خانهاخبار
سونی سنسور 48 مگاپیکسلی را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد

سونی سنسور 48 مگاپیکسلی را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد

سونی امروز جدیدترین سنسور CMOS را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. این سنسور 48 مگاپیکسلی مجهز به فناوری‌هایی همچون کنترل نوردهی و پردازش مستقیم سیگنال است و قرار است دوربین‌های گوشی‌های موبایل را به رقیبی برای دوربین‌های حرفه‌ای SLR تبدیل کند.
۱۳۹۷/۵/۱

سونی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تامین کننده سنسورهای تصویری گوشی‌های هوشمند است. این شرکت پیشتاز در زمینه عکاسی، امروز جدیدترین سنسور CMOS خود را به نام IMX586 برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. به گفته سونی این سنسور کوچک‌ترین سایز پیکسل دنیا در ابعاد 0.8 میکرومتر را دارد و به همین دلیل است که توانسته‌اند 48 مگاپیکسل مفید را در یک سنسور 1.2 اینچی قرار دهند.

image

به نظر می‌رسد که عملکرد بالای حسگر IMX586 سونی، آن را در سطح دوربین‌های حرفه‌ای SLR قرار خواهد داد و به کاربران امکان این را می‌دهد تا بتوانند عکس‌های با کیفیت بالایی را به وسیله دوربین گوشی‌های هوشمند خود ثبت کنند. سونی هم‌چنین قابلیت‌‎هایی چون تکنولوژی کنترل نوردهی (exposure) و عملیات پردازش مستقیم سیگنال را به سنسور جدید خود افزوده است که باعث خروجی بلادرنگ با محدوده دینامیکی چهار برابر بزرگ‌تر از سنسورهای دیگر می‌شود.

علاوه بر این سنسور IMX586 سونی از آرایه فیلتر رنگی Quad Bayer استفاده می‌کند که در آن یک پیکسل با ابعاد 2 در 2 از چهار پیکسل مجاور هم با همان رنگ‌ها تشکیل می‌شود تا عکاسی با حساسیت بالا (ایزو بالاتر) امکان‌پذیر شود. با استفاده از این فناوری هنگام عکاسی در محیط‌های کم نور یا در شب، سیگنال‌های 4 پیکسل مجاور با هم جمع می‌شوند و حساسیت را تا معادل پیکسل‌هایی با 12 مگاپیکسل افزایش می‌دهند تا به این ترتیب تصاویری روشن‌تر و با نویز کمتر ثبت شود.

image

سنسور جدید CMOS در ماه سپتامبر (مهر) به بهره‌برداری می‌رسد ولی هنوز اولین گوشی هوشمندی که سنسور IMX586 سونی را به کار می‌گیرد، مشخص نیست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ali

۱۳۹۷/۵/۲
خوشم میاد خود سونی هیچوقت در بخش دوربین موبایل جزو 5 تای اول هم قرار نداره

Pourya

۱۳۹۷/۵/۱
ینی خوشم میاد دوربین های موبایل همچنان زیر سایه سونی دارت میرن جلو

ali

۱۳۹۷/۵/۱
Wow
این فوق العادست
بدون شک سونی همونطوری که توی دنیای گیم پیشتازه در زمینه عکاسی هم جز بهترین هاست (به نظر من بعد از آیفون و هواوی در جایگاه سوم)