خانهاخبار
مشکل قدیمی دوربین در Pixel 2 گوگل هنوز رفع نشده است

مشکل قدیمی دوربین در Pixel 2 گوگل هنوز رفع نشده است

برخی کاربران گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL گزارش کرده‌اند که قادر نیستند اپلیکیشن دوربین دستگاه خود را باز کنند. گوگل اعلام کرده که در تلاش است مشکل این دستگاه‌های معدود را به زودی رفع کند.
۱۳۹۷/۴/۲۶

گوشی‌های پیکسل کمپانی گوگل از دوربین‌های فوق العاده‌ای بهره می‌برند. این سازنده به لطف نرم افزار HDR+ و سخت افزار باکیفیتش موفق شد همگان را با معرفی گوشی‌های Pixel و Pixel XL در سال 2016 شگفت زده کند. این موفقیت همچنین در سال 2017 با رونمایی از گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL تکرار شد و به همین خاطر بروز مشکلات گاه و بیگاه در دوربین برخی کاربران این مدل‌ها تعجب برانگیز است.

تعداد اندکی از گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL از زمان عرضه رسمی تاکنون بارها دچار مشکل مرموزی شده‌اند که کاربر را از باز کردن دوربین گوشی باز می‌دارد. کاربر پس از تلاش برای باز کردن اپلیکیشن دوربین گوشی با پیغام fatal camera error مواجه و سپس دوربین هم بسته می‌شود. گوگل برای رفع مشکل مذکور به کاربران پیشنهاد داده است تا حافظه موقت (cache) اپلیکیشن دوربین را پاک کنند؛ گوشی را هم یک بار خاموش و سپس روشن کنند و دوباره به اپلیکیشن بروند. اگر این روش مؤثر واقع نشد، کاربران باید گوشی را در حالت پرواز قرار دهند و در این حالت تصویر را ثبت کنند. آیا مشکل اپلیکیشن دوربین به امکانات ارتباطی دوربین مربوط است؟

برخی کاربران گزارش کرده‌اند که پس از آزمایش کردن این راهکارها مشکل بسته شدن اپلیکیشن دوربین همچنان در گوشی‌شان رخ می‌دهد.

image

@CiarasRamblings در توییتر یکی از این کاربران به شمار می‌رود. او چند روز پیش خطاب به گوگل توییت کرد که همه راهکارهای پیشنهادی سازنده را به کار گرفته است اما هیچکدام کارساز نبوده‌اند. او همچنین ادعا کرده است که دوربین گوشی گاهی با کمک فعال کردن برخی اپلیکیشن‌ها مانند اسنپ چت باز می‌شود. درواقع استفاده از اپلیکیشن‌های مبتنی بر دوربین می‌تواند در به کار انداختن دوربین گوشی مؤثر واقع شود اما اگر با این روش به دوربین دسترسی پیدا کنید و بخواهید از سلفی به دوربین اصلی بروید، با صفحه سیاه مواجه خواهید شد.

البته هنوز جای امیدواری وجود دارد چراکه گوگل اعلام کرده که از وجود این مشکل آگاه است و تیم متخصصی در تلاش هستند تا آن را رفع کنند. برخی گزارش‌های قبلی در این باره ادعا کرده بودند که گوگل ممکن است حتی این دستگاه‌های معیوب را جمع آوری و با دستگاه‌های تازه تعویض کند. البته این خبر هنوز از سوی گوگل رسما تأیید نشده است و به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی قصد دارد مشکل پیش آمده را به گونه دیگری رفع کند. گوگل مشکل اپلیکیشن دوربین را یک مشکل نرم افزاری قلمداد می‌کند چراکه امیدوار است بتواند آن را با به روزرسانی نرم افزاری از میان بردارد.

در پایان لازم است باز هم تأکید کنیم که تنها تعداد محدودی از گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL دچار این مشکل هستند و البته مشکل بسته شدن اپلیکیشن در این دستگاه‌ها فقط گاهی بروز می‌کند. بسیاری از کاربران قبلا دچارش شده‌اند اما دستگاه‌شان حالا مشکلی ندارد و البته برخی دیگر هم برای دسترسی به دوربین مجبور می‌شوند اپلیکیشن را چند بار ببندند و باز کنند. همچنین برخی کاربران که به نحوی موفق شده‌اند به اپلیکیشن دوربین دسترسی یابند گزارش کرده‌اند که عملکرد دوربین اصلا رضایت بخش نیست. به گفته این کاربران دوربین در فوکوس کردن روی اشیا ضعیف است و تصاویر بی کیفیت و حتی ناخوانا ثبت می‌کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)