خانهاخبار
سرجیو مارکیونه مدیرعامل فیات کرایسلر درگذشت

سرجیو مارکیونه مدیرعامل فیات کرایسلر درگذشت

سرجیو مارکیونه مدیرعامل کمپانی فیات کرایسلر پس از عمل جراحی ناموفق، در گذشت. او یکی از موفق‌ترین افراد صنعت خودرو جهان بود.
۱۳۹۷/۵/۵

سرجیو مارکیونه یکی از افراد موفق و مشهور در صنعت خودرو بود که مدت‌ها ریاست کمپانی‌های فراری و پس از آن، فیات کرایسلر را بر عهده داشت. سرجیو مارکیونه در بیمارستانی در سوئیس در سن 66 سالگی و پس از عمل جراحی ناموفق، جان سپرد.

مارکیونه در سال 2009 مسئول احیای کمپانی کرایسلر شد چراکه کرایسلر در آن زمان نزدیک به ورشکستگی بود و در نهایت کمک‌های اضطراری از سوی دولت آمریکا برای حفظ حیات آن پرداخت شد.

image

 

سرجیو مارکیونه در سال 2004 مدیرعامل فیات بود و در آن زمان به عنوان یک رئیس خشن و بی‌رحم شناخته می‌شد چراکه به زیردستانش سخت می‌گرفت. او متولد ایتالیا است در حالی که در 13 سالگی به همراه خانواده خود به کانادا مهاجرت کرد. مارکیونه شخصیت کاریزماتیکی داشت و بیشتر اوقات با یک پلیور مشکی رنگ دیده می‌شد و کمتر از کت و شلوار و کراوات و پوشش‌های رسمی استفاده می‌کرد.

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای سرجیو، ادغام دو کمپانی فیات و کرایسلر و ایجاد برند فیات-کرایسلر بود که در سال 2014 رخ داد. مارکیونه با تغییر استراتژی، و تمرکز بر روی خودروهای شاسی بلند به ویژه در برند جیپ، توانست فیات کرایسلر را از شرایط بحرانی خارج کند و آن را مجددا در مسیر توسعه قرار دهد. به علاوه اینکه او فراری را به عنوان یک برند و کمپانی جدا معرفی کند که این هم یکی دیگر از شجاعت‌های او بوده است. مارکیونه نظارت ویژه‌ای بر پیشرفت تیم فرمول 1 فراری داشت و تلاش‌های او کاملا ثمربخش بود.

image

 

در یک اتفاق ناگهانی در اوایل جولای 2018، در خبری از سوی فیات کرایسلر اعلام شد که سرجیو مارکیونه به دلیل وجود یک بیماری نامشخص در کتف، باید به زیر تیغ جراجی برود. در واقع یک تومور در شانه سمت راست او وجود داشت که دردی مزمن را به وجود آورده و موجب ضعف جسمانی شده بود.

در 21 جولای 2018 اعلام شد که مارکیونه از تمامی سمت‌های خود کناره‌گیری کرده و از ریاست فیا-کرایسلر و فراری استعفا داده است. اما عمل جراحی سرجیو موفقیت آمیز نبود و موجب عارضه مغزی و در نهایت مرگ وی شد.

سرجیو مارکیونه فقید به عنوان یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین افراد در صنعت خودروسازی شناخته خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۵/۶
روانش شاد و یادش گرامی باد

حسینیان*

۱۳۹۷/۵/۶
بنده خدا چقدر منتظر بود که هیوندای زودتر بیاد فیات رو بخره
بزرگترین موفقیتش توسعه برند دوج و جیپ بود