خانهاخبار
گوشی‌های میان‌رده Xiaomi Mi A2 و Mi A2 Lite معرفی شدند

گوشی‌های میان‌رده Xiaomi Mi A2 و Mi A2 Lite معرفی شدند

شرکت شیائومی در یک مراسم خبری در اسپانیا، دو گوشی میان‌رده جدید Xiaomi Mi A2 و Mi A2 Lite را معرفی کرده است؛ هر دو مدل از نسخه خالص سیستم‌عامل استفاده می‌کنند و قیمت مناسبی دارند.
۱۳۹۷/۵/۲

شرکت شیائومی، گوشی‌های میان‌رده جدیدش را از سری Mi A2 به صورت جهانی معرفی کرده است؛ میان‌رده‌های Mi A2 و Mi A2 Lite به صورت رسمی در اسپانیا رونمایی شده‌اند. تمرکز شیائومی با رونمایی از میا‌ن‌رده‌های جدیدش به اروپا معطوف شده بود اما خبر خوب این است که گوشی‌ جدید Xiaomi Mi A2 در دیگر بازارها از جمله هند در دسترس قرار می‌گیرد؛ هرچند ظاهرا Mi A2 Lite هیچ‌گاه در بازار هند در دسترس قرار نمی‌گیرد.

اگر بخواهیم ویژگی گوشی‌های جدید شیائومی را در یک پاراگراف خلاصه کنیم، باید گفت که Xiaomi Mi A2 و Xiaomi Mi A2 Lite به دوربین دوگانه مجهز شده‌اند؛ نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 را اجرا می‌کنند و بهینه‌سازی‌هایی که در شارژدهی باتری این دو گوشی صورت گرفته، باعث شده تا هر دو مدل حداقل برای یک روز شارژدهی داشته باشند. Xiaomi Mi A2 و Xiaomi Mi A2 Lite تحت پروژه Android One ارائه شده‌اند و به همین جهت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهند کرد. گوشی Xiaomi Mi A2 به عنوان جانشین Xiaomi Mi A1 عرضه خواهد شد که سال گذشته در هندعرضه شده و اولین گوشی شیائومی تحت پروژه Android One بود. مانند Xiaomi Mi A1 که از نظر سخت‌افزاری شباهت زیادی به Xiaomi Mi 5X داشت، گوشی Xiaomi Mi A2 نیز مانند Xiaomi Mi 6X است؛ البته مدل Mi A2 Lite هیچ شباهتی به این گوشی ندارد و از نظر سخت‌افزاری نسبت به Xiaomi Mi A2 یک سروگردن پایین‌تر است.

مشخصات سخت‌افزاری و قیمت گوشی Xiaomi Mi A2

جدیدترین گوشی شیائومی یعنی Xiaomi Mi A2 به نمایشگر 5.99 اینچی با نسبت ابعاد 18:9 مجهز شده است؛ رزولوشن صفحه‌نمایش FHD+ بوده و شیشه 2.5 بعدی گوریلا گلس روی نمایشگر را فرا گرفته. برخلاف مدل ارزان‌قیمت Xiaomi Mi A2 Lite، خبری از بریدگی در بالای صفحه‌نمایش نیست و شیائومی حاشیه‌ی بالای نمایشگر را حفظ کرده است. تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام که شامل هشت هسته پردازشی (چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی) است، قدرت گوشی جدید شیائومی را تأمین می‌کند؛ واحد پردازش گرافیکی آدرنو 512 رندر محتوای گرافیکی را در جدیدترین میان‌رده شیائومی به عهده دارد. گوشی Xiaomi Mi A2 با چهار گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه با قیمت 249 یورو معرفی شده است؛ همچنین نسخه دیگری مجهز به چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه به فروش خواهد رسید که 279 یورو قیمت‌ دارد. نسخه مجهز به شش گیگابایت رم و 128 گیگابیت حافظه با قیمت 349 یورو به بازار عرضه خواهد شد. نوع حافظه رم در گوشی شیائومی می ای 2، LPDDR4x است.

image

ویژگی برجسته گوشی جدید شیائومی، دوربین دوگانه آن است؛ چینی‌ها هوش مصنوعی را به دوربین گوشی Xiaomi Mi A2 افزوده‌اند که باعث بهبود عکاسی در این مدل میان‌رده شده است. دوربین سلفی این مدل از یک سنسور 20 مگاپیکسلی IMX375 سونی با دیافراگم F1.75 و فاصله کانونی ثابت بهره می‌گیرد؛ دوربین سلفی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره‌مند شده است. در قاب پشتی نیز شاهد جای‌گیری دو سنسور 12 مگاپکیسلی و 20 مگاپیکسلی هستیم؛ سنسور 12 مگاپیکسلی، IMX486 سونی بوده و سنسور 20 مگاپیکسلی IMX376 سونی است. هر دو سنسور دیافراگم F1.75 دارند و همچنین دوربین اصلی از فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز و فلاش LED با دو رنگ مختلف بهره‌مند شده است.

