خانهاخبار
عرضه نسخه جهانی Nokia X6 با نام تجاری Nokia 6.1 Plus

عرضه نسخه جهانی Nokia X6 با نام تجاری Nokia 6.1 Plus

شرکت HMD Global نسخه جهانی میان‌رده جدیدش یعنی Nokia X6 را در تایوان عرضه کرده است؛ نسخه جهانی این گوشی با نام تجاری Nokia 6.1 Plus و با قیمت 292 دلار به فروش می‌رسد.
۱۳۹۷/۵/۱

شرکت HMD Global در نهایت به صورت رسمی شایعات را تأیید کرد؛ گوشی میان‌رده این شرکت که Nokia X6 نامیده می‌شود و به دلیل طراحی‌اش (وجود بریدگی در بالای نمایشگر) مورد توجه قرار گرفته، با نام تجاری Nokia 6.1 Plus عرضه شده است.

image

در اوایل امسال، فنلاندی‌ها گوشی را تحت عنوان Nokia X6 در چین معرفی کردند و Nokia 6.1 Plus که اخیرا رونمایی شده، تفاوت‌هایی با این مدل دارد؛ به عنوان مثال، نسخه جهانی این گوشی تحت پروژه Android One گوگل عرضه می‌شود و سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 را اجرا می‌کند. جدا از تفاوت‌های نرم‌افزاری، Nokia 6.1 Plus با حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی متفاوت نسبت به برادر چینی‌اش یعنی Nokia X6 عرضه خواهد شد؛ نوکیا ایکس 6 در دو نسخه با چهار و شش گیگابایت رم یا 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده بود اما Nokia 6.1 Plus تنها در یک نسخه با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد.

این گوشی که در ابتدا در تایوان عرضه شده است، با قیمت 292 دلار در تاریخ 24 جولای به دست علاقه‌مندان خواهد رسید. انتظار می‌رود مدتی بعد، Nokia 6.1 Plus در سایر بازارها نیز به فروش برسد؛ با این‌حال، HMD Global هیچ جزئیاتی را پیرامون زمان عرضه نسخه جهانی Nokia X6 در سایر بازارها ارائه نداده است. گوشی Nokia 6.1 Plus بدنه‌ای از جنس شیشه و فلز دارد؛ جایی که لوگوی کمپانی Nokia جلب توجه می‌کند. همچنین صفحه‌نمایش این مدل میان‌رده گوشه‌های گرد داشته و تمامی دکمه‌های فیزیکی نیز به لبه‌ی سمت راست منتقل شده‌اند. در قاب پشتی Nokia 6.1 Plus از دوربین دوگانه استفاده شده است و می‌توانید حسگر اثرانگشت را به همراه فلاش LED مشاهده کنید.

image

همان‌طور که گفته شد، Nokia 6.1 Plus یا همان Nokia X6 در بالای نمایشگرش بریدگی دارد که محل‌ جای‌گیری دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب است؛ با اعمال این بریدگی در بالای صفحه‌نمایش، حاشیه‌ی بالای نمایشگر حذف شده است. ضمن اینکه در پایین صفحه‌نمایش، حاشیه‌ی بسیار باریکی وجود دارد که محل‌ جای‌گیری لوگوی Nokia است. جدیدترین میان‌رده تایوانی‌ها از یک نمایشگر 5.8 اینچی FHD+ (با رزولوشن 1080 در 2280 پیکسل) بهره می‌گیرد و چیپ‌ست اسنپدراگون 636 کوالکام قدرت پردازشی این گوشی را تأمین می‌کند. در پنل پشتی، شاهد استفاده از دو سنسور 16 و 5 مگاپیکسلی هستیم؛ سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی بوده و سنسور ثانویه 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر با افکت بوکه کاربرد خواهد داشت. همچنین در جلوی گوشی Nokia 6.1 Plus از یک سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده شده است تا رضایت علاقه‌مندان به عکاسی سلفی جلب شود.

Nokia 6.1 Plus از باتری 3060 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌گیرد که شارژدهی آن به دلیل رزولوشن FHD+ نمایشگر و تراشه اسنپدراگون 636 کوالکام که در میان‌رده جدید تایوانی‌ها مورد استفاده قرار گرفته، خوب است؛ ضمن اینکه باتری به دلیل پشتیبانی Nokia 6.1 Plus از قابلیت شارژ سریع 3.0 به سرعت شارژ خواهد شد و کاربران را برای شارژ باتری به زحمت نمی‌اندازد. دیگر قابلیت‌هایی که برای میان‌رده جدید نوکیا درنظر گرفته شده، پشتیبانی این گوشی از بلوتوث 5.0 است؛ همچنین Nokia 6.1 Plus تنها 8 میلی‌متر ضخامت داشته و وزن آن نیز به 151 گرم می‌رسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)