خانهاخبار
احتمال معرفی Galaxy S10 سامسونگ در سه مدل 5.8، 6.1 و 6.4 اینچی

احتمال معرفی Galaxy S10 سامسونگ در سه مدل 5.8، 6.1 و 6.4 اینچی

پس از انتشار شایعه‌های مختلف درباره سه آیفون تازه اپل حالا گزارش شده است که سامسونگ هم احتمالا سری پرچمداران Galaxy S10 خود را مانند این آیفون‌های مرموز در سه مدل 5.8، 6.1 و 6.4 اینچی معرفی می‌کند.
۱۳۹۷/۴/۳۰

شایعه شده است که کمپانی اپل قصد دارد سه آیفون تازه را شامل نسل دوم آیفون 10 با پنل نمایش 5.8 اینچی، یک نسخه بزرگ‌تر به نام آیفون 10 پلاس با پنل 6.46 اینچی و یک نسخه ارزان قیمت 6.1 اینچی در ماه سپتامبر معرفی کند.

مینگ چی کو، تحلیل گر مشهور، احتمالا با الهام از این استراتژی ادعا کرده است که سامسونگ هم چنین رویه‌ای را در پیش می‌گیرد و سری پرچمداران Galaxy S10 خود را در سه مدل 5.8، 6.1 و 6.4 اینچی روانه بازار می‌کند.

مینگ چی کو در یادداشت خود اشاره کرده است که مدل‌های 6.1 و 6.4 اینچی پرچمداران Galaxy S10 سامسونگ به اسکنر اولتراسونیک اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز می‌شوند اما همان‌طور که می‌دانید، اپل سال گذشته تصمیم گرفت که آیفون 10 خود را بدون چنین ویژگی بیومتریکی توسعه دهد و روانه بازار کند. براساس یادداشت این تحلیل گر تکنولوژی مذکور همچنین پس از سری S10 در فبلت Galaxy Note 10 هم به کار می‌رود.

image

تنها یک هفته از پایان ماجرای حقوقی 7 ساله میان دو کمپانی سامسونگ و اپل زمان می‌گذرد و انتشار این پیش بینی مینگ چی کو قطعا می‌تواند باعث شود دوباره شاهد بروز بحرانی تازه بر سر احتمال کپی کردن سامسونگ از اپل باشیم.

پیش از این هم خبرگزاری کره‌ای The Bell گزارش کرده بود که سامسونگ ممکن است سال آینده سه مدل Galaxy S10 معرفی کند و یکی از این مدل‌ها یک گوشی ارزان قیمت باشد. این گزارش با شایعه منتشرشده منسوب به اپل مبنی بر احتمال معرفی آیفون ارزان قیمت 6.1 اینچی LCD که برخی از امکانات آیفون 10 را با خود به همراه می‌آورد، در یک راستا قرار دارد. براساس ادعای مینگ چی کو مدل ارزان قیمت Galaxy S10 مانند دو پرچمدار دیگر به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش که قابلیت سطح بالایی است هم مجهز خواهد شد.

خبرگزاری The Bell همچنین گزارش کرده است که Galaxy S10 Plus به 5 دوربین مجهز می‌شود؛ بدین ترتیب که دوربین اصلی آن سه لنز دارد و دو لنز هم در ماژول سلفی‌اش تعبیه می‌شود. گفته می‌شود این لنزها 12 مگا پیکسلی زاویه باز، 12 مگا پیکسلی تله فوتو و 16 مگا پیکسلی زاویه باز تا حداکثر 120 درجه هستند.

همچنین شایعه شده است که اپل قصد دارد حداقل یک آیفون را با دوربین اصلی سه گانه معرفی کند اما این اتفاق تا سپتامبر امسال محقق نمی‌شود و احتمالا در سال 2019 شاهد رونمایی از گوشی مذکور خواهیم بود. از طرفی ممکن است سامسونگ پیش از اپل دست به این اقدام بزند و یکی از پرچمداران سری Galaxy S10 خود را در ابتدای سال آینده با دوربین اصلی سه گانه روانه بازار کند. بدین ترتیب این همیشه سامسونگ نخواهد بود که به کپی کردن از خلاقیت‌های اپل متهم می‌شود؛ درواقع هوآوی را در این زمینه باید پرچمدار بدانیم چراکه امسال توانست اولین گوشی هوشمند (P20 Pro) مجهز به دوربین اصلی سه گانه را معرفی کند.

همچنین گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد قابلیت تشخیص چهره 3 بعدی را که مشابه Face ID در آیفون 10 است، به سری پرچمداران Galaxy S10 خود اضافه کند. در حال حاضر پرچمداران Galaxy S8 و S9 از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می‌کنند اما این ویژگی 2 بعدی است و از امنیت بالا برخوردار نیست.

بریدگی حاشیه یا ناچ سال گذشته با معرفی آیفون 10 وارد ترندهای طراحی شد و بسیاری از سازندگان در توسعه محصولات خود از آن الگو گرفتند اما سامسونگ هنوز هیچکدام از گوشی‌های تازه‌اش را باتوجه به این ترند طراحی نکرده است؛ مدل‌های پرچمدار Galaxy S9 این غول تکنولوژی همچنان براساس الگوی حاشیه یکسان و البته باریک طراحی شده‌اند. از طرفی سامسونگ هم اخیرا پتنتی را به ثبت رساند که نوعی طراحی مشابه ناچ را نشان می‌داد و ممکن است که این سازنده هم سرانجام به طراحی ناچ و تعبیه آن تمایل نشان دهد.

اگر سامسونگ طبق برنامه قبلی عمل کند، پرچمداران Galaxy S10 در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2019 در فوریه معرفی می‌شوند و در ماه مارس به بازار راه می‌یابند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مانی

۱۳۹۷/۵/۲
میگم چرا انقد شبیه اس8 هستش :D

امین

۱۳۹۷/۴/۳۱
اولا این عکس اس9 پلاس هست نه اس8 که یک دوربین داره و اثر انگشتش کناردوربینه ثانیا قراره اس10 محصولی متفاوت باشه با اثر انگشت درون نمایشگر و تشخیص چهره سه بعدی چون هنوز 7 ماه تا معرفیش فاصله داریم عکس اس9 پلاس رو قرار دارن و نمیدونن اس10 چه شکلی خواهد بود .افتاد؟

مانی

۱۳۹۷/۴/۳۱
اِ... اینا هواسشون نبوده دوبارع اس8 تولید کردن که :|
:))