خانهاخبار
دستگاه‌های اندرویدی بیشتر از iOS دچار خطا می‌شوند!

دستگاه‌های اندرویدی بیشتر از iOS دچار خطا می‌شوند!

تحقیقاتی در بازارهای آمریکا، اروپا و آسیا انجام شده است که نشان می‌دهد دستگاه‌های اندرویدی در سه ماهه اول سال 2018 بیش از دستگاه‌های iOS با اختلال مواجه شده‌اند. سامسونگ، موتورولا و شیائومی در صدر فهرست برندهایی با بیشتری خطای سیستمی هستند.
۱۳۹۷/۵/۱

با توجه به نتایج تحقیقاتی که Blancco Technology Group انجام داده مشخص شده است که در سه ماهه اول سال 2018 گوشی‌های اندرویدی بیش از سایر گوشی‌های مجهز به iOS دچار اختلال و مشکلات مختلف شده‌اند. البته منظور از این مشکلات الزاما غیرقابل استفاده بودن گوشی نیست؛ بلکه همچنین مشکلات کوچکی مانند خطاهای سخت افزاری که باعث اختلال در عملکرد معمول گوشی می‌شوند، مشکلات نرم افزاری که اختلالات دائمی به وجود می‌آورند و همچنین موارد مربوط به سازگاری اپلیکیشن یا هنگ کردن آن‌ها هم شامل آن‎‌ها می‌شود و سیستم عامل اندروید از همان ابتدای ورود به دنیای گوشی‌های همراه با این مشکلات مواجه بوده است. گزارش مؤسسه مذکور با در نظر گرفتن همه این معیارها به این نتیجه رسیده است که نرخ کلی بروز خطا در دستگاه‌های اندرویدی در بازه زمانی مذکور از نرخ خطای دستگاه‌هایی با سیستم عامل iOS بالاتر بوده است.

image

البته پیش از هرچیز باید این نکته را هم در نظر بگیرید که گزارش Blancco Technology همه دستگاه‌های موجود در دنیا را مورد بررسی قرار نداده است و به دستگاه‌های مناطقی مانند آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و استرالیا محدود می‌شود. از طرفی شایان ذکر است که جامعه آماری این تحقیق توانسته است بخش عمده‌ای از مهم‌ترین بازارهای اندرویدی را پوشش دهد. براساس یافته‌های آن بازار اروپا با نرخ 37% در صدر میزان بروز خطا و مشکلات سیستمی در دستگاه‌های اندرویدی قرار دارد اما متوسط نرخ بروز خطا در اندروید نسبت به نرخ خطای iOS معادل 18.9% در مقابل 15.2% است. در این میان همچنین به برندهای سازنده دستگاه‌های اندرویدی هم اشاره شده است که سامسونگ، شیائومی و موتورولا در صدر سازندگان گوشی‌های اندرویدی با نرخ خطای بالاتر هستندو همچنین لازم است اشاره کنیم که سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده دستگاه‌های اندرویدی در دنیا به شمار می‌رود و همین نکته می‌تواند از نقطه نظر آماری قرار گرفتنش را در جایگاه اول به خوبی توجیه کند. هر چه سازندگان گوشی‌های بیشتری را روانه بازار کنند، نرخ بروز خطا هم افزایش می‌یابد. بدین ترتیب نرخ بروز خطا در دستگاه‌های اندرویدی برند سامسونگ معادل 27.4% گزارش شده که تقریبا 4 برابر نرخ بروز خطا در دستگاه‌های اندرویدی کمپانی هوآوی است. کمپانی‌های شیائومی و موتورولا هم از نظر نرخ بروز خطای سیستمی میان این دو کمپانی تقریبا هم اندازه قرار دارند.

در این تحقیق همچنین کشف شد که تقریبا نیمی از کاربران اندرویدی همچنان از اندروید نوقا نسخه 7.0 که سال 2016 منتشر شد استفاده می‌کنند و همچنین عده کمی دستگاه خود را نسخه 7.1.1 ارتقا داده‌اند. از نظر سخت افزاری هم به نظر می‌رسد که مراکز تعمیرات دستگاه‌های اندرویدی معمولا با دوربین، بلندگوی مکالمه و میکروفون مشکل دارند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ali

۱۳۹۷/۵/۲
چون تعداد گوشی های سامسونگ چندین برابر بقیه اس باید هم آمار خطاش بیشتر باشه اصلا نمیشه برند بزرگی مثل سامسونگ رو با برند های متفرقه مثل اچ تی سی ال جی و سونی مقایسه کرد که یک صدم سامسونگ هم فروش ندارن.خیلی پرتی

رضا

۱۳۹۷/۵/۱
واقعا عجیبه که خبرو بعد از 10 روزگذاشتی تازه از به منبع خود سامسنگم گذاشتی اولا اصل این خبر اینه که توسظ موسسه معتبر blancco که اتفاقا همه متخصصان دنیا هم قبولش دارن واز آزمایش میلیون ها گوشی هوشمند پرچمدار بگیر تا پایین رده هر ساله برندها و شرکت های موبایلی رو رتبه بندی می کنه که امسالم سامهنگ مثل سالیان قبل با نرخ 27.4 درصد خرابی سخت افزاری و نرم افزاری تو صدر قرار گرفته وتومتن خود سایتم اصلا و ابدا اشاره نکرده که به نسبت فروشه واقعا یا این نویسنده سایت احمق بوده که خواسته سر خودشو و بقیه رو شیره بماله مثلا موتورولا که سالی 10 15 میلیون گوشی می فروشه سازنذه بزرگیه و به نسبت فروشش تو رتبه سوم پس اگه اینجوریه بنزم باید از هر 5 تا ماشینش یکیش خراب بشه مثلا خبرو جور دیگه پوشش بدی که چی بشه در ضمن همین پارسال اس 8 هم مشکل هاله وخرابی اسپیکر و کرش کردن داشته و با این چیزا نمی شه خودتونو گول بزنین وو همین ایرانم اگه برین نمایندگی های سامسنگ می بینین.ه جقدر پرچمدار و میانرده رو دستشون گیر کرده اصل این خبرم تو لینک زیر میذارم برای دوستانی که می خوان اصل قضیه رو بفهمن
https://www.phonearena.com/news/more-android--phones-failed-during-the-first-quarter-than-iOS-phones_id106583