خانهاخبار
طراحی پنل جلوی آیفون‌های 2018 اپل فاش شد

طراحی پنل جلوی آیفون‌های 2018 اپل فاش شد

تصویر زنده منتسب به محافظ پنل جلوی سه آیفون تازه اپل منتشر شده و طراحی ظاهری آن‌ها را به نمایش گذاشته است. با توجه به این تصویر به نظر می‌رسد که حاشیه‌های صفحه نمایش در آیفون 6.1 اینچی ارزان قیمت اپل نسبت به دو آیفون دیگر کمی ضخیم‌تر هستند.
۱۳۹۷/۴/۲۶

در اغلب گزارش‌های اخیر اشاره شده است که کمپانی اپل قصد دارد سه آیفون تازه را در ماه سپتامبر امسال معرفی کند. به نظر می‌رسد همگی این آیفون‌ها از طراحی ظاهری مشابه آیفون 10 سال گذشته بهره می‌برند؛ بدین ترتیب که صفحه نمایش آن‌ها لبه تا لبه طراحی می‌شود و بریدگی حاشیه (ناچ) هم بالای این پنل قرار می‌گیرد. همچنین گفته می‌شود که ارزان‌ترین آیفون امسال به صفحه نمایش LCD مجهز می‌شود اما دو آیفون سطح بالای دیگر از پنل OLED بهره می‌برند.

image

یک کمپانی سازنده به نام Nichia موفق شده است پنل‌های LED 0.4t را به 0.3t تبدیل کند و بدین ترتیب حاشیه ممکن برای پنل LCD را در گوشی‌های همراه به 2 تا 2.5 میلی متر کاهش دهد. به همین خاطر اپل قرار است در تولید تازه‌ترین آیفون‌های خود به طور انحصاری با Nichia همکاری کند.

البته شایان ذکر است که حاشیه‌های صفحه نمایش در آیفون ارزان قیمت امسال همچنان ضخیم‌تر از حاشیه‌های آیفون‌های مجهز به OLED خواهد بود. گفته می‌شود تفاوت این حاشیه‌ها بسیار اندک است اما مقدار دقیق آن هنوز مشخص نیست.

حالا تصویر زنده منتسب به محافظ پنل جلوی گوشی‌های تازه اپل فاش شده است. در این تصویر محافظ صفحه هر سه آیفون در کنار هم قرار گرفته‌اند و می‌توان طراحی ظاهری آن‌ها را به راحتی با یکدیگر مقایسه کرد. همان‌طور که در تصویر هم شاهد هستیم، حاشیه‌های صفحه نمایش آیفون میانی که همان آیفون ارزان 6.1 اینچی است، کمی ضخیم‌تر از دو آیفون دیگر طراحی شده است.

image

البته این حاشیه‌ها اصلا ضخیم نیستند و تنها در مقابل دو آیفون دیگر کمی پهن‌تر به نظر می‌رسند. این تصاویر هنوز به تأیید سازنده نرسیده‌اند و فعلا باید به عنوان تصاویر غیررسمی و احتمالی به آن‌ها نگاه کنیم. اپل قرار است در یکی از روزهای ماه سپتامبر از این آیفون‌ها پرده بردارد و تا آن زمان ممکن است برخی موارد در طراحی این گوشی‌ها دستخوش تغییر شوند.

انتظار می‌رود آیفون 6.1 اینچی اپل ارزان‌ترین گوشی در میان این سه آیفون تازه باشد و قیمت نسخه‌های متفاوتش از 700 دلار آغاز شود. این گوشی همچنین به دوربین اصلی تکی در پنل پشتی مجهز می‌شود و ماژول Face ID هم در ناچ آن قرار می‌گیرد. آیفون کوچک‌تر 5.8 اینچی با پنل نمایش OLED از دوربین دوگانه اصلی بهره می‌برد و احتمالا بیش 800 دلار یا کمی بیشتر قیمت گذاری می‌شود. آیفون سمت راست تصویر پیش رو هم iPhone X Plus است که از دوربین اصلی سه گانه در پنل پشتی بهره می‌برد و احتمالا 1000 دلار هم قیمت دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

soroosh

۱۳۹۷/۴/۲۷
تکراااری