هوش مصنوعی که در عکاسی به گوشی Xiaomi Mi A2 یاری می‌رساند، تشخیص صحنه‌های عکاسی را امکان‌پذیر ساخته است؛ همین موضوع باعث می‌شود تا در هنگام تشخیص صحنه‌ عکاسی، برخی پارامترهای دوربین تغییر پیدا نماید و خروجی تصاویر بهبود یابد. دیگر قابلیت‌هایی که هوش مصنوعی ارائه می‌دهد، شامل تار نمون پس‌زمینه برای ثبت تصاویر با افکت بوکه و AI Smart Beauty 4.0 برای زیباسازی چهره در هنگام عکاسی سلفی است. باید اشاره کرد که دوربین سلفی در جلوی گوشی Xiaomi Mi A2 برای تشخیص چهره نیز کاربرد خواهد داشت؛ همچنین می‌توانید از حسگر اثرانگشت برای احراز هویت خود استفاده نمایید. جدیدترین میان‌رده شیائومی از باتری 3010 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌گیرد؛ این باتری از شارژ سریع 3.0 کوالکام پشتیبانی می‌کند و همین موضوع دست‌یابی به میزان شارژ 50 درصدی را در مدت کوتاه 30 دقیقه ممکن کرده است. بلوتوث 5.0، یواس‌بی تایپ- سی و حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری مشخصات Xiaomi Mi A2 را کامل کرده است.

مشخصات سخت‌افزاری و قیمت گوشی Xiaomi Mi A2 Lite

گوشی شیائومی Mi A2 Lite نسبت به Mi A2 مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری دارد؛ این مدل به نمایشگر 5.84 اینچی با رزولوشن FHD+ و نسبت ابعاد 19:9 مجهز شده است و همان‌طور که پیش‌تر گرفته شد، در بالای صفحه‌نمایش Mi A2 Lite بریدگی اعمال شده که محل جای‌گیری دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب است. میان‌رده جدید شیائومی از کارت حافظه Micro SD پشتیبانی می‌کند و نیازی نیست برای کمبود حافظه در مدل 32 گیگابایتی نگران باشید؛ هرچند می‌توانید نسخه‌ای از این گوشی را با 64 گیگابایت حافظه خریداری کنید.

image

شرکت شیائومی اعلام کرده است که نسخه 32 گیگابایتی گوشی Mi A2 Lite را با سه گیگابایت رم به قیمت 179 یورو عرضه خواهد کرد؛ مدل مجهز به 64 گیگابایت حافظه داخلی و چهار گیگابایت رم نزدیک به 229 یورو قیمت‌گذاری شده است. این میان‌رده چینی از تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام بهره می‌گیرد که نسبت به اسنپدراگون 660 کوالکام ضعیف‌تر است.

شیائومی در قاب پشتی Xiaomi Mi A2 Lite از دو سنسور 12 و 5 مگاپیکسلی استفاده کرده است؛ سنسور ثانویه در ثبت تصاویر با افکت بوکه کاربرد خواهد داشت. همچنین دوربین سلفی از سنسور 5 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد و به لطف هوش مصنوعی، قادر است تصاویر با پس‌زمینه مات ثبت نماید. قابلیت AI Patriot Mode برای دوربین اصلی نیز درنظر گرفته شده است و دوربین دوگانه که در قاب پشتی جای گرفته، به کمک هوش مصنوعی می‌تواند صحنه‌های عکاسی را تشخیص دهد. انرژی مورد نیاز در این گوشی از طریق یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود و برای شارژ باتری باید شارژر را به درگاه micro USB گوشی Mi A2 Lite متصل نمایید. حسگر اثرانگشت در میان‌رده جدید شیائومی در قاب پشتی جای گرفته است و در فرآیند احراز هویت کاربران موثر واقع خواهد شد.

زمان عرضه گوشی Xiaomi Mi A2 Lite و Xiaomi Mi A2

image

هر دو گوشی به صورت همزمان در تاریخ 10 اوت در اسپانیا عرضه خواهند شد؛ هرچند، عرضه آن‌ها در فرانسه از تاریخ 27 جولای آغاز می‌شود و در ایتالیا نیز کاربران قادر به خریداری میان‌رده‌های شیائومی در تاریخ 8 اوت هستند. رنگ‌بندی گوشی‌های جدید Mi A2 و Mi A2 Lite متنوع بوده و می‌توانید این گوشی‌ها را در رنگ مشکی، آبی و طلایی خریداری نمایید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Ashkan

۱۳۹۷/۵/۳
این امکانات با این قیمت ها واقعا عالیه
اینشالا که وارده ایران هم بشن

Saeed

۱۳۹۷/۵/۲
گوشی Xiaomi Mi 6X با mi a2 شبیه به همن.. تنها تفاوتشون تفاوت تنوع رنگه که تو 6x بیشتره که دو رنگ بیشتر داره و همچنین باتری 6x به مقدار اندکی بیشتره و 3030 میلی امپر ساعته که در a2 باتری 3010 میلی امپر ساعته..

علی محسنی

۱۳۹۷/۵/۲
یعنی بدترین رابط کاربری اندروید وان هست !!!
نوکیا اگر میدونست که رابط کاربری اختصاصی چقدر تو فروش گوشی هاش تاثیر داره این کار رو نمیکرد