خانهاخبار
گوشی پرچمدار Xperia XZ3 در زمینه عکاسی بی‌رقیب است!

گوشی پرچمدار Xperia XZ3 در زمینه عکاسی بی‌رقیب است!

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، سونی پرچمدار جدیدی را در نیمه دوم سال 2018 با چهار دوربین عرضه خواهد کرد. دو دوربین در قاب پشتی و دو دوربین در جلوی گوشی جای خواهد گرفت.
۱۳۹۷/۴/۲۷

شرکت سونی از جمله سازندگانی است که در آینده نزدیک، گوشی‌های هوشمند جدید خود را معرفی خواهد کرد. سازنده ژاپنی در نیمه اول سال 2018 از سه گوشی پرچمدار Xperia XZ2، اکسپریا ایکس‌زد 2 کامپکت و Xperia XZ2 Premium رونمایی کرد و حال انتظار می‌رود پرچمدار دیگری توسط این شرکت در نیمه دوم سال جاری میلادی به نمایش گذاشته شود.

image

براساس شایعات مطرح شده، بعید نیست جانشین Xperia XZ2 که احتمالا با نام تجاری Xperia XZ3 معرفی خواهد شد؛ در ماه اوت و در هنگام برگزاری نمایشگاه IFA 2018 برلین به صورت رسمی رونمایی شود. شایعات حاکی از آن است که سونی، پرچمدار جدید خود را با پیروی از تِرِندهای بازار موبایل ارائه می‌دهد که مدت‌هاست توسط سازندگان دیگر به‌کار گرفته می‌شود. پرچمدار Xperia XZ2 که اوایل امسال معرفی شد، فاقد دوربین دوگانه است و مطابق با سنت پیشین سازنده همچنان از یک دوربین در قاب پشتی استفاده می‌کند. با این‌حال، Xperia XZ2 Premium به دوربین دوگانه مجهز شده است و البته برای تجربه دوربین اصلی دوگانه در یکی از گوشی‌های سونی باید هزینه بسیار زیادی بپردازید! 

همین موضوع باعث شده است تا گمانه‌زنی مبنی بر عرضه Xperia XZ3 با چهار دوربین مطرح شود؛ احتمالا دو دوربین در پنل پشتی جای می‌گیرد و دو دوربین دیگر نیز به جلوی گوشی انتقال می‌یابد تا عکاسی سلفی پیشرفته امکان‌پذیر باشد. ماژول دوربین دوگانه گوشی Xperia XZ3 سونی فاش شده است اما همچنان مطمئن نیستیم که این دوربین دوگانه به نسخه نهایی پرچمدار نیمه دوم سال 2018 سونی راه پیدا می‌کند. سونی در حالی برای عرضه پرچمدار جدیدش با دوربین دوگانه آماده می‌شود که سازندگان دیگر روی توسعه محصولاتی با سه دوربین متمرکز شده‌اند؛ هرچند، بعید می‌دانیم به جز هوآوی شرکت دیگری در سال 2018 گوشی مجهز به دوربین سه‌تایی ارائه دهد. شرکت چینی برای اولین‌بار، پرچمدار Huawei P20 Pro را با سه دوربین معرفی کرد و این موضوع باعث شد تا شایعاتی مبنی بر عرضه آیفون 2019 اپل با دوربین سه‌گانه مطرح شود. همچنین گمان می‌رود که نسخه 6.44 اینچی Galaxy S10 با سه دوربین در سال آینده معرفی خواهد شد. در نیمه دوم سال جاری میلادی، احتمال می‌دهیم شرکت هوآوی فبلت Mate 20 Pro را با بهره‌گیری از سه دوربین و صفحه‌نمایش لبه‌منحنی OLED عرضه نماید. 

image

سایر مشخصات سخت‌افزاری که گوشی پرچمدار Xperia XZ3 سونی ارائه خواهد داد، در حال‌حاضر یک راز باقی مانده است. با این‌حال، بعید می‌دانیم جانشین Xperia XZ2 به پردازنده جدیدی مجهز شود؛ احتمالا سونی همچنان از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام در پرچمدار نیمه دوم سال 2018 خود استفاده خواهد کرد. سه گوشی پرچمدار Xperia XZ2، اکسپریا ایکس‌زد 2 کامپکت و Xperia XZ2 Premium که پیش‌تر معرفی شده‌اند، همگی از پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام بهره می‌گیرند. همچنین احتمال می‌دهیم Xperia XZ3 با بهره‌گیری از شش گیگابایت رم و حداقل 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود. البته از آنجایی‌که این شایعات به صورت رسمی توسط سونی یا مقامات این شرکت تایید نشده است، باید با دیده شک و تردید به آن‌ها نگاه کنید.

شما چه انتظاری از گوشی پرچمدار جدید سونی در نیمه دوم سال 2018 دارید و تا چه اندازه آن‌را رقیب مناسبی برای Galaxy Note 9 سامسونگ می‌دانید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

daru

۱۳۹۷/۴/۲۸
Xperia های قبلی در در زمینه تر زدن بی رقیب بودن.

Aryan

۱۳۹۷/۴/۲۷
الان چه ربطی به سخت افزار سونی داشت؟

soroosh

۱۳۹۷/۴/۲۷
غرش اندروید