خانهاخبار
آیا رم‌های جدید سامسونگ، آیفون‌های بعدی اپل را سریع‌تر می‎کند؟

آیا رم‌های جدید سامسونگ، آیفون‌های بعدی اپل را سریع‌تر می‎کند؟

سامسونگ تراشه‌های رم جدیدی را توسعه داده است که 1.5 برابر سریع‌تر از رم‌های فعلی گوشی‌های هوشمند هستند و ممکن است در آیفون‌های بعدی اپل مورد استفاده قرار بگیرند.
۱۳۹۷/۴/۲۷
image

شرکت سامسونگ ماژول‌های رم جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند توسعه داده‌ است که 1.5 برابر سریع‌تر از رم‌های فعلی موجود در بازار هستند.

این تراشه رم جدید 8 گیگابایتی از نوع LPDDR5 است و می‌تواند به سرعت انتقال داده‌ای تا 6400 Mbps برسد؛ به این معنی که 51 گیگابایت فایل را تنها در 1 ثانیه منتقل می‌کند.

تراشه‌های رم جدید LPDDR5 سامسونگ علاوه بر داشتن سرعت بیشتر، از مصرف کمتری برخوردارند. این رم‌ها از ویژگی جدیدی به نام Deep Sleep برای صرفه‌ جویی در مصرف انرژی بهره می‌برند که در مقایسه با حالت استندبای رم‌های LPDDR4X تا 50 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

بی شک اولین شرکتی که از این رم‌های جدید در محصولات خود استفاده می‌کند سامسونگ است ولی نباید فراموش کرد که سامسونگ حافظه رم آیفون‌های اپل را نیز تولید می‌کند؛ به همین خاطر ممکن است در آینده شاهد استفاده از رم‌های LPDDR5 سامسونگ در گوشی‌های اپل باشیم.

شما چه نظری در این مورد دارید؟ فکر می‌کنید سامسونگ تراشه‌های رم جدید خود را در اختیار اپل می‌گذارد یا آنها را فقط برای گوشی‌های گلکسی نگه می‌دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

aventador6

۱۳۹۷/۸/۱۶
رند هم شده. باید 6 هزار و 400 صد و خورده ای مگابیت بر ثانیه باشه که بشه 51 گیگابایت در دقیقه.

aventador6

۱۳۹۷/۸/۱۶
Mbps میشه مگابیت بر ثانیه، MBps میشه مگابایت بر ثانیه. اگه سرعتش 6400 مگابیت باشه یعنی 800 مگابایت. توی یک دقیقه هم میشه 48000 مگابایت یا 46.875 گیگ.

عاقل

۱۳۹۷/۴/۲۹
اقای فنی مگابایته نه مگا بیت mbitps میشه مگا بیت mbps میشه مگا بایت بر ثانیه

Babak

۱۳۹۷/۴/۲۸
کاملا درسته. ۵۱ گیگابایت در یک “دقیقه” صحیحه ، که اشتباها در یک “ ثانیه” نوشته شده.

حامد

۱۳۹۷/۴/۲۷
خدایا اگه سامسونگ نبود تکنولوژی الان کجا بود همه مدیونشیم طرفدارای اپل بزرگ و بقیه برندای کوچیک همه مدیون این ابر کمپانی هستیم همه این پیشرفت ها به خاطر هزینه های چند میلیارد دلاری سامسونگ برای تحقیق و پزوهش در زمینه های فناوری ارتباطات و اطلاعات است