

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد در پاییز امسال سه گوشی هوشمند جدید به بازار عرضه کند. حال می‌خواهیم نگاهی بیاندازیم بر ویژگی‌های احتمالی نسل بعدی iPhone X و نسخه‌ی بزرگتر آن که احتمالا با نام iPhone X Plus معرفی خواهد شد.

انتظار می‌‌رود آیفون 10 جدید در دو نسخه عرضه شود. یک نسخه‌ی 5.8 اینچی با صفحه نمایشی مشابه مدل فعلی و یک نسخه‌ پلاس با صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچ که هر دو مدل نیز از صفحه نمایش OLED بهره خواهند برد. آن طور که تصاویر لو رفته از پنل‌های شیشه ای گوشی‌های جدید نشان می‌دهد طراحی کلی آنها نیز همانند نسل قبل و با بریدگی بالای صفحه نمایش باقی خواهد ماند.

حال نگاهی می‌اندازیم بر مهم‌ترین ویژگی‌هایی که از مدل‌های جدید انتظار می‌‌رود.

پردازنده‌ A12

در اوایل سال جاری میلادی، کمپانی TSMC که به تولید نیمه ‌هادی‌ها می‌‌پردازد از شروع تولید انبوه چیپ‌های هفت نانو متری خبر داد. با در نظر گرفتن این موضوع که تولید چیپ‌های ده نانومتری پردازنده‌ی A11 اپل نیز به عهده‌ی این کمپانی بود می‌توان نتیجه گرفت که این چیپ‌ها احتمالا قرار است برای پردازنده‌ی A12 اپل مورد استفاده قرار بگیرند. آن‌طور که تولید کننده‌ی این چیپ‌ها می‌گوید، در چیپ‌های هفت نانومتری شاهد بهبود 20 درصدی عملکرد در کنار کاهش 40 درصدی مصرف انرژی خواهیم بود که پیشرفت قابل توجهی را در عمر باتری رقم خواهد زد. این پردازنده همچنین با یک پردازنده‌ی گرافیکی قوی‌تر هماهنگ خواهد شد تا آیفون را در بالاترین رده‌ی هرم بازی‌های موبایلی نگه دارد. انتظار می‌رود که آیفون‌های جدید اولین سری گوشی‌های هوشمند با چیپ هفت نانومتری باشند در حالی که سامسونگ در حال برنامه ریزی برای عرضه‌ی‌ اولین گوشی‌های خود با این تکنولوژی در سال آینده است.

سرعت بالاتر اینترنت همراه

انتظار می‌‌رود آیفون‌های جدید به همراه ماژول آنتن با پشتیبانی از استاندارد 4*4 MIMO عرضه شوند که دسترسی به سرعت انتقال گیگابیتی در حالت LTE را فراهم می‌کند. در سال گذشته اپل از فناوری 2*2 MIMO در گوشی‌های خود استفاده کرد و این در حالی است که سامسونگ از زمان ارائه‌ی Galaxy S7 از ماژول‌های 4*4 در گوشی‌های خود بهره می‌برد. آنتن‌های جدید همچنین باعث بهبود قابل توجه آنتن‌دهی در محیط‌هایی با پوشش کمتر خواهد شد. این تکنولوژی برای افرادی که خارج از شهر‌های بزرگ زندگی می‌کنند کمک شایانی محسوب می‌شود.

شارژ سریع به همراه شارژر مناسب

با اینکه نسخه‌های کنونی آیفون نیز از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، اما اطلاعات لو رفته نشان می‌دهد اپل به دنبال پیش بردن بیشتر این فناوری در نسل جدید است. پیشرفت یاد شده امکان شارژ سریع‌تر باتری را نسبت به نسل کنونی امکان‌ پذیر می‌‌کند. علاوه بر این اپل در حال برنامه‌ریزی برای ساخت آداپتور‌های 18W است تا در کنار آیفون‌های جدید و به همراه سایر لوازم جانبی این آداپتور را نیز درون جعبه به مشتریان ارائه دهد.

سال گذشته اپل بابت قرار ندادن شارژر مخصوص شارژ سریع در کنار دستگاه هزار دلاری اش مورد هجوم انتقاد‌های بسیاری قرار گرفت. این امر کاربرانی را که می‌خواستند از مزایای این ویژگی استفاده کنند مجبور می‌کرد تا 49 دلار هزینه‌ی اضافه برای شارژر و 29 دلار نیز بابت خرید کابل بپردازند.

