خانهاخبار
Galaxy Note 9 بدون نیاز به داک DeX به رایانه شخصی تبدیل می‌شود

Galaxy Note 9 بدون نیاز به داک DeX به رایانه شخصی تبدیل می‌شود

براساس یک گزارش جدید، سامسونگ نسخه جدید DeX را به همراه پرچمدار Galaxy Note 9 معرفی خواهد کرد که تغییراتی در آن اعمال شده است.
۱۳۹۷/۵/۷

قابلیت DeX برای اولین‌بار به همراه پرچمدار Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus سامسونگ معرفی شد؛ در هنگام رونمایی، یک داک مخصوص نیز با نام DeX Station ارائه شد که با اتصال گوشی خود به آن و سپس اتصال از طریق یک کابل HDMI به مانیتور یا تلویزیون می‌توانستید از گوشی خود به عنوان یک رایانه اندرویدی استفاده نمایید. در این حالت، چندین برنامه به صورت هم‌زمان قابل اجرا هستند یا می‌توانید اندازه پنجره‌ها را تغییر دهید. ضمن اینکه می‌توانید ماوس یا صفحه‌کلید به داک DeX متصل نمایید تا بدین شکل، تجربه بهتری از کار با قابلیت DeX پرچمداران سامسونگ به‌دست آورید. ویژگی مذکور در پرچمداران بعدی سامسونگ یعنی Galaxy Note 8 و Galaxy S9 تاحدودی مشابه عمل می‌کند؛ هرچند، سامسونگ برای پرچمدار نیمه اول سال 2018 خود یک داک جدید با نام DeX Pad معرفی نمود که از نظر ظاهری و نحوه‌ جای‌گیری دستگاه درون داک، تفاوت‌هایی با DeX Station دارد.

در مقابل، هوآوی نیز پرچمداران Mate 10 و P20 را با قابلیت مشابهی ارائه داده است اما برای استفاده از آن‌ها به عنوان رایانه شخصی نیازی به خرید یک داک جداگانه ندارید و می‌توانید با اتصال یک کابل USB-C به دستگاه و تلویزیون یا مانیتور، از گوشی خود به عنوان رایانه شخصی ویندوزی استفاده نمایید. این موضوع باعث می‌شود تا هزینه‌ نهایی خریداران برای تبدیل گوشی خود به یک رایانه ویندوزی کاهش پیدا کند.

image

به‌نظر می‌رسد عملکرد رقیب سامسونگ، باعث شده است تا کره‌ای‌ها به فکر راه‌حلی تازه بیافتند؛ براساس یک گزارش جدید، Galaxy Note 9 نیازی به داک Dex (پد DeX یا DeX Station) و خود به صورت مستقیم می‌تواند به تلویزیون یا مانیتور متصل شود. تنها کافی است از طریق یک آداپتور مناسب و اتصال گوشی خود به آن، برای استفاده از ویژگی DeX اقدام نمایید. جدا از کاهش هزینه نهایی کاربران برای استفاده از ویژگی DeX، خریداران همچنین به راحتی می‌توانند از این قابلیت استفاده نمایند و نیازی به حمل یک داک وجود ندارد.

البته یکی از دلایل توسعه داک DeX کاهش دمای گوشی در هنگام استفاده است اما به‌نظر می‌رسد سامسونگ موفق شده تا تغییراتی را در این ویژگی به وجود آورد که دمای دستگاه را در هنگام استفاده از ویژگی Samsung Desktop Exprience افزایش نمی‌دهد. این تغییرات همچنین موجب شده است تا برای استفاده از ماوس و صفحه‌کلید در هنگام اتصال گوشی خود به مانیتور یا تلویزیون، به نمونه‌های بلوتوثی احتیاج داشته باشد تا به دستگاه متصل شوند. همچنین در گزارش‌های دیگر پیرامون نسخه جدید قابلیت DeX ذکر شده است که ویژگی مذکور از دو مانیتور به صورت هم‌زمان پشتیبانی خواهد کرد.

هنوز نمی‌دانیم چه قابلیت‌هایی دیگری برای DeX درنظر گرفته شده است و آیا این تغییرات برای پرچمداران پیشین سامسونگ ارائه خواهد شد یا خیر. با این‌حال، نباید مدت زمان زیادی منتظر باشیم زیرا سامسونگ درنظر دارد تا جدیدترین پرچمدار خود را در تاریخ 9 اوت به صورت رسمی معرفی نماید؛ شایعه شده است تبلت Galaxy Tab S4 نیز در این مراسم معرفی خواهد شد و البته مانند جانشین Galaxy Note 8 از داک DeX پشتیبانی می‌کند و تجربه‌ای متفاوت را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Aryan

۱۳۹۷/۵/۸
قابلیت تازه ای نیست قبلا در هوآوی میت 10 دیده بودیم.