خانهاخبار
استفاده از ساختار جدید نور پس زمینه راهکار اپل برای کاهش حاشیه‌ نمایشگر آیفون ۲۰۱۸

استفاده از ساختار جدید نور پس زمینه راهکار اپل برای کاهش حاشیه‌ نمایشگر آیفون ۲۰۱۸

طبق آن چه که اعلام شده است، اپل در سال جاری میلادی قصد دارد سه آیفون در ابعاد مختلف را تولید و به بازار عرضه کند که یکی از این سه مدل از پنل LCD استفاده می‌کند. مشکل اساسی این است که با استفاده از پنل LCD نمی‌توان حاشیه‌های صفحه نمایش را مانند آیفون X به حداقل رساند.
۱۳۹۷/۴/۲۱

در شایعات به این موضوع اشاره شد که یکی از سه آیفونی که در سال جاری رونمایی می‌شوند، مدل ۶.۱ اینچی است که از پنل LCD استفاده می‌کند. پیش از این مین چی کو، تحلیل‌گر معروف، اعلام کرده بود که هر سه مدل از پنل OLED بهره‌مند خواهند بود و هر آن‌چه در آیفون X دیده‌ایم، مانند فیس آی‌دی، بریدگی نمایش‌گر و طراحی بدون حاشیه، در آیفون‌های ۲۰۱۸ نیز حضور خواهند داشت.

اما بر اساس گزارش‌ها، اپل در ابتدا قصد داشته سه مدل ۵.۲ اینچی، ۵.۸ اینچی و ۶.۴۶ اینچی را تولید کند که با توجه به علاقه‌ی کاربران به گوشی‌های با صفحه نمایش بزرگ‌تر، از تولید آیفون ۵.۲ اینچی صرف نظر و مدل ۶.۱ اینچی مجهز به پنل LCD را جایگزین آن کرد. آیفون ۵.۸ اینچی همان نسخه‌ی جدید آیفون X است، نسخه‌ی ۶.۴۶ اینچی فعلا با نام آیفون X Plus شناخته می‌شود که هر دو مدل از پنل OLED استفاده می‌کنند و نسخه‌ی ۶.۱ اینچی با قیمت ۷۰۰ دلار ارزان‌ترین در میان سه آیفون ۲۰۱۸ است که به پنل LCD و فناوری فیس آی‌دی مجهز است.

image

گفته می‌شود اپل تصمیم دارد از پنل‌های نیمه منعطف Full Active LCD  شرکت JDI در آیفون ۶.۱ اینچی سال ۲۰۱۸ استفاده کند، اما مشکل اینجاست که برای کاهش حاشیه‌های نمایش‌گر، نیاز به تامین نور Backlight اضافی برای پنل‌های LCD نسبت به پنل‌های OLED وجود دارد. اپل برای حل این مشکل از کمپانی ژاپنی Nichia به عنوان تامین کننده‌ی نور پس‌ زمینه‌ی آیفون ۶.۱ اینچی استفاده ‌می‌کند. این شرکت قصد دارد به‌ جای به کار گیری LEDهای 0.4t از 0.3t برای نور پس زمینه استفاده کند تا به جای محدوده‌ی ۴.۵-۴ میلی‌متری موجود در پنل‌های LCD گوشی‌های فعلی، از محدوده‌ی ۲.۵-۲ میلی‌متری استفاده کند. بر اساس گزارش‌های جدید، اپل به طور کامل تولیدات Nichia را رزرو کرده است تا هیچ مشکلی در تامین قطعات آیفون مذکور که در سپتامبر ۲۰۱۸ معرفی می‌شود، وجود نداشته باشد.

معمولا اپل برای انتخاب ابعاد صفحه نمایش، رزولوشن و صحت رنگ نمایش‌گر، تامین کنندگان را مجبور به پیروی از خواسته‌ها و قوانین خود می‌کند. بنابراین، JDI تا زمان تحویل پنل‌های Full Active خود به اپل فقط می‌تواند درباره‌ی انعطاف پذیری، مقاومت، حاشیه‌ها و فناوری اختصاصی خود که PixelEyes نام دارد، دخالت کند. PixelEyes شامل فناوری‌هایی مانند لمس دورن سلولی و تولید مشکی عمیق‌تر نسبت به پنل‌های LCD موجود در بازار است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)