خانهاخبار
اپل از مک بوک پرو 2018 رونمایی کرد؛ عرضه بهترین مدل با 32 گیگابایت رم

اپل از مک بوک پرو 2018 رونمایی کرد؛ عرضه بهترین مدل با 32 گیگابایت رم

شرکت اپل از نسخه 2018 مک‌بوک‌های پرو خود رونمایی کرده است؛ اکنون شاهد ارائه بهترین نسخه از مدل 15 اینچی با 32 گیگابایت رم و حداکثر چهار ترابایت حافظه SSD هستیم.
۱۳۹۷/۴/۲۲

در حالی‌که انتظار می‌رفت کوپرتینویی‌ها در رویداد WWDC 2018 از مک‌بوک‌های پرو جدید خود رونمایی کنند؛ اپل ترجیح داد تا معرفی لپ‌تاپ‌های جدید خود را به زمان دیگری موکول نماید. به‌تازگی نیز شرکت آمریکایی از لپ‌تاپ‌های جدیدش در دو مدل 13 و 15 اینچی رونمایی کرده است تا لپ‌تاپ‌های دیگر بازار را به چالش بکشد. 

image

در نگاه کلی، تغییرات شامل بهبود مشخصات سخت‌افزاری هستند و تغییری از لحاظ طراحی در مک‌بوک‌های پرو جدید اعمال نشده؛ همین موضوع باعث شده است تا طراحی مک‌بوک‌های 2016 در نسل جدید نیز قابل مشاهده باشد. شرکت اپل، مدل 13 و 15 اینچی را با تاچ‌بار (نوار لمسی که در بالای صفحه‌کلید، جایگزین کلیدهای عملگر (FN) شده) همراه ساخته است و از جدیدترین پردازنده‌های اینتل در این مدل‌ها استفاده می‌کند. همچنین در نهایت، شاهد عرضه مک‌بوک پرو جدید اپل با 32 گیگابایت رم هستیم؛ ویژگی که کاربران حرفه‌ای مدت‌ها به دنبال تجربه آن در لپ‌تاپ‌های ساخت اپل بودند اما به دلیل تغییرات فنی که لازم بود، این ویژگی تاکنون به تعویق افتاد. کوپرتینویی‌ها همانند آیفون‌های جدید، نسل جدید مک‌بوک پرو را نیز به نمایشگر True Tone مجهز کرده‌اند و کمک پردازنده T2 برای پردازش محتوای مربوط به امنیت دستگاه و رمزنگاری اطلاعات، درون لپ‌تاپ‌های جدید اپل گنجانده شده است؛ باید اشاره کرد که در مک‌بوک‌های جدید، دستیار صوتی سیری از طریق فرمان صوتی قابل فراخوانی است. صفحه‌کلید‌ مک‌های جدید اپل نیز که با نام Butterfly شناخته می‌شوند؛ بهبود یافته است و اپل ادعا می‌کند که کلیدها اکنون صدای کم‌تری تولید می‌کنند. باید اشاره کرد که ارزان‌قیمت‌ترین نسخه از مک‌بوک‌های 13 اینچی که فاقد تاچ‌بار است، مانند نسخه 12 اینچی مک‌بوک، مک‌بوک ایر و رایانه‌های رومیزی مک بدون تغییر باقی مانده.

image

قیمت نسخه پایه مک‌بوک 13 اینچی اپل، 1799 دلار است و مدل 15 اینچی نیز با قیمت 2399 دلار عرضه خواهد شد. شرکت آمریکایی، اکنون دو وسیله جانبی نیز برای مک‌های خود ارائه می‌دهد؛ یکی از آن‌ها، واحد پردازش گرافیکی اکسترنال است که توان پردازشی مک‌بوک‌های اپل را ارتقا می‌دهد و دیگری، کیس‌های جدید برای مک‌بوک‌ پرو 13 و 15 اینچی است.

ذکر این موضوع خالی از لطف نیست که نسخه 15 اینچی مک‌بوک پرو 2015 اپل از امروز دیگر به فروش نمی‌رسد و عرضه آن به مشتریان متوقف شده است. به همین جهت، اکنون تمامی مک‌های موجود اپل تنها از پورت USB Type-C بهره می‌گیرند و برای اتصال لوازم جانبی به آن‌ها باید از مبدل استفاده کنید.

image

در ادامه، تغییرات اعمال شده در مک‌های پرو جدید اپل را با جزئیات کامل مشاهده نمایید: 

نسل هشتم پردازنده‌های اینتل

نسخه 15 اینچی مک‌بوک پرو به جای پردازنده‌های چهار هسته‌ای سری Core i7 اینتل، به پردازنده‌های شش هسته‌ای Core i7 و در بهترین نسخه، Core i9 مجهز شده است؛ همچنین نسخه 13 اینچی به جای پردازنده‌های دو هسته‌ای از پردازنده‌های نسل هشتمی Core i5 و Core i7 با شش هسته پردازشی استفاده می‌کند.

