خانهاخبار
گوشی Xiaomi Mi Max 3 با نمایشگر 6.9 اینچی و باتری 5500 میلی‌آمپری معرفی شد

گوشی Xiaomi Mi Max 3 با نمایشگر 6.9 اینچی و باتری 5500 میلی‌آمپری معرفی شد

شرکت شیائومی از فبلت 6.9 اینچی خود با نام Mi Max 3 پرده برداشت؛ این گوشی غول‌آسا با باتری 5500 میلی‌آمپر ساعت همراه شده است و 250 دلار قیمت دارد.
۱۳۹۷/۴/۲۸

شیائومی چندین‌بار فبلت جدید خود یعنی Mi Max 3 را در شبکه اجتماعی Weibo چین به نمایش گذاشته است؛ همچنین یکی از مقامات اجرایی این شرکت، تصاویر رندری جانشین Mi Max 2 را با کاربران به اشتراک گذاشته بود. امروز گوشی جدید شیائومی به صورت رسمی معرفی شده است و اکنون می‌توانید با مشخصات فبلت Mi Max 3 آشنا شوید.

image

جدیدترین فبلت شیائومی که با نام تجاری Mi Max 3 شناخته می‌شود، به صفحه‌نمایش 6.9 اینچی مجهز شده است؛ با وجود اندازه بزرگ نمایشگر شیائومی ترجیح داده است تا رزولوشن صفحه‌نمایش را به FHD+ یا 1080 در 2160 پیکسل محدود نگه دارد. اگر به رزولوشن نمایشگر دقت کنید، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به‌دست می‌آید؛ این فبلت به صفحه‌نمایش 6.9 اینچی مجهز شده که طول آن دو برابر عرض این نمایشگر است.

فبلت 6.9 اینچی شیائومی Mi Max 3 از یک باتری غول‌آسای 5500 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند؛ شیائومی وعده داده است که مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری چندان طولانی نخواهد بود زیرا جانشین Mi Max 2 از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. اگر با این مشخصات گمان می‌کنید که Xiaomi Mi Max 3 انتخاب بسیار مناسبی است، احتمالا نباید فردا را از دست دهید چراکه شرکت سازنده درنظر دارد تا پیش‌فروش جدیدترین فبلت خود را فردا (20 جولای) آغاز نماید.

image

در رابطه با سایر مشخصات سخت‌افزاری، می‌توان گفت که Xiaomi Mi Max 3 شباهت زیادی به Redmi Note 5 دارد. فبلت جدید شیائومی به همان تراشه اسنپدراگون 636 کوالکام مجهز شده است که هشت هسته 1.8 گیگاهرتزی را درون خود جای داده. همچنین در پنل پشتی از همان دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی (با دیافراگم F1.9، اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر و بهره‌گیری از قابلیت فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز Dual Pixel) و 5 مگاپیکسلی (با دیافراگم F2.0) استفاده کرده است؛ سنسور ثانویه 5 مگاپیکسلی تنها به منظور ثبت تصاویر با افکت بوکه کاربرد خواهد داشت و بدین شکل، می‌توانید تصاویری با پس‌زمینه مات به ثبت برسانید.

Xiaomi Mi Max 3 تنها از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد؛ سیاست شیائومی برای اهمیت ندادن به دوربین سلفی بدین خاطر است که Mi Max 3 به دلیل نمایشگر بزرگ و باتری غول‌آسا مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ثبت تصاویر سلفی اولویت کاربران نخواهد بود! دیگر قابلیت‌های این مدل شامل پشتیبانی از VoLTE دوگانه، وای‌فای 802.11ac با محدوده فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز، بلوتوث 5.0 و پورت USB Type-C است. برخلاف سری گوشی‌های Xiaomi Mi 8، فبلت جدید شیائومی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری بهره می‌گیرد و کاربر را برای شنیدن موسیقی از طریق هدفون به دردسر نخواهد انداخت!

image

شیائومی روی Mi Max 3 سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 را به اجرا در می‌آورد؛ رام MIUI 9.5 نیز روی این گوشی نصب شده است و قابلیت‌های متنوعی را از طریق هوش مصنوعی از جمله تشخیص صحنه عکاسی، قفل‌گشایی گوشی با چهره، بهبود تصاویر سلفی و دستیار صوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شیائومی در آینده‌ای نزدیک، گوشی Mi Max 3 را به رام MIUI 10 آپدیت خواهد کرد و حتی انتظار داریم تا رام MIUI 11 نیز برای این گوشی منتشر شود.

در مجموع، می‌توان Mi Max 3 را یک نمونه مشابه از Redmi Note 5 در زمینه سخت‌افزار دانست؛ هرچند طراحی آن به گوشی Xiaomi Mi 6X شباهت دارد. به دلیل بهره‌گیری از دوربین دوگانه عمودی در قاب پشتی فبلت 6.9 اینچی شیائومی، Mi Max 3 طراحی آیفون 10 را تاحدودی برای کاربران تداعی خواهد کرد. لازم به‌ذکر است که با وجود باتری 5500 میلی‌‍آمپر ساعت، فبلت جدید شیائومی تنها 7.99 میلی‌متر ضخامت داشته و وزن آن نیز به 221 گرم می‌رسد.

شیائومی جدیدترین فبلت خود را به دو رنگ طلایی و آبی عرضه خواهد کرد و می‌توانید Mi Max 3 را به ترتریب با 64 گیگابایت حافظه داخلی و چهار گیگابایت رم یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و شش گیگابایت رم به قیمت 252 دلار و 300 دلار خریداری نمایید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

سینا

۱۳۹۷/۴/۲۸
عاالیه

ابرام شیاعومی

۱۳۹۷/۴/۲۸
یکه.حرف نداره

ارین

۱۳۹۷/۴/۲۸
گوشیه یا تبلت????

ali_micro_f

۱۳۹۷/۴/۲۸
گوشی خوبی به نظر میرسه برای خارجی ها

No one

۱۳۹۷/۴/۲۸
ایران بیان یه مدلش 3.5 میلیون در میاد!
حافظه 128 گیگش هم 4.5 میلیون!