خانهاخبار
پوشیدنی‌های جذابی که تا پایان 2018 معرفی می‌شوند

پوشیدنی‌های جذابی که تا پایان 2018 معرفی می‌شوند

با گذشت 8 ماه از سال 2018 میلادی، ساعت‌های هوشمندی معرفی شدند که غالبا محصولات غافلگیرکننده و فوق العاده‌ای نبودند و همین امر، انتظارات را از 4 ماه باقیمانده بالا می‌برد.
۱۳۹۷/۵/۹

اول با دستاوردهای یکی از آشناترین کمپانی‌های امروز دنیای تکنولوژی، کوالکام، شروع می‌کنیم. آنها اوایل امسال جدیدترین پردازنده مختص ساعت‌های هوشمند، Snapdragon Wear 3100 را معرفی کردند. با در نظر گرفتن تکنولوژی 28 نانومتری به کار رفته در این محصول، نمی‌توان آن را انقلابی نامید. با این حال، هر آنچه در این پردازنده قرار گرفته محصول مشاهدات و آموخته‌های کوالکام از بازار روز است و با توجه به نام و حسن سابقه‌اش، عادلانه‌ترین کار صبر برای تجربه عینی این تراشه تازه‌وارد است. به علاوه این تراشه در کنار مدار مجتمع جدیدی برای مدیریت مصرف توان با نام Blackghost ارائه می‌شود. این تراشه عملکردی پیوسته و بدون وقفه، فارغ از وضعیت پردازنده مرکزی دستگاه خواهد داشت و به این ترتیب، همواره آماده شنیدن فرامین صوتی شما و روشن نگه داشتن اعلانات معمول نمایشگر است.

و در ادامه به جذاب‌ترین بخش یعنی بروزرسانی‌های تولیدکنندگان مطرح می‌رسیم که احتمالا از برخی محصولاتشان در IFA 2018 پرده‌برداری می‌شود. 

گوگل

image

اولین مجموعه‌ای که از محصول جدید کوالکام مستفیض می‌شود گوگل خواهد بود. تا امروز آنقدر شایعات مختلف پیرامون ساعت هوشمند گوگل شنیده‌ایم که از معرفی Google Pixel Watch در آینده‌ای نه چندان دور مطمئن باشیم. با در نظر گرفتن جاه طلبی و سیاست‌های بازاریابی صحیح گوگل، این حضور می‌تواند مقدمه‌ای بر گسترش بازار Wear OS و به طور کلی ساعت‌های هوشمند شود.

در مورد جزئیات این محصولات اطلاعات کمی در دسترس است. با این حال سه اسم رمز لینگ، ساردین و تریتون به گوش می رسد که دو مورد اول نوعی ماهی و سومی الهه‌ای یونانی و پیام‌آور دریاست. با این اوصاف شاید با سه مدل ضدآب روبه رو باشیم و احتمال می‌رود دست کم یکی از این سه مورد از LTE پشتیبانی کند.

قیمت‌گذاری آن‌ها احتمالا معادل گران‌ترین‌های بازار نخواهد بود، با این حال ردیف قیمتی پایینی هم ندارد و احتمالا چیزی نزدیک به گوشی‌های Google Pixel بیارزد.

از کنفرانس پاییزه گوگل در هفته اول اکتبر به عنوان محتمل‌ترین زمان معرفی یاد می‌شود. جایی که Google Pixel 3 و Pixel 3 XL هم رونمایی می‌شوند.

ویژگی‌های کلیدی

محصولاتی در رده پرچمدار

سه مدل در سه سطح مختلف برای پوشش تمام خواسته‌های بازار

از نخستین تولیدات مجهز به Snapdragon 3100

عمر باتری 2 تا 4 روز

مجهز به نسخه ارتقا یافته Wear OS و برنامه‌های پایش سلامت، مبتنی بر هوش مصنوعی

اپل

image

image

کوپرتینویی‌ها یک ماه زودتر از گوگل پرچمداران جدیدشان را معرفی می‌کنند و در این بین Apple Watch 4 هم به چشم می‌خورد. اپل از پردازنده Apple S4 SiP در ساعت دلربای تازه وارد استفاده می کند.