حافظه رم بیشتر، فضای داخلی بالاتر و بهبود باتری

16 گیگابایت حافظه رم برای مک‌بوک‌های پرو قابل قبول محسوب می‌شود اما افرادی که به قدرت سخت‌افزاری بالاتری برای انجام کارهای مختلف خود نیازمند هستند، برای عرضه مک‌بوک پرو جدید اپل با 32 گیگابایت رم لحظه‌شماری می‌کردند. اکنون، زمان موعود فرا رسیده است و اپل یک نسخه از مک‌بوک پرو جدید خود را با چنین حافظه‌ای ارائه می‌دهد؛ به همین جهت، اکنون بهترین نسخه‌ از مک‌های اپل به 32 گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. ضمن اینکه اپل از حافظه‌های رم نسل جدید از نوع DDR4 در مک‌های 2018 خود استفاده کرده است و خبری از حافظه رم قدیمی DDR3 مانند مدل‌های 2017 نیست! این تغییر باعث شده تا سرعت پردازش برنامه‌ها افزایش پیدا کند؛ ضمن اینکه مصرف انرژی کاهش پیدا کرده است و می‌توان امیدوار بود که مک‌بوک‌های پرو جدید شارژدهی بهتری داشته باشند.

شرکت اپل همچنین از باتری با ظرفیت بالاتری در لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو استفاده کرده است. ضمن اینکه حداکثر فضای ذخیره‌سازی از دو ترابایت به چهار ترابایت برای مدل 15 اینچی و از یک ترابایت به دو ترابایت برای مدل 13 اینچی ارتقا پیدا کرده است. 

True Tone؛ ویژگی جدیدی که از آیفون‌ها و iOS منتقل شده است

اگر نگاهی به آیپدهای پرو 2017 یا آیفون‌های سال گذشته اپل داشته باشید، قابلیت True Tone را در تمامی مدل‌ها خواهید یافت؛ این ویژگی از سنسورهایی برای تغییر دمای رنگ نمایشگر بهره می‌گیرد و بسته به محیطی که در آن قرار دارید، رنگ‌های خروجی سرد یا گرم‌تر می‌شوند. البته این قابلیت برای گرافیست‌ها یا افرادی که طراحی می‌کنند، شاید چندان کاربردی نباشد؛ به همین منظور، می‌توانید آن‌را از منوی تنظیمات غیرفعال کنید.

کمک پردازنده Apple T2

شرکت اپل از پردازنده‌های کمکی جدید Apple T2 در مک‌های جدید خود استفاده کرده است که برای کنترل برخی از ویژگی‌های امنیتی این مدل‌ها کاربرد دارد؛ در مک‌های پرو پیشین، پردازنده Apple T1 پردازش لازم را برای احراز هویت کاربران از طریق Touch ID یا رمزنگاری اطلاعات کاربران برعهده داشت. در نسخه جدید که Apple T2 نامیده می‌شود و آی‌مک پرو نیز استفاده شده است، قابلیت‌های بیشتری از جمله ایمن‌سازی پروسه بوت سیستم‌عامل ارائه می‌شود. البته اگر امیدوار هستید که مدل‌های جدید به سیستم تشخیص چهره یا Face ID مجهز شده باشند؛ مدل‌های 2018 شما را ناامید خواهند کرد!

سیری همیشه فعال است!

دستیار صوتی سیری از سال 2016 به مک‌بوک‌های اپل راه پیدا کرده است؛ با این‌حال برای بهره‌گیری از مزیت‌های این دستیار صوتی دوست‌داشتنی باید از دکمه‌ مخصوص روی صفحه‌کلید یا آیکون «Siri» استفاده نمایید و امکان فراخوانی آن‌ در مک‌های قبل از طریق فرمان صوتی وجود نداشت! در مدل‌های 2018 این موضوع تغییر پیدا کرده است و سیری همیشه صدای شما را می‌شنود؛ تنها کافی است این دستیار صوتی دوست‌داشتنی را با جمله «Hi, Siri» فراخوانی کنید.

صفحه‌کلید صدای کم‌تری تولید می‌کند

اگر نسبت به صدا خیلی حساس هستید و تمایل دارید که با آرامش تایپ کنید، احتمالا نسل پیشین کیبوردهای مک‌ شما را ناامید کرده است؛ به همین جهت، کوپرتینویی‌ها تلاش کرده‌اند با معرفی نسل سوم کیبوردهای خود، آرامش را به کاربران خود هدیه دهند! در بررسی‌های اولیه، این صفحع‌کلید آن‌طور که ادعا می‌شود؛ بی‌سر و صدا نبوده است اما نسبت به نسل قبل عملکرد بهتری دارد.

واحد پردازش گرافیکی اکسترنال؛ مک‌بوک پرو خود را به یک کنسول بازی تبدیل کنید!

شرکت اپل به همراه نسل جدید مک‌های پرو خود، واحد پردازش گرافیکی مجزا (eGPU) را ارائه داده است که Blackmagic نامیده می‌شود؛ برخلاف دیگر نمونه‌های مشابه نظیر Razer Core، کمک پردازنده گرافیکی جدید Blackmagic طراحی عمودی داشته  از کارت گرافیک Radeon pro 580 شرکت AMD بهره می‌گیرد. این کمک پردازنده گرافیکی با قیمت 699 دلار عرضه خواهد شد و از طریق پورت USB Type-C به مک‌های جدید متصل می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

farshid

۱۳۹۷/۴/۲۴
بالاترین مدل 32 گیگ رم داره 6 تا 6500 $ قیمت داره :)))

محسن

۱۳۹۷/۴/۲۲
قیمت ش چی پس؟؟؟؟