خانهاخبار
خبرهای تازه از آیفون 6.1 اینچی اپل، احتمال عرضه در نوامبر

خبرهای تازه از آیفون 6.1 اینچی اپل، احتمال عرضه در نوامبر

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل سه آیفون تازه را سپتامبر معرفی می‌کند اما عرضه مدل ارزان قیمت 6.1 اینچی را تا نوامبر به تأخیر می‌اندازد.
۱۳۹۷/۵/۷

میانگین قیمت فروش آیفون‌های اپل در سال 2017 حدودا 652 دلار بود و با توجه به ادامه فروش آیفون 10 و همچنین سه آیفون تازه‌ای که قرار است امسال روانه بازار شوند، انتظار می‌رود که این رقم به 738 دلار هم افزایش یابد. البته این پیش بینی بسیار امیدوارانه‌ای برای اپل به نظر می‌رسد چراکه امسال کاربران کمتر به تعویض و ارتقای گوشی‌های‌شان تمایل نشان می‌دهند. از طرفی قیمت مورد انتظار مدل‌های 2018 iPhone X و X Plus پیش از این در گزارشی مشخص شده است اما وقتی صحبت از iPhone 9 ارزان قیمت به میان می‌آید، نمی‌توانیم به طور قطعی اظهار نظر کنیم.

قیمت‌های مورد انتظار

  • آیفون 64 گیگابایتی (2018): 599 و 699 دلار برای نسخه‌های تک و دو سیم کارت
  • آیفون 256 گیگابایتی (2018): 749 و 849 دلار برای نسخه‌های تک و دو سیم کارت

برخی کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که اپل ممکن است با در نظر گرفتن وضعیت موجود در بازار تصمیم بگیرد روند قیمت گذاری محصولات امسال خود را دستخوش تغییر کند. مینگ چی کو از مؤسسه KGI Securities اولین بار در این باره صحبت و ادعا کرد که iPhone X (2018) با پنل 5.8 اینچی OLED که جانشین iPhone X پارسال به شمار می‌رود، براساس کانفیگ داخلی از 800 تا 90 دلار قیمت گذاری می‌شود. مدل iPhone X Plus با پنل نمایش 6.5 اینچی از نوع OLED حدودا 900 تا 1000 دلار قیمت دارد و آیفون ارزان قیمت 6.1 اینچی با پنل LCD هم براساس این پیش بینی به قیمت حدودی 600 تا 700 دلار باتوجه به پشتیبانی از تعداد سیم کارت داخلی، کانفیگ رم و حافظه قیمت گذاری می‌شود.

image

تحلیل گر معروف دیگری از Morgan Stanley پیش بینی خود را با این قیمت‌های تازه تحلیل کرده و به همان نتیجه‌ای رسیده است که مینگ چی کو درباره‌اش یادداشتی را منتشر کرده بود. البته این تحلیل گر معتقد است که قیمت مدل 6.5 اینچی امسال حداقل 999 دلار و قیمت جانشین iPhone X حدودا 799 دلار خواهد بود. پس از این مدل‌ها آیفون 6.1 اینچی ارزان 699 تا 769 دلار براساس نسخه‌های مختلفش قیمت گذاری می‌شود. مدیر بخش تحقیقاتی مؤسسه Morgan Stanley در این باره ادعا می‌کند که میانگین قیمت آیفون اپل ممکن است باتوجه به بسته سه گانه‌ای که این غول تکنولوژی قصد دارد در سال 2018 روانه بازار کند حدودا 2% از میزان اعلام شده در سه ماهه قبلی کمتر یا بیشتر شود.

پیش از این گفته شده بود که آیفون 6.1 اینچی به قیمت 599 یا 549 دلار عرضه می‌شود اما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که اپل ممکن است نسخه دو سیم کارتی هم از آیفون‌های امسال برای اولین بار روانه بازار کند. همچنین ممکن است iPhone X (2018) تنها یک نسخه تک سیم کارت داشته باشد و دو مدل دیگر در این نسخه‌های متفاوت عرضه شوند.

تاریخ معرفی iPhone 9 (2018)

در اغلب شایعه‌ها به تاریخ سپتامبر برای رونمایی از آیفون‌های تازه اشاره شده بود اما حالا گفته می‌شود که آیفون 6.1 اینچی مجهز به پنل LCD و دوربین تکی ممکن است در ماه اکتبر یا نوامبر عرضه شود. اپل معمولا آیفون‌های خود را سپتامبر معرفی می‌کند اما اجازه دهید یادآوری کنیم که سال گذشته iPhone X با تأخیر نسبت به دو مدل دیگر روانه بازار شد و ظاهرا امسال هم قرار است شاهد رخداد مشابهی باشیم.

اپل سال گذشته علت تأخیر در عرضه iPhone X را مشکلات در تولید و تعبیه قابلیت Face ID و ماژول TrueDepth عنوان کرد اما انتظار می‌رود که این سازنده پس از گذشت یک سال حالا در این زمینه به مهارت کافی دست یافته باشد؛ هرچند گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که تعبیه قابلیت مذکور در پنل LCD دوباره همان مشکل تولید را ایجاد می‌کند. گزارش شده است که اپل برای تأمین پنل 6.1 اینچی با JDI و LG همکاری می‌کند و همچنین برخی منابع آگاه ادعا می‌کنند اپل در تولید این گوشی با مشکل مواجه شده است. براساس این گزارش‌ها نور صفحه از کنار ناچ بالای پنل ساخت هر دو تأمین کننده به طرز نامتعادلی به بیرون تابیده می‌شود و همین مشکل ممکن است باعث تأخیر در عرضه ارزان قیمت‌ترین آیفون 2018 شود. جالب توجه است که کمپانی LG هم چندی پیش گوشی سطح بالای G7 را با طراحی ناچ روی پنل LCD روانه بازار کرد اما این گوشی به مشکلی که شرح دادیم دچار نشده است. از طرفی نمی‌دانیم اپل چه استانداردهایی را برای تأمین کنندگانش تعریف کرده و از آن‌ها خواسته است در تولید پنل‌ها حتما آن‌ها را رعایت کنند.

گفته شده است آیفون 6.1 اینچی در ابعاد 150.9 × 76.5 × 7.7 میلی متر ساخته می‌شود و اولین گوشی بزرگ اپل است که در قالب کامپکت و قیمت پایین روانه بازار می‌شود.

برخی تحلیل گران هشدار داده‌اند که عرضه دیرهنگام آیفون 6.1 اینچی ممکن است باعث کاهش فروش این مدل تا 30 – 40 میلیون واحد شود در حالی که انتظار می‌رود 75 میلیون واحد دستگاه از دو آیفون OLED دیگر در بازار فروخته شود. علاوه بر این موضوع اغلب کارشناسان معتقدند که ورود آیفون بزرگ اما ارزان قیمت از امسال می‌تواند استراتژی کلی محصول و فروش کمپانی اپل را تحت تأثیر قرار دهد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)