گزارش‌ها از وجود دو مدل با ابعادی بزرگ‌تر از قبل و نمایشگرهای بدون حاشیه خبر می‌دهند. مینگ چی کو از تحلیلگران معتبری است که ضمن تایید این اخبار مژده افزایش 15 درصدی نمایشگر را نیز می‌دهد. عددی که معقول و منطقی به نظر می‌رسد. چرا که تفاوت مدل‌های کنونی 38 و 42 میلی‌متری ساعت اپل هم چیزی در همین حدود است. احتمالا نسخه 42 و 38 میلی‌متری به ترتیب وضوح 358×448 و 312×390 پیکسلی خواهند داشت. به هر حال اگر بزرگ شدن نمایشگر بدون تغییر ابعاد کل ساعت باشد، قطعا تجربه بصری دلنشینی به همراه خواهد آورد. شاید امسال بالاخره شاهد تغییراتی در طراحی این محصولات باشیم. محصولاتی که از زمان معرفی، یعنی سال 2015 تقریبا بدون کوچک‌ترین تغییر شکلی روانه بازار می‌شدند. 

این تحلیلگر به افزایش دقت سنسور ضربان قلب هم اشاره کرده، با این حال دقیقا مشخص نیست منظور وی از افزایش دقت چیست!

مثل همیشه افزایش عمر باتری را شاهد خواهیم بود که با در نظر گرفتن افزایش ابعاد نمایشگر، به طراحی بهینه شده تراشه S4 پی می‌بریم. هرچند با توجه به افزایش ابعاد ساعت، شاید این بهبود عمر تنها به لطف استفاده از باتری بزرگ‌تر حاصل شده باشد که در این صورت گمانه‌زنی‌های مربوط به تراشه S4 از حیز انتفاع ساقط می‌شود.

اپل از 2014 شروع به همکاری با شرکت LuxVue و سرمایه‌گذاری در زمینه micro LED یا mLED کرد. نتایج آزمایشات اخیر نشان می‌دهد mLED‌های کوچکی که برای ساخت رنگ‌های پیکسل به کار گرفته می‌شوند، روشنایی 2 تا 3 برابری نسبت به نمایشگرهای OLED ارائه می‌دهند و این در حالی است که مصرف توان مشابهی دارند. در صورت صحت این اخبار می توانیم انتظار افزایش بیشتر عمر باتری‌ها را داشته باشیم. به نظر ساعت‌های هوشمند کنونی به قدری پخته هستند که توانایی تطبیق با mLED را داشته باشند. البته تجهیز احتمالی Apple Watch 4 به این تکنولوژی به منزله غافلگیری یک ساله ماست. چراکه نزدیک‌ترین پیش‌بینی‌ها برای عرضه این تکنولوژی در ساعت‌های هوشمند به 2019 اشاره دارند و این پیش‌بینی برای گوشی‌های هوشمند حتی از این هم دیرتر است.

ویژگی‌های کلیدی

افزایش 15 درصدی ابعاد نمایشگر

افزایش عمر باتری تا 18 ساعت

استفاده از دکمه‌های لمسی به جای فیزیکی

ضد آب بودن (در صورت بهره‌گیری از دکمه‌های لمسی)

معرفی تکنولوژی جدید mLED در نمایشگر

افزایش دقت سنسور ضربان قلب

ارائه دستبند هوشمند با قابلیت اتصال به پورت‌های پنهان ساعت

سامسونگ

image

کره‌ای‌ها احتمالا امسال را با دو محصول بروزرسانی شده به پایان می‌رسانند. درحالیکه Gear S4 غالب شایعات را معطوف به خود می‌بیند، زمزمه‌هایی از ارائه بروزرسانی برای GearFit هم به گوش می‌رسد.

