خانهاخبار
گوشی Nokia X5 با دوربین دوگانه و Notch معرفی شد

گوشی Nokia X5 با دوربین دوگانه و Notch معرفی شد

شرکت HMD Global به‌تازگی گوشی میان‌رده جدیدی را معرفی کرده است که Nokia X5 نامیده می‌شود؛ این مدل که نسخه ارزان‌قیمت Nokia X6 است، 150 دلار قیمت دارد.
۱۳۹۷/۴/۲۷

شرکت فنلاندی HMD Global در نهایت، گوشی میان‌رده Nokia X5 را به صورت رسمی در چین معرفی کرد. این مدل به دوربین دوگانه با چینش عمودی مجهز شده است؛ در بالای نمایشگر خود بریدگی دارد و سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 را اجرا می‌کند. باید اشاره کرد که Nokia X5 دومین گوشی فنلاندی‌ها از سری X است؛ اگر به خاطر داشته باشید، در اوایل سال گوشی میان‌رده Nokia X6 به عنوان اولین گوشی با برند «نوکیا» با بریدگی در بالای نمایشگر معرفی شده بود.

image

در ادامه به جزئیات ارائه شده توسط شرکت HMD Global پیرامون مشخصات، قیمت و زمان عرضه Nokia X5 خواهیم پرداخت.

زمان عرضه و قیمت گوشی Nokia X5

شرکت HMD گوشی جدیدش یعنی Nokia X5 را در دو نسخه عرضه کرده است؛ مدل پایه از سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد و یک نسخه دیگر با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه قابل خرید است. این دو نسخه به ترتیب 999 یوآن (148 دلار) و 1399 یوآن (208 دلار) قیمت‌گذاری شده است. تمامی نسخه‌ها از تاریخ 19 جولای عرضه خواهند شد و ثبت‌نام برای دریافت این گوشی هم‌اکنون آغاز شده است. باید اشاره کرد که گوشی Nokia X5 به رنگ مشکی، آبی و سفید عرضه خواهد شد.

طراحی گوشی Nokia X5

جدیدترین میان‌رده فنلاندی‌ها از پنل پشتی از جنس شیشه بهره می‌گیرد؛ همچنین فریم آن از جنس پلی‌کربنات است. در بالای نمایشگر بریدگی وجود دارد و با وجود اعمال این بریدگی، حاشیه‌ی پایین نمایشگر حذف نشده است؛ شرکت سازنده از این فضا برای جای‌گیری دکمه‌های لمسی استفاده نکرده است و تنها لوگوی نوکیا در حاشیه‌ی پایین نمایشگر دیده می‌شود. HMD Global مدعی است که در گوشی جدیدش، نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه به 84 درصد می‌رسد. 

image

لوگوی Nokia همچنین در قاب پشتی جای گرفته است و اگر به دنبال سنسور اثرانگشت هستید، می‌توانید آن‌را در زیر دوربین اصلی پیدا کنید. دکمه‌ی یکپارچه تنظیم صدا و کلید پاور نیز در لبه‌ی سمت راست گوشی جای گرفته است و در نهایت، می‌توانید جک هدفون 3.5 میلی‌متری را در لبه‌ی بالای گوشی پیدا نمایید.

مشخصات سخت‌افزاری گوشی Nokia X5

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، میان‌رده جدید فنلاندی‌ها از سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 بهره می‌گیرد؛ شرکت سازنده وعده داده است که به‌روزرسانی‌های ماهانه امنیتی را برای گوشی جدیدش منتشر نماید و همچنین خریداران به آپدیت‌های جدید سیستم‌عامل اندروید دسترسی خواهند داشت. Nokia X5 از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و به نمایشگر 5.86 اینچی با رزولوشن HD مجهز شده است؛ رزولوشن نمایشگر در واقع 720 در 1520 پیکسل است و شیشه 2.5 بعدی از صفحه‌نمایش مراقب می‌کند. به دلیل ایجاد بریدگی در بالای صفحه‌نمایش، نسبت ابعاد نمایشگر مانند دیگر گوشی‌ها 18:9 نیست و به 19:9 می‌رسد.

پردازنده Helio P60 مدیاتک با هشت هسته پردازشی، سه گیگابایت / چهار گیگابایت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی از دیگر مشخصات درنظر گرفته شده برای گوشی جدید Nokia X5 است. فضای ذخیره‌سازی را نیز می‌توانید با کارت حافظه Micro SD افزایش دهید.

در قاب پشتی شاهد جای‌گیری دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0 و 5 مگاپیکسلی هستیم؛ همچنین فلاش LED نیز برای دوربین اصلی درنظر گرفته شده است. در جلوی گوشی نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F2.2 قرار دارد و زاویه دید آن 80.4 درجه است. شرکت HMD Global مدعی است که گوشی جدیدش از هوش مصنوعی در زمینه عکاسی بهره می‌گیرد و قادر است تصاویر پرتره را به ثبت برساند؛ همچنین قابلیت عکاسی HDR برای این گوشی درنظر گرفته شده است.

پورت USB Type-C در لبه‌ی پایین گوشی گنجانده شده است و برای شارژ باتری 3060 میلی‌آمپر ساعت Nokia X5 کاربرد خواهد داشت؛ به ادعای سازنده، شارژدهی باتری با پخش مداوم موسیقی به 19.5 ساعت، اجرای مداوم بازی به 5.8 ساعت و پخش مداوم فیلم به 12 ساعت می‌رسد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سینا قدیری وند

۱۳۹۷/۴/۲۸
گوشی خیلی خوب و با فناوری جدید و قیمت نسبتا خوبی هم داره
میشه گفت هوای مشتریاشو داره این نوکیا

ali

۱۳۹۷/۴/۲۸
نسبت به قیمت عالیه اما اگه بیاد تو ایران بخاطر دلار وریجستری وسوءاستفاده از محبوبیت نوکیا قیمتش بالا 1500 در حالی که یک گوشی 150 دلاری پارسال 600تومان قیمت داشت