بر همین اساس می‌‌توان گفت شارژر 18 وات جدید در مقایسه با نسخه‌ی 5 وات ارائه شده با آیفون ده کنونی پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

image

دو سیم کارت یا تک سیم کارت

به شکل شگفت انگیزی تعداد سیم کارت‌های قابل پشتیبانی در پرچمدار بعدی اپل یکی از موضوعات اصلی مورد بحث در این روزها است. در حالی که شایعات خبر از پشتیبانی دو سیم‌کارت در آیفون جدید می‌دهند برخی دیگر نیز از وجود تنها یک eSIM حکایت دارند. اما کدام یک از این شایعات حقیقت دارند؟ احتمالا هر دو.

احتمال دارد اپل برای مدل 5.7 اینچی iPhone X استفاده از یک سیم کارت داخلی یا eSIM را جایگزین استفاده از سیم کارت‌های معمولی کند که به آنها اجازه‌ی طراحی یک گوشی یکپارچه‌تر را می‌دهد. در حالی که نسخه‌ی بزرگتر iPhone X Plus علاوه بر سیم کارت داخلی eSIM قابلیت پشتیبانی از سیم کارت‌های معمولی را نیز خواهد داشت که آن را تبدیل به یک گوشی دو سیم کارته می‌کند.

اپل با این کار با یک تیر دو نشان را خواهد زد و علاوه بر استفاده از eSIM برای اولین بار در گوشی‌های آیفون، اولین گوشی دو سیم کارت خود را نیز عرضه خواهد کرد. اپل پیش از این تنها در آیپدهای خود از eSIM استفاده کرده بود و این تغییر مطمئنا با استقبال کاربران روبرو خواهد شد زیرا به آنها اجازه می‌دهد به راحتی بین اپراتور‌های مختلف منتقل شوند و این چیزی است که قطعا برای اپراتور‌ها خوشایند نخواهد بود.

رم 4 گیگابایتی

شاید این موضوع به خودی خود به قدر کافی هیجان انگیز به نظر نرسد اما احتمالا نسل بعدی گوشی‌های اپل از رم 4 گیگابایتی بهره خواهند برد. آیفون هیچگاه در استفاده از ظرفیت رم بالا پیشگام نبوده که یکی از دلایل این امر به سیستم عامل بهینه سازی شده‌ی آی اوس اس باز می‌گردد. اگرچه iPhone X با رم 3 گیگابایتی نیز دارای کارکردی عالی است، اما در بازاری که گوشی‌هایی با رم 6 گیگابایتی کم نیستند و اپلیکیشن‌های موبایلی روز به روز در حال گسترش‌اند عقب نیافتادن از رقبا امری ضروری است.

iOS 12

تمام گوشی‌هایی که در پاییز امسال توسط اپل معرفی خواهند شد دارای سیستم عامل آی او اس 12 خواهند بود. نسخه‌ی بتای این سیستم عامل پیش از این عرضه شده و هم اکنون نیز امکان استفاده از آن برای علاقه مندان وجود دارد. نسخه‌ی جدید این سیستم عامل شامل بهبود‌هایی در قسمت نوتفیکیشن، سیری و قسمت نه چندان محبوب میموجی‌ها خواهد بود.

دوربین سه گانه

با وجود اینکه دوربین سه گانه یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های احتمالی آیفون بعدی است اما در عین حال هنوز وجود این ویژگی در‌ هاله ای از ابهام قرار دارد. برخی گزارش‌ها با توجه به رندر‌های منتشر شده از iPhone X Plus خبر از وجود دوربین سه گانه در پشت دستگاه می‌دهند. با توجه به اطلاعات موجود فقط نسخه‌ی بزرگتر iPhone X از این ویژگی بهره خواهد برد. این نخستین بار نیست که اپل در نصب دوربین‌های متفاوت بر روی سایز‌های مختلف گوشی‌های ‌یک نسل خود تمایز قائل می‌‌شود. همانطور که iPhone 8 Plus نیز بر خلاف iPhone 8 دارای دوربین دوگانه بود.

متخصصین انتظار دارند اپل از رویکرد هواوی در طراحی دوربین سه گانه با اضافه کردن یک سنسور مونوکروم برای بهبود تصویر در شرایط کم نور پیروی کند. در صورت صحت این موضوع در چند ماه آینده شاهد این ویژگی خواهیم بود هرچند برخی منابع نیز خبر از وجود دوربین سه‌گانه در مدل‌های 2019 می‌دهند.

image

اینکه اطلاعات بیشتری از آیفون بعدی به مرور فاش می‌‌شود یا باید تا معرفی رسمی محصولات اپل منتظر بمانیم هنوز مشخص نیست. برای اطلاعات تکمیلی اخبار جی‌اس‌ام را دنبال کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۹
اگه دوسیم‌کارته باشه حتماً می‌خرم و باهاش یه پُز اساسی میدم در حد بوندس‌لیگا