سال گذشته سامسونگ از آپدیت خانواده Gear صرف نظر کرد و در عوض عضو جدیدی با نام Gear Sport معرفی کرد. به نظر دوباره نوبت به Gear S رسیده و طبق خیل عظیم شایعات، فناوری جدید PLP در پروسه ساخت تراشه این مدل به کار رفته که به تولیدکننده اجازه مجتمع‌سازی بیشتر تراشه را می‌دهد. به عبارتی می‌توانند قطعات بیشتری را در مساحت یکسان قرار دهند. از طرف دیگر این فشرده‌سازی فضای بیشتری به باتری می‌دهد و به عبارتی، یک تیر و دو نشان.

سامسونگ که در سال‌های اخیر نشان داده نبض بازار را به خوبی در دست می‌گیرد، چند پتنت جدید از جمله اندازه‌گیری فشار خون، دستبند مجهز به باتری اضافه و نمایشگر ثانویه جاسازی شده در حاشیه ساعت ثبت کرده. هرچند معلوم نیست طی چهار ماه آینده شاهد هیچ یک از این موارد خواهیم بود یا خیر.

image

ابهاماتی در خصوص نام‌گذاری محصول تازه وارد هم وجود دارد. درحالی‌که ساعت‌های مبتنی بر تایزن با نام Gear شناخته می‌شوند، اخیرا احتمال تغییر آن به Galaxy Watch افزایش یافته. تا جایی که این نام جدید و لوگو آن در دفتر دارایی‌های مجازی سامسونگ ثبت شده است. از طرف دیگر تاریخ انقضای تایزن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و ممکن است کره‌ای‌ها به طور کلی به Wear OS مهاجرت کنند. سامسونگ درست مانند اپل نشان داده ترجیح می‌دهد از سیستم عامل خودش روی پردازنده‌های ساخت خود استفاده کند. حال باید دید کمبود نرم افزارهای سازگار با تایزن آن‌ها را وادار به توقف استفاده از این سیستم عامل و نشان دادن اقبال به Wear OS می‌کند یا شاهد دو نوع محصول با دو سیستم عامل مختلف خواهیم بود. به هر حال باید تا IFA 2018 برای پرده‌برداری از Gear S4 یا Galaxy Watch منتظر بمانیم.

ویژگی‌های کلیدی

طول عمر باتری 4 روزه

دو سایز مختلف با طراحی باریک‌تر از قبل

تمرکز بر برنامه‌های سلامت و تناسب اندام

ارتقا سیستم نمایش وضعیت خواب

جایگزینی بیکسبی با S-Voice

سامسونگ Gear Fit Plus

اخیرا محصولی با نام فوق در سرویس دارایی‌های مجازی کره ثبت شده. این نام ممکن است مرتبط با دستبند Samsung Fitness باشد که در ماه مه به همراه Galaxy Watch در اداره پتنت‌های آمریکا ثبت شد.

زمان رونمایی این دستبند معلوم نیست، اما اگر امسال معرفی شود احتمالا با یکی از دو نام Gear Fit Plus یا Galaxy Fit و همزمان با معرفی Gear S4 خواهد بود و جایگزین Gear Fit 2 Pro می‌شود که حدودا یک سال از عرضه‌اش می‌گذرد.

