خانهاخبار
در این تیزر ویدیویی دوربین‌ فول‌فریم بدون آینه نیکون رسما تائید شد

در این تیزر ویدیویی دوربین‌ فول‌فریم بدون آینه نیکون رسما تائید شد

سایت نیکون با انتشار یک تیزر تبلیغاتی شایعات مربوط به ساخت دوربین full-frame mirrorless خود را رسمیت بخشید. این دوربین با lens mount جدید و مخصوص خود ساخته می‌شود که با F-mount دوربین‌های DSLR نیکون متفاوت است.
۱۳۹۷/۵/۴

برای مدتی طولانی شایعاتی منتشر شده بود که نیکون در حال کار بر روی یک دوربین فول‌فریم بدون آینه است. سال گذشته یکی از مدیران نیکون خبر داد که دوربین بدون آینه‌ای در دست ساخت هست ولی در مورد قطع حسگر آن نظری نداد. سرانجام نیکون تصمیم گرفت این خبر را رسما تائید کند و با انتشار ویدئوی تبلیغاتی این دوربین در سایت خود، اطلاعات مربوط به آن را در اختیار علاقمندان قرار بدهد. نیکون از دوربین بدون آینه جدید خود، تحت عنوان «نسل جدید دوربین‌های فول فریم» نام برد.

هنوز جزئیات دقیق‌تری از این دوربین منتشر نشده است. تنها چیزی که می‌دانیم این است که به گفته نیکون بدنه دوربین‌های بدون آینه با ماونت لنز جدیدی ساخته می‌شود که جایگزین F-mount دوربین‌های DSLR این شرکت خواهد بود. و این به این معناست که نیکون باید لنزهای جدیدی را مطابق با ماونت دوربین‌های بدون آینه بسازد. مشخص نیست که هنگام عرضه این دوربین، چه تعداد لنز مناسب آن نیز آماده خواهد شد ولی نیکون وعده داده است که همانند سونی و نیکون، آداپتوری ارائه دهد تا بتوان از لنزهای DSLR روی دوربین بدون آینه استفاده کرد. هرچند سایت Nikon Rumors احتمال داده است که لنز 24-70 میلی‌متر و لنزهای پرایم ۳۵ و ۵۰ میلی‌متری همراه این دوربین عرضه شود.

طراحی ماونت جدید برای این دوربین‌های بدون آینه این امکان را به دوربین می‌دهد که ظاهر جمع و جور خود را حفظ کند.

در اعلان خبری نیکون آمده است: «دوربین‌های بدون آینه جدید نیکون با لنزهای Nikkor که بر روی ماونت جدید سوار می‌شود، ابعاد تازه‌ای از عملکرد اپتیکال را نمایش خواهد داد. این پیشرفت در صنعت تصویری حاصل تلاش‌ها و تجربه‌های بیش از یک قرن نیکون در عرصه تصویر است.» نیکون هم‌چنین می‌گوید بعد از بازخوردهای مثبتی که در طول دهه‌ها از عکاسان دریافت کرده‌اند، سیستم جدید دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه نقطه عطفی در تاریخ این شرکت است.

image

نیکون در کنار تولید دوربین‌های بدون آینه، کار خود را با دوربین‌های ‌DSLR هم‌چنان ادامه خواهد داد. این شرکت کماکان منابعی را برای تولید و توسعه این دوربین‌ها و هم‌چنین پیشرفته‌تر کردن لنزهای ‌DSLR اختصاص می‌دهد. چرا که معتقد است به عکاسان باید حق انتخاب داد تا از ارزش‌های منحصر به فردی که هر سیستم (چه DSLR و چه mirrorless) ارائه می‌دهند، استفاده کنند و لذت ببرند.

سایت Nikon Rumors  پیش از این احتمال داده بود که نیکون در پی ساخت دو مدل سنسور فول‌فریم با رزولوشن‌های مختلف هست. یکی ۲۵ مگاپیکسلی و دیگری ۴۵-۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود. در حال حاضر فول‌فریم‌های نیکون، یعنی مدل D850 و مدل ارزان‌تر D610 دارای سنسورهایی با این مشخصات هستند.

هم‌چنین به نظر می‌رسد که سیستم فوکوس خودکار نیز از ۱۵۳ نقطه به ۴۳۰-۴۵۰ نقطه افزایش پیدا کرده است و محدوده وسیع‌تری از قاب عکاسی را پوشش خواهد داد. از دیگر ویژگی‌های احتمالی این دوربین قابلیت عکاسی ۹ عکس پیاپی و فیلمبرداری 4K است.

Nikon Rumors قیمت کیت دوربین ۴۵ مگاپیکسلی را ۴۰۰۰ دلار و قیمت کیت دوربین ۲۵ مگاپیکسلی را ۳۰۰۰ دلار تخمین زده است.

این دوربین قرار است در نمایشگاه تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری فوتوکینا که از ۲۶ سپتامبر (چهارم مهر) برگزار می‌شود، رونمایی شود. با توجه به ساعت شماری که در این تیزر تبلیغاتی نمایش داده می‌شود، تاریخ عرضه این دوربین اول شهریور عنوان شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)