خانهاخبار
آنچه درباره نخستین فول‌فریم بدون آینه نیکون می‌دانیم

آنچه درباره نخستین فول‌فریم بدون آینه نیکون می‌دانیم

اطلاعات و احتمالاتی درباره حسگر، گیره لنز، زمان عرضه، و دیگر قابلیت‌های دوربین بدون آینه و فول‌فریم نیکون
۱۳۹۷/۴/۲۸
image

ظاهراً هرچه زمان می‌گذرد احتمال رونمایی قریب‌الوقوع نیکون از نخستین دوربین بدون آینه فول‌فریم خود قوت می‌گیرد.

دوربین‌ساز ژاپنی چند روز پیش از توقف تولید تنها خانواده بدون آینه خود موسوم به سری Nikon 1 خبر داده بود. دوربین‌های Nikon 1 با حسگرهای 1 اینچی خود در بازار موفقیتی کسب نکردند تا اینکه اواسط تیر ماه 97 اعلام شد این دوربین‌ها‌ و لنزهای‌شان دیگر تولید نخواهدشد. چند روز بعد سری کی‌میشن شامل دوربین‌های ورزشی و 360 درجه نیکون نیز در برخی از سایت‌های رسمی این شرکت در فهرست محصولاتی قرار گرفت که دیگر تولید نمی‌شوند.

اکنون از ظواهر امر چنین برمی‌آید که نیکون حرکت در جهتی دیگر را برگزیده است و قصد دارد با رونمایی از دوربین فول‌فریم بدون آینه خود، با فول‌فریم‌های بی‌آینه سونی مثل Alpha A7R III رقابت کند.

این در حالی است که چندی پیش سایت کانن‌رومرز (CanonRumors) نیز احتمال داده بود نخستین فول‌فریم بدون آینه کانن هم تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار شود.  

  به‌نوشته سایت تک‌‌رادار (TechRadar) خبر مربوط به دوربین جدید بدون آینه را «کیمیتو اوئمورا» مدیر بخش محصولات تصویری نیکون ژاپن، طی برگزاری نمایشگاه CP+ افشا کرده و گفته بود که شرکت متبوع او بی‌آینه جدیدی را در دست ساخت دارد.

سایت NikonRumors (نیکون‌رومرز) در گزارشی نوشته بود که ممکن است دو دوربین بدون آینه متفاوت را از نیکون شاهد باشیم: یکی با حسگر 24 یا 25 مگاپیکسلی و دیگری با حسگر 45 یا حتی 48 مگاپیکسلی که احتمال دارد هر دو فول‌فریم باشند.

در این گزارش همچنین آمده بود که بدنه این دوربین‌ها هم‌اندازه a7 سونی اما خوش‌دست‌تر از آن است. امکان ثبت 9 عکس پیاپی در ثانیه از دیگر اطلاعات احتمالی است که تاکنون درباره این دوربین منتشر شده است.

نکته دیگر، مربوط به گیره لنز این دوربین است. گیره لنز F نیکون از سال 1959 تاکنون انواع دوربین‌های تک‌لنزی انعکاسی این شرکت را تحت پوشش و انبوهی از لنزهای قدیمی و جدید را مورد پشتیبانی خود قرار داده است. اما به نظر می‌رسد نیکون قصد دارد با دوربین جدید خود گیره لنز جدیدی نیز معرفی کند که با لنزهای بسیار سریع f/0.95 سازگار است.  

قیمت مدل 45 مگاپیکسلی با لنز 24-70 میلی‌متری حدود 4000 دلار، و قیمت مدل 25 مگاپیکسلی کمتر از 3000 دلار برآورده شده است.

احتمال می‌رود این دوربین تا اوایل مرداد امسال رونمایی و فروش آن از اوایل شهریور آغاز شود. این موعد زودتر از آن چیزی است که قبلاً پیش‌بینی شده بود، زیرا انتظار می‌رفت چنین دوربینی مهرماه امسال در خلال بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری حوزه عکاسی، فیلم و فناوری‌های تصویری جهان یعنی فوتوکینا رونمایی شود.  

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علیرضا

۱۳۹۷/۴/۲۹
کسی از دوستان میدونه ک این بادی از لنزای فعلی هم میشه روش استفاده کرد یا خیر؟