خانهاخبار
هوآوی از گوشی جدید Nova 3 با شش گیگابایت رم پرده برداشت

هوآوی از گوشی جدید Nova 3 با شش گیگابایت رم پرده برداشت

شرکت چینی هوآوی، میان‌رده جدید خود با نام تجاری Nova 3 را به صورت رسمی در فروشگاه VMall لیست کرده است. این مدل با چهار دوربین همراه شده است و از پردازنده قدرتمند بهره می‌گیرد.
۱۳۹۷/۴/۲۰

شرکت هوآوی، به‌تازگی سومین نسل از گوشی‌های هوشمند سری Nova را با نام تجاری Nova 3 معرفی کرده است. عضو جدید سری Nova به عنوان یک گوشی پرچمدار ارائه می‌شود؛ همین موضوع باعث شده است تا جانشین Huawei Nova 2 قدرت سخت‌افزاری بالایی داشته باشد. ضمن اینکه شرکت چینی، تغییراتی را در طراحی گوشی اعمال کرده است تا Huawei Nova 3 به گوشی‌های مدرن امروزی شباهت بیشتری داشته باشد؛ علاوه‌براین، حافظه رم بالایی برای این مدل درنظر گرفته شده است.

image

رونمایی از Huawei Nova 3 با مشخصات سخت‌افزاری در حد یک گوشی پرچمدار، باعث شده است تا طرفداران غافل‌گیر شوند؛ به خصوص اینکه Huawei Nova 2 به عنوان یک گوشی میان‌رده در ماه مه (May) سال گذشته معرفی شود و از چیپ‌ست میان‌رده بهره می‌برد. همین موضوع باعث شده است تا گمان کنیم که چینی‌ها به دنبال اعمال تغییراتی در ساختار گوشی‌های هوشمند خود از خانواده Nova هستند.

image

جدیدترین گوشی هوآوی که Nova 3 نامیده می‌شود، ترکیب شیشه و فلز را برای خود برگزیده است؛ این مدل از یک بریدگی در بالای نمایشگر بهره می‌گیرد تا دست‌کمی از رقبای چینی خود که این روزها با Notch ارائه می‌شوند، نداشته باشد. ایجاد بریدگی در بالای نمایشگر گوشی‌های هوآوی از میان‌رده Huawei Nova 3E آغاز شد و رفته رفته به یک ویژگی ثابت در میان‌ مدل‌های رده‌بالا یا پرچمدار از خانواده P و محصولات برند Honor تبدیل شده است. گوشه‌های نمایشگر Huawei Nova 3 نیز دارای انحنا است تا با فرم کلی گوشی هم‌خوانی داشته باشد.

image

بد نیست اشاره کنیم که Huawei Nova 3 از چهار دوربین بهره می‌گیرد؛ دو دوربین در قاب پشتی جای گرفته است و دو سنسور نیز در پنل جلوی گوشی وظیفه عکاسی سلفی را برعهده دارد. یکی از ویژگی‌های جالب Huawei Nova 3، ضخامت باریک حاشیه‌ی پایین نمایشگر است؛ در پرچمداران سری P20، حاشیه‌ی پایین نمایشگر به دلیل اعمال سنسور اثرانگشت در پنل جلوی گوشی ضخیم است اما در Nova 3 به دلیل انتقال سنسور اثرانگشت به قاب پشتی، حاشیه‌ی پایین نمایشگر ضخامت چندانی ندارد. در نگاه کلی، Huawei Nova 3 گوشی Honor 10 را تداعی می‌کند؛ هرچند این مدل به صفحه‌نمایش بزرگ‌تری مجهز شده است و همین موضوع باعث شده تا ابعاد بزرگ‌تری نیز داشته باشد.

image

قاب پشتی Huawei Nova 3 دارای انحنا است؛ در همین حال، دکمه‌های فیزیکی نیز به لبه‌ی سمت راست گوشی انتقال یافته است. در سمت چپ نیز می‌توانید به محفظه سیم‌کارت دسترسی داشته باشید و پورت USB Type-C نیز در لبه‌ی پایین گوشی جای گرفته است.

image

Huawei Nova 3 به نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن FHD+ مجهز شده است؛ نسبت ابعاد نمایشگر 19.5 به 9 بوده و رزولوشن دقیق آن 1080 در 2340 پیکسل است. گوشی جدید هوآوی را می‌توانید حداکثر با شش گیگابایت رم در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی خریداری کنید؛ این مدل از micro SD پشتیبانی می‌کند و فضای ذخیره‌سازی آن تا سقف 256 گیگابایت قابل ارتقا است. پردازنده Kirin 970 با هشت هسته پردازشی به گوشی Huawei Nova 3 قدرت می‌دهد؛ این تراشه در پرچمداران P20 و P20 Pro هوآوی نیز به‌کار گرفته شده است. برای تأمین انرژی نمایشگر و پردازنده، از باتری 3750 میلی‌آمپر ساعت استفاده شده که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

image

روی Huawei Nova 3 سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 اجرا می‌شود و رام EMUI 8.2 روی این گوشی نیز نصب شده است. در قاب پشتی، دو سنسور 16 و 24 مگاپیکسلی جای گرفته که هر دو سنسور دهانه لنزی F1.8 دارند؛ همچنین برای عکاسی سلفی می‌توانید روی یک سنسور 24 مگاپیکسلی حساب باز کنید که F2.0 دارد و سنسور 2 مگاپیکسلی دیگری در کنار آن، عکاسی با افکت بوکه را امکان‌پذیر می‌کند.

هوآوی اعلام کرده است که میان‌رده Huawei Nova 3 را با قابلیتی به نام 3D Qmoji عرضه خواهد کرد که مشابه با انیموجی آیفون 10 اپل، Omoji گوشی‌های اوپو و AR Emoji پرچمداران Galaxy S9 سامسونگ است. 

image

 

قیمت گوشی Huawei Nova 3 هنوز اعلام نشده اما این مدل در چهار رنگ بنفش / آبی، مشکی، آبی و طلایی قابل خریداری خواهد بود؛ رنگ بنفش و آبی مانند رنگ خاص پرچمدار Huawei P20 Pro است که طرفداران زیادی دارد. پیش‌فروش گوشی جدید هوآوی در فروشگاه VMall در تاریخ 19 جولای به اتمام خواهد رسید و این مدل برای خرید، یک روز بعد در فروشگاه‌های آنلاین و نمایندگی‌های هوآوی در دسترس قرار خواهد گرفت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

A

۱۳۹۷/۱۰/۱۶
سلام
بین
Huawei Nova 3
و
Huawei Mate 10 Pro
برای خریدن کدوم یک رو پیشنهاد میکنید؟

?

۱۳۹۷/۴/۲۰
تو هوآوی هیچ مشکلی نیست میشه حذف کرد به دلخواه ناچ رو

r

۱۳۹۷/۴/۲۰
چه فرقی میکنهوقتی شما میتونی حذفش کنی اتفاقا داشتنش یه آپشن هست هر وقت دوست داشتی گوشیت ناچ استایل هست هر وقت هم دوست نداشتی از تنظیمات غیر فعالش می کنی

رضا وحیدی

۱۳۹۷/۴/۲۰
ای کاش حاشیه بالا و پایین بیشتر بود ولی ناج رو نداشت ! خیلی بده این ناج ...