خانهاخبار
در Galaxy S10 خبری از حسگر تشخیص عنبیه نیست!؛ جایگزینی با راه حلی بهتر

در Galaxy S10 خبری از حسگر تشخیص عنبیه نیست!؛ جایگزینی با راه حلی بهتر

براساس یک گزارش جدید در تایوان، سامسونگ به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر به عنوان جایگزین سنسور تشخیص عنبیه چشم نگاه می‌کند و تصمیمی برای عرضه Galaxy S10 با حسگر تشخیص عنبیه ندارد!
۱۳۹۷/۵/۶

سامسونگ برای اولین‌بار، گوشی پرچمدار Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus را به عنوان اولین اعضای سری Galaxy S با حسگر تشخیص عنبیه چشم معرفی نمود؛ در واقع این ویژگی از پرچمدار Galaxy Note 7 به کهکشانی‌های S سامسونگ راه پیدا کرد اما از زمان به‌کارگیری، همواره نظرات مختلفی نسبت به آن وجود داشته است. برخی ادعا می‌کنند حسگر تشخیص عنبیه چشم در پرچمداران سامسونگ چندان کاربردی ندارد و سرعت آن نسبت به حسگر اثرانگشت پایین‌تر است؛ به همین جهت برخی ترجیح می‌دهند تا همچنان از حسگر اثرانگشت استفاده نمایند. با این‌حال، برخی عملکرد حسگر تشخیص عنبیه را در پرچمداران سامسونگ مناسب می‌دانند و از آن برای آنلاک کردن سریع‌تر دستگاه خود کمک می‌گیرند.

صرف‌نظر از اینکه موافق حسگر تشخیص عنبیه چشم در پرچمداران سامسونگ باشید یا آن‌را غیرضروری بدانید، Galaxy S10 به این ویژگی مجهز نخواهد شد؛ نشریه تایوانی دیجی‌تایمز در یک گزارش جدید مدعی شده است که سامسونگ هیچ سفارش قابل‌توجهی را برای ماژول‌های حسگر تشخیص عنبیه به تأمین‌کنندگان نداده و این موضوع می‌تواند به دلیل تصمیم کره‌ای‌ها برای حذف حسگر تشخیص عنبیه از پرچمداران آینده خود باشد. البته Galaxy Note 9 که تا چند هفته دیگر معرفی خواهد شد، از حسگر تشخیص عنبیه چشم بهره خواهد برد. 

image

گفته می‌شود سامسونگ به دنبال ارائه پرچمداران سری Galaxy S10 با حسگر اثرانگشت جدیدی است که درون نمایشگر جای می‌گیرد؛ به عبارت بهتر در جانشین Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus، حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش ادغام خواهد شد. کره‌ای‌ها به دنبال سنسور اثرانگشت درون نمایشگر از نوع اولتراسونیک هستند که سرعت بالا و دقت بیشتری نسبت به نمونه‌های دیگر خود دارد. جای‌گیری حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش به یک ترند در آینده‌ای نزدیک تبدیل خواهد شد و تاکنون پرچمداران مختلفی مجهز به این فناوری عرضه شده‌اند؛ Vivo NEX، شیائومی Mi 8 Explorer Edition و هوآوی میت RS پورش دیزاین از جمله گوشی‌هایی هستند که با سنسور اثرانگشت درون نمایشگر روانه بازار شده‌اند. 

البته گفته می‌شود تمامی مدل‌ها از سری Galaxy S10 به این فناوری مجهز نخواهند بود؛ تنها دو مدل بزرگ‌تر از حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش استفاده خواهند کرد و مدل ارزان‌قیمت نیز فاقد چنین ویژگی است. همان‌طور که در شایعات گذشته خواندید، سامسونگ برای عرضه سه مدل از سری Galaxy S10 برنامه‌ریزی کرده است؛ دو مدل رده‌بالا نمایشگر 6.1 اینچی و 6.4 اینچی از نوع Super AMOLED خواهند شد و ارزان‌قیمت‌ترین مدل به صفحه‌نمایش 5.8 اینچی مجهز شده است. 

سامسونگ احتمالا نزدیک به 40 میلیون واحد از گوشی‌های پرچمدار Galaxy S10 را به بازار عرضه خواهد کرد؛ امسال کره‌ای‌ها نتوانسته‌اند به اهداف دلخواه خود برای فروش گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس دست پیدا نمایند و سامسونگ به Galaxy Note 9 به عنوان یک گزینه مناسب برای افزایش فروش گوشی‌های هوشمند خود در سال 2018 نگاه می‌کند. منابع مطلع همچنین مدعی شده است که Galaxy Note 10 و گران‌قیمت‌ترین گوشی که در آینده از سری Galaxy A عرضه خواهد شد، به سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش مجهز خواهد بود؛ به همین جهت، بعید است که عرضه Galaxy Note 10 لغو شده باشد. البته کاملا مطمئن نیستیم که جانشین Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus چه نامیده خواهد شد و آیا کره‌ای‌ها Galaxy S10 را به عنوان جانشین پرچمدار نیمه اول سال 2018 خود ارائه می‌دهند یا پرچمدار جدید سامسونگ نام دیگری دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

شهاب

۱۳۹۷/۵/۶
والا با این قیمت ارز دیگه مردم باید وام بگیرند گوشی بخرند شده یه چیزی مثل ماشین مردم عادی یواش یواش پولشون به پایین رده ها هم نمیرسه چش برسه به پرچم دار
☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۵/۶
S10 انتخابِ قشر مرفه جامعه بویژه?جراحانِ فک، لژیونرها، فروشندگان لاستیک، همچنین تاجرِ سیمان و ... است