خانهاخبار
عرضه Mate 20 Pro هوآوی با نمایشگر OLED و حسگر اثرانگشت اپتیکال

عرضه Mate 20 Pro هوآوی با نمایشگر OLED و حسگر اثرانگشت اپتیکال

آن‌طور که ادعا می‌شود، شرکت چینی هوآوی درنظر دارد تا پرچمدار Huawei Mate 20 Pro را با نمایشگر لبه‌منحنی و سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش عرضه نماید.
۱۳۹۷/۴/۲۶

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که هوآوی در نیمه دوم سال 2018 از اعضای جدید سری Mate به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. پتنت تازه ثبت شده توسط شرکت چینی حاکی از آن است که Huawei Mate 20 به عنوان جانشین Mate 10 معرفی خواهد شد؛ هوآوی استراتژی مشابهی را برای نام‌گذاری اعضای جدید سری P در سال 2018 در پیش گرفته بود و این موضوع باعث شد تا چینی‌ها از عرضه Huawei P11 به عنوان جانشین Huawei P10 صرف‌نظر نمایند.

گزارش تازه منتشر شده نیز نشان می‌دهد که سری Mate 20 چه قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. سال گذشته، شرکت چینی سری Mate 10 را در دو مدل معرفی نمود؛ Huawei Mate 10 به نمایشگر LCD مجهز شده است و برخلاف نسخه Pro از صفحه‌نمایش با نسبت ابعاد 16:9 بهره می‌گیرد. در همین حال، Huawei Mate 10 Pro به صفحه‌نمایش OLED مجهز شده و نسبت ابعاد نمایشگر آن 18:9 است. براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، امسال نیز احتمالا شاهد ادامه یافتن این روند خواهیم بود؛ به همین جهت، Huawei Mate 20 Pro به صفحه‌نمایش لبه‌منحنی از نوع OLED مجهز خواهد شد. احتمالا به خاطر دارید که اوایل امسال، هوآوی فبلت 1800 دلاری Mate RS Porsche Design را با صفحه‌نمایش اولد معرفی نمود؛ برخلاف گوشی‌های دیگر شرکت چینی در سال 2018، این مدل به نمایشگری با لبه‌های منحنی مجهز شده است.

image

در این گزارش همچنین اشاره می‌شود که هوآوی برای تامین نمایشگرهای اولد موردنیاز خود از هم‌وطن خود یعنی BOE کمک خواهد کرد؛ این شرکت که در چین تاسیس شده است، پنل نمایشگر تولید می‌کند و پیش‌تر نیز شایعات مشابهی پیرامون همکاری هوآوی و BOE منتشر شده بود. به عنوان مثال، گمان می‌رفت شرکت چینی از نمایشگرهای اولد BOE در پرچمدار Huawei P20 Pro استفاده خواهد کرد. با این‌حال، سال گذشته هوآوی از رقیبش یعنی ال‌جی کمک گرفت تا نمایشگرهای AMOLED لازم را تأمین نماید. 

فعلا نمی‌دانیم که نسخه پایه سری Mate 20 به صفحه‌نمایش OLED مجهز خواهد شد یا شرکت مذکور از نمایشگر LCD در Huawei Mate 20 استفاده می‌کند. علاوه‌بر نمایشگر OLED، شایعه شده است پرچمدار جدید هوآوی با سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش عرضه خواهد شد؛ این موضوع باعث می‌شود تا Huawei Mate 20 اولین گوشی خوش‌قیمت هوآوی با سنسور اثرانگشت درون نمایشگر باشد. شرکت چینی، پیش‌تر فبلت Mate RS Porsche Design را با سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش معرفی کرده است؛ هرچند، خرید این گوشی به دلیل قیمت بسیار بالا چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد!

شایعاتی که پیش‌تر به‌دست آمده، کاربران را نسبت به عرضه Huawei Mate 20 Pro با پنج دوربین امیدوار می‌سازد؛ احتمال می‌دهیم هوآوی مجددا از دوربین سه‌تایی در قاب پشتی پرچمدار جدیدش استفاده کند و بعید نیست دو سنسور را در جلوی گوشی به تصویربرداری سلفی اختصاص دهد. ضمن اینکه گمان می‌رود چیپ‌ست Kirin 980 به عنوان پردازنده پرچمدار جدید هوآوی، قلب تپنده اعضای جدید سری Mate خواهد بود. شرکت چینی در پرچمداران Huawei P20 و Huawei Mate 10 از یک تراشه مشابه استفاده کرده که Kirin 970 است اما Kirin 980 با قدرت پردازشی بالاتر و مصرف انرژی کم‌تر احتمالا به پرچمداران نیمه دوم سال 2018 هوآوی راه پیدا می‌کند.

همچنین برخی مدعی هستند که هوآوی برای اعضای جدید سری Mate، نسل تازه فناوری شارژ سریع خود را معرفی خواهد کرد؛ این فناوری بهبودیافته، شارژ گوشی‌های هوشمند را با توان 40 وات امکان‌پذیر خواهد نمود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسینیان*

۱۳۹۷/۴/۲۶
به صورت خیلی ریز و ملون صفحه ناچ آیفون 10 رو با لبه منحنی نوت 8 ترکیب کرد