خانهاخبار
درباره قابلیت جدید تلگرام به نام پاسپورت بیشتر بدانید

درباره قابلیت جدید تلگرام به نام پاسپورت بیشتر بدانید

مدتی قبل تلگرام قابلیتی را ارائه کرد که به کاربران امکان می‌داد از طریق حساب کاربری خود در این پیام‌رسان، به بعضی وب‌سایت‌ها وارد شوند. به تازگی این شرکت قابلیت جدیدی به نام پاسپورت را ارایه کرده است که به طور وسیع‌تری امکان ورود به حساب‌های کاربری را فراهم می‌کند.
۱۳۹۷/۵/۷

قابلیت جدید تلگرام که به تازگی با نام پاسپورت در نسخه‌ی موبایل این اپلیکیشن ارایه شده در واقع راه‌کاری است برای ورود به حساب کاربری سرویس‌های مختلف که نیاز به مشخصات شناسایی حقیقی دارند. با استفاده از قابلیت پاسپورت، کاربران می‌توانند اطلاعات حقیقی خود را در سرور‌های تلگرام ذخیره کنند و در صورت نیاز مستقیما از آن‌ها برای ورود به حساب‌های کاربری سرویس‌های پشتیبانی کننده از پاسپورت استفاده نمایند.

این شرکت رویای جایگزین کردن پاسپورت با روش سنتی که همان وارد کردن نام کاربری و رمز عبور است را دارد. تلگرام مدعی است که کاربران می‌توانند از این ویژگی‌ برای انجام کارهایی مانند امور مالی که به اطلاعات شخصی مانند کارت شناسایی، گذرنامه و یا سایر مدارک نیاز دارند، استفاده نمایند. شما می‌توانید اطلاعات شخصی و مدارک خود را در پاسپورت آپلود نمایید و پس از آن تنها با لمس یک گزینه روی نمایشگر گوشی هوشمند خود، به حساب خود در سرویس‌های پشتیبانی کننده از این قابلیت وارد شوید.

image

در عصر حاضر امنیت و حریم خصوصی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران در فضای مجازی است؛ با توجه به این موضوع و با توجه به این که پاسپورت از اطلاعات شخصی و حقیقی کاربر استفاده می‌کند، تلگرام اعلام کرده است که داده‌های ثبت شده توسط کاربران در سرورهای ابری این شرکت ذخیره می‌شوند که از رمزگذاری دو سویه بهره مند است. به علاوه، تمامی اطلاعات کاربر نیز با یک رمز عبور محافظت می‌شود که تلگرام مدعی است به هیچ وجه به آن دسترسی ندارد؛ به این صورت که تنها کاربر و شرکت خدمات دهنده‌ای که با اختیار خود او به مجاز به دریافت اطلاعات شده است به این داده‌ها دسترسی خواهند داشت.


به نظر می‌رسد پاسپورت راه‌کار مناسبی برای ورود به حساب‌های کاربری مختلف است، اما نیاز به حمایت کنندگان بیشتری دارد؛ در حال حاضر تنها وب‌سایت ePayments (که در حوزه‌ی پرداخت آنلاین فعال است) از این قابلیت پشتیبانی می‌نماید. تلگرام یک صفحه‌ی مخصوص برای آزمایش این قابلیت در نظر گرفته است که از طریق این لینک در دسترس خواهد بود و همچنین استفاده از آن برای توسعه دهندگان رایگان است تا بتوانند راحت‌تر آن را برای سرویس‌های خود بهینه نمایند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ایزا

۱۳۹۷/۵/۱۲
باید از این نوع بهره برداری از اطلاعات ترسید. دیگه هیچگونه حریم امنی برای هیچ کس باقی نمیزارن. اخیرا پوتین تو مصاحبه ای اعلام کرده بود که بشدت از هوش مصنوعی موبایلهای اندروید میترسه چون نوع کاربری و نحوه استفاده از اون رو که trend گفته میشه ثبت میکنه و شما در هر گوشه از جهان و با هر گوشی دیگه ای شناسایی میکنه(چون نحوه استفاده هر کس از گوشی بنوعی منحصر بفرده) . فقط خدا بدادمون برسه چون با وجود اینترنت اشیا و پاسپورت تلگرامی و ... حریم خصوصیمون روز به روز عمومی تر میشه

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۵/۸
اون وقت تلگرام تو ایران فیلتره!