خانهاخبار
چیپ‌ست اگزینوس 9820 به GPU جدید Mali-G76 مجهز خواهد شد

چیپ‌ست اگزینوس 9820 به GPU جدید Mali-G76 مجهز خواهد شد

براساس یک شایعه جدید، سامسونگ درنظر دارد تا تراشه جدید اگزینوس 9820 را به واحد پردازشگر گرافیکی Mali-G76 با 16 هسته پردازشی مجهز نماید.
۱۳۹۷/۴/۲۳

شایعات زیادی پیرامون عضو جدید سری Galaxy S منتشر شده است؛ این مدل که احتمالا با نام تجاری Galaxy S10 به بازار عرضه خواهد شد، در نیمه اول سال 2019 به نمایش گذاشته می‌شود و در جدیدترین خبر منتشر شده پیرامون این گوشی اشاره می‌شود که Galaxy S10 به نسخه جدید تراشه اگزینوس سامسونگ مجهز خواهد شد. البته بد نیست اشاره کنیم که احتمالا پرچمدار آینده سامسونگ با تراشه 2019 کوالکام در بازارهای ایالات متحده و چین به فروش خواهد رسید. 

کره‌ای‌ها احتمالا از جانشین اگزینوس 9810 با نام تجاری اگزینوس 9820، در پرچمدار Galaxy S10 استفاده خواهند کرد و شایعه‌پرداز معروف، جزئیاتی را پیرامون قلب تپنده جانشین Galaxy S9 ارائه داده است. براساس اطلاعاتی که توسط Ice Universe منتشر شده است، چیپ‌ست اگزینوس 9820 به واحد پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP18 مجهز خواهد شد.

image

Mali-G76 قدرت‌مندترین تراشه گرافیکی است که ARM در ماه مه 2018 از آن رونمای کرده؛ ضمن اینکه Mali-G76 اولین تراشه Mali است که بر مبنای فرآیند ساخت 7 نانومتری توسعه یافته. براساس گزارش‌های به‌دست آمده، ARM برای تولید انبوه واحد پردازشگر گرافیکی جدید خود از صنایع نیمه‌هادی تایوان (به اختصار TSMC) کمک خواهد گرفت.

چیپ‌ست اگزینوس 9820 که در Galaxy S10 مورد استفاده قرار خواهد گرفت، به جای هسته‌های Cortex A76 به هسته‌های قدرت‌مند Mongoose M4 سامسونگ مجهز خواهند شد. با این‌حال، بعید می‌دانیم GPU اختصاصی سامسونگ در سال آینده در پرچمداران این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد. همین موضوع کره‌ای‌ها را مجاب خواهد کرد تا در تراشه جدید خود از واحد پردازشگر گرافیکی Mali-G76 استفاده نمایند که جانشین Mali-G72 است؛ باید اشاره کرد که Mali-G72 در تراشه رده‌بالای اگزینوس 9810 سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته بود.

Mali-G76 به عنوان GPU چیپ‌ست جدید سامسونگ از 16 هسته پردازشی بهره می‌گیرد؛ مانند GPU مورد استفاده در تراشه اگزینوس 9810 که در پرچمداران 2017 سامسونگ به‌کار گرفته شده بود. با اینکه تعداد هسته‌های پردازشی Mali-G76 و Mali-G72 مشابه است، اما واحد پردازشگر گرافیکی جدید ARM عملکرد پردازشی بهتری دارد و همچنین مصرف انرژی آن در یک فرکانس پردازشی مشابه با نسل قبل، کاهش یافته است. دلیل عملکرد بهتر Mali-G76 را می‌توان در توسعه آن بر مبنای فرآیند ساخت 7 نانومتری جست‌وجو کرد. با این‌حال، نمی‌دانیم تا چه اندازه میان تراشه‌ اگزینوس 9810 و نسل جدید آن از نظر توان پردازشی یا رندر محتوای گرافیکی، اختلاف وجود دارد و تشخیص این موضوع تا زمان عرضه Galaxy S10 ممکن نیست.

جدا از مشخصات تراشه مورد استفاده در Galaxy S10، شایعه شده است پرچمدار آینده سامسونگ در سه نسخه وارد بازار خواهد شد؛ البته نمی‌دانیم تمامی مدل‌ها به تراشه اگزینوس 9820 مجهز خواهند شد یا خیر. مدل 5 اینچی که ارزان‌قیمت‌ترین نسخه از خانواده Galaxy S10 است، نمایشگری بدون انحنا دارد؛ در مقابل، مدل 5.8 اینچی و 6.46 اینچی با صفحه‌نمایش لبه‌منحنی عرضه خواهند شد. در بین سه گوشی جدیدی که سامسونگ در اوایل سال 2019 معرفی خواهد کرد، تنها مدل 6 اینچی است که از دوربین سه‌گانه بهره می‌گیرد؛ سایر نسخه‌ها احتمالا با یک یا دو دوربین عرضه خواهند شد. 

از آنجایی‌که این شایعات به صورت رسمی تایید نشده است، باید با دیده شک و تردید به آن‌ها نگاه کنید.
 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۴/۲۳
بهترین برند دنیا