خانهاخبار
سیری متحول می‌شود؛ برنامه‌های جدید اپل برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

سیری متحول می‌شود؛ برنامه‌های جدید اپل برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

جان جیاناندره که به تازگی ریاست بخش هوش مصنوعی در کمپانی اپل را بر عهده گرفته است، برنامه‌های تازه‌ای برای دستیار صوتی سیری، Core ML و تیم یادگیری ماشینی دارد تا عقب ماندگی این شرکت نسبت به رقبا را جبران نماید.
۱۳۹۷/۴/۲۲

کمپانی اپل قسمت‌های مختلف مرتبط با هوش مصنوعی را در یک بخش جدید به رهبری جان جیاناندره که پیش از این رئیس بخش تحقیقات و هوش مصنوعی گوگل بود، گرد آوری کرده است. وب‌سایت TechCrunch در گزارشی که اوایل امروز منتشر شد، این موضوع را مطرح کرد و اپل در صفحه‌ی مدیریتی اختصاصی خود، این تغییر را تایید کرد.

جیاناندره اعلام کرده است برای بخش‌ یادگیری ماشینی، تیم توسعه‌ی سیری و تیم Core ML تحولاتی را در نظر گرفته است. Core ML در واقع API یادگیری ماشینی اپل است که برای کمک به اجرای بهتر وظایف هوش مصنوعی و اپلیکیشن‌های متمرکز بر آن و همچنین سرویس‌هایی که توسط سایر توسعه دهنده‌ها تولید شده‌اند، برای پلتفرم iOS و در سال گذشته معرفی شد.

image

عنوان شغلی این مدیر ارشد به طور رسمی «رئیس بخش یادگیری ماشینی و استراتژی هوش مصنوعی» است و واضح است که تیم مدیریتی اپل تلاش خود را برای کمک به او در ارتقا هوش مصنوعی این شرکت به کار خواهد گرفت. کوپرتینویی‌ها در بخش‌های مهمی از هوش مصنوعی خود، مانند پردازش زبان طبیعی (انسانی) و رایانش تصویری نقص‌هایی دارند که هر دو بخشی حیاتی برای هوشمندتر شدن دستیار صوتی سیری و فناوری‌های جدیدتر مانند اپ‌های واقعیت مجازی (که بر تشخیص اشیا متمرکز است) به شمار می‌آیند.

به دلیل تعهد اپل به حریم کاربر و همچنین نقش کمرنگش در جامعه‌ی تحقیقات هوش مصنوعی، این شرکت در جمع آوری داده‌های کاربردی در حوزه‌ی یادگیری ماشینی برای تعلیم الگوریتم‌های جدید یا جذب کردن استعدادهای تحقیقاتی که گوگل، فیس‌بوک و سایر شرکت‌های حاضر در سیلیکون ولی با بیشترین پاداش جذب کرده‌اند، ناتوان بود.

تمامی این موارد برای کمپانی بزرگی مانند اپل که همیشه به نوآوری معروف بود یک عقب‌گرد است و اپل را از کسب سهم از حوزه‌هایی مانند خانه‌ی هوشمند بی‌بهره می‌سازد. همچنین سرویس‌های قدیمی‌تر این شرکت مانند نقشه و تصاویر نسبت به رقبای ارائه شده از سوی گوگل یا سایر شرکت‌ها که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، فرصت عرض اندام نخواهند داشت. 

حال به نظر می‌رسد مدیر جدید بخش یادگیری ماشینی و استراتژی هوش مصنوعی، جیاناندره، قصد دارد تصویر بهتری از هوش مصنوعی، منابع مشترک و همکاری را در این بخش‌ها از اپل به نمایش بگذارد تا این عقب ماندگی‌ها را جبران نماید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)