در حال حاضر میتوان تولید یک خودروی فراری ارزانقیمت را شبیه به یک رویا دانست چرا که ارزانترین محصول این کمپانی با مبلغ 215 هزار دلار به فروش میرسد. فراری اعلام کرده است که قصد ندارد خودرویی با قیمت کمتر از 215 هزار دلار را روانه بازار کند با این حال شایعات نظر دیگری دارند. خودروی فراری پورتوفینو با این قیمت از یک موتور 8 سیلندر با حجم 3.9 لیتر و توربوشارژر دوقلو بهره میبرد. با توجه به این موضوع توسعه یک خودروی فراری با موتور 4 سیلندر غیرواقعی به نظر میرسد.
به تازگی اطلاعاتی در اینترنت منتشر شده که خبر از ثبت یک پتنت در رابطه با توسعه موتوری از سوی فراری میدهد. این پتنت در اتحادیه اروپا به ثبت رسیده است. در این پتنت شاهد حضور یک موتور 4 سیلندر توربوشارژر هستیم که با نمونههایی که هماکنون در بازار موجود هستند، متفاوت است. در این پتنت شاهد حضور یک توربوشارژر الکتریکی در مسیر خروجی اگزوز هستیم. فراری از هیچ قطعه مکانیکی برای اتصال این توربوشارژر به کمپرسور استفاده نکرده است.
چنین ایدهای از سوی شرکت فراری باعث میشود تاخیر در توربوشارژر کاهش پیدا کند و همچنین صدای تولیدی به وسیله آن لذتبخشتر شود! در حال حاضر این شرکت ایتالیایی با تولید موتورهای توربوشارژر توانسته صدای مناسبی را در اختیار خریداران قرار دهد با این حال در صورت توسعه یک موتور با پتنت جدید، صدای تولیدی توسط آن مشابه با موتورهای تنفس طبیعی میشود.
شاید بسیاری از علاقهمندان به دنیای خودرو از توسعه یک موتور 4 سیلندر به وسیله فراری ناخوشایند باشند و یا حتی این موضوع برای آنها تعجب برانگیز باشد. باید گفت این کمپانی ایتالیایی در دهه 50 میلادی در برخی از خودروهای طراحی شده خود برای مسابقات فرمول 1 و فرمول 2 از موتورهای 4 سیلندر استفاده کرده بود.
در حالی که میتوان انتظار داشت فراری از یک خودروی مجهز به موتور 4 سیلندر رونمایی کند ولی بیشتر به نظر میرسد شاهد استفاده از این موتور در محصولات شرکتهای آلفارومئو و یا مازراتی باشیم. در نهایت میتوان انتظار داشت که فناوری موجود در این پتنت در موتورهای 8 سیلندر و یا 10 سیلندر فراری مورد استفاده قرار بگیرد.