چند با استعداد کوچک

Mobvoi-TicWatch Pro

image

مدل فوق که امسال معرفی شده و اکنون در بازار هم موجود است، از یک ویژگی ممتاز بهره می‌برد و آن ترکیب دو نمایشگر برای افزایش عمر باتری است. دقیقا همان کاری که کاسیو در سری Pro Trek انجام داده. نمایشگر 1.39 اینچی AMOLED با وضوح 400×400 که در بالای خود نمایشگر سیاه و سفید FSTN LCD را می‌بیند. این نمایشگر سیاه و سفید که مصرف کمتری نسبت به دیگری دارد، برای امور معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد و زمانی هم که نیازی به آن نباشد، خاموش شده و خللی در عملکرد نمایشگر AMOLED ایجاد نمی‌کند. این ترکیب نه تنها عمر باتری را در برخی مودهای کاری افزایش می‌دهد، بلکه اجازه می‌دهد با تنظیم ساعت در حالت Essential mode تنها از نمایشگر سیاه و سفید استفاده کرده و به ادعای موبوی، 30 روز از باتری کار بکشید.

ویژگی‌های کلیدی

طول عمر باتری 2 روزه در مود هوشمند، 30 روزه در در مود ذخیره باتری و بازه 5 تا 30 روزه در صورت استفاده ترکیبی

کیفیت بالاتر از TicWatch S&E

مجهز به GPS و نمایشگر ضربان قلب

مجهز به NFC برای استفاده از Google Pay

دارای گواهینامه IP68

بند چرمی با ظاهری زیبا و راحت

احتمال ارتقا پردازنده به Snapdragon 3100

LG Libre

یکی دیگر از مدل‌های ثبت شده کره‌ای، مدل Libre (به معنای آزاد) است که به LTE مجهز خواهد بود. همچنین انتظار داریم مبتنی بر Wear OS و سوار بر اژدهای کوالکام، Snapdragon 3100 باشد. گفته می‌شود آن‌ها روی ساعتی با نمایشگر لمسی کار می‌کنند که به عقربه‌های آنالوگ فیزیکی هم مجهز است؛ یک هیبریدی تمام عیار. احتمالا رونمایی از مدل‌های جدید این کره‌ای در IFA 2018 رخ خواهد داد.

Fitbit Charge 3

image

نسخه‌ای که فعلا از این کمپانی در بازار وجود دارد متعلق به سال 2016 است. انتظار داریم محصول جدیدشان ضد آب و قابل استفاده در استخر باشد. همچنین از GPS و Fitbit Pay پشتیبانی کند.

ترندهای بازار

ظهور mLED

روش‌های جدید تامین انرژی مانند صفحات خورشیدی و استفاده از حرارت بدن

افزایش محبوبیت محصولات هیبریدی

ارتقا سنسورهای سلامت و تناسب اندام

اضافه شدن ویژگی‌های جدیدی مانند تشخیض فیبریلاسیون دهلیزی( نوعی آریتمی یا بی‌نظمی در تپش قلب)، فشار خون بالا و آپنه در خواب (نوعی توقف موقتی تنفس در خواب که موجب می‌شود فرد با حس خفگی از خواب بپرد)

کلام آخر

عناوین بسیار کمی هستند که به اندازه دستبندهای سلامت، ساعت‌های ورزشی و یا هوشمند با سیل بحث‌ها و نظرات کاربران مواجه شوند. این محصولات و بازارشان هنوز برای عده‌ای غیرقابل توجیه است و همواره عواملی مانند قیمت زیاد و طول عمر کم باتری سیبل انتقادات این گروه می‌شود. اگرچه نمی‌توان این نظرات را رد کرد، اهمیت توجه به دنیای پوشیدنی‌ها با تمام کاستی‌هایی که دارند را هم نمی‌توان زیر سوال برد. خدمات ارزنده‌ای همچون پایش وضع سلامت و الگوی زندگی، یادآوری قرارهای ملاقات و برنامه‌های تقویم روزانه همه به جزئی جدایی ناپذیر از روزمره‌های خیلی از ما تبدیل شده و فراموش نکنیم، جهان بی وقفه در حال پیشرفت است و این ساعت‌ها دیر یا زود، مانند بسیاری دیگر از محصولات قرن جدید راهی برای اثبات خود پیدا می‌